اخبار خودرو جهان
کوچکترین خودرو تجاری الکتریکی فورد

فورد ترانزیت کوریر برقی 2023 رونمایی شد

سه شنبه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
e-transit-courier ford فورد ترانزیت کوریر برقی 2023

فورد ترانزیت کوریر برقی (E-Transit Courier) به عنوان کوچکترین خودروی تجاری برقی این خودروساز آمریکایی در اروپا رونمایی شده و قرار است فورد ترانزیت برقی کوریر که در اواخر 2023 یا اوایل 2024 عرضه شود.

داخل کابین فورد ترانزیت کوریر برقی

به گزارش خودرونویس، فورد ترانزیت کوریر برقی نسبت به نسل قبلی خود از موتور درونسوز استفاده می کرد از هر جنبه بزرگتر شده و ظرفیت باربری آن نیز افزایش یافته است. عرض فضای بار عقب این خودرو اکنون 1220 میلی متر بوده و همین موضوع سبب شده تا بتوان دو پالک اروپایی استاندارد را به صورت پشت هم در این خودرو قرار داد. چیزی در نسل قبلی ممکن نبود.

e-transit-courier ford فورد ترانزیت کوریر برقی 2023

فورد ترانزیت کوریر برقی دارای فضای بار به حجم 2900 لیتر بوده که 25 درصد نسبت به نسل قبلی رشد داشته است. همچنین حداکثر ظرفیت باربری این خودرو 700 کیلوگرم بوده و قادر به یدک کشی جسمی با بیشینه وزن 750 کیلوگرم است.

e-transit-courier ford فورد ترانزیت کوریر برقی 2023

یکی از ویژگی های جالب فورد ترانزیت کوریر برقی قابلیت Load Through Bulkhead بوده که به راننده این امکان را می دهد که وسیله های طویل مانند لوله یا تخته هایی با طول بیش از 2.6 متر را نیز جمل کنند. البته در بیانیه فورد به حداکثر طول قابل حمل با این خودرو اشاره ای نشده است.

e-transit-courier ford فورد ترانزیت کوریر برقی 2023

روی داشبورد فورد ترانزیت کوریر برقی یک نمایشگر 12 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر 12 اینچی لمسی در میان داشبورد قرار دارد که از رابط کاربری فورد Sync 4 پشتیبانی می کند. این نمایشگر دارای درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو به صورت استایل بوده و امکان بروزرسانی نرم افزاری در طول زمان و همچنین اتصال دائمی به فورد پرو اکوسیستم را دارد.

e-transit-courier ford فورد ترانزیت کوریر برقی 2023

فورد ترانزیت کوریر برقی دارای لیست بلند بالایی از سیستم های ایمنی و کمکی راننده شامل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حفظ خودرو در بین خودرو و قابلیت توقف و شروع مجدد حرکت، رادار نقطه کور، هشدار ترافیک در مقابل، کمکی در تقاطع و کمکی ترمز در هنگام حرکت به سمت عقب است.

e-transit-courier ford فورد ترانزیت کوریر برقی 2023

فرمان حالتی بین مربع و دایره ای شکل دارد و به نحوی طراحی شده که فضای پا و دید راننده بهبود یابد. فورد با شرکت TVL به منظور نصب قفل های ویژه استاندارد کارخانه همکاری کرده تا از سرقت جلوگیری کرده باشد. ضمن اینکه برای درب کشویی عقب نیز قفل خودکار نصب کرده است. این خودرو به صورت آپشنال به میز کار تاشو و چراغ مطالعه مجهز می شود که دقیقا مانند یک میز کار سیار بوده و مشابه آن را پیشتر در فورد F-150 لایتنینگ برقی مشاهده کرده بودیم.

e-transit-courier ford فورد ترانزیت کوریر برقی 2023

مشخصات فنی

این خودرو دارای یک موتور برقی 134 اسب بخاری روی چرخ های جلوست. هنوز ظرفیت باتری این خودرو مشخص نیست، اما اعلام شده که دارای قابلیت شارژ سریع 100 کیلوواتی DC بوده و طی 10 دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش 87 کیلومتر مسافت در باتری ها ذخیره می شود. در صورت شارژ با شارژر دیواری خانگی 11 کیلوواتی AC طی 5.7 ساعت باتری فول شارژ می شود. همچنین می توان زمان شارژ شدن را با نمایشگر مالتی مدیا تنظیم کرد تا خودرو در ساعاتی از شبانه روز که انرژی ارزانتر است شارژ شود. متاسفانه در این لحظه فورد اطلاعاتی در خصوص ظرفیت باتری، میزان پیمایش و مصرف انرژی این خودرو منتشر نکرده است.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟