اخبار خودرو جهان
توسط کمپانی Pax Power صورت می گیرد

فورد برانکو 2021 با پیشرانه هشت سیلندر می آید

دوشنبه - ۶ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فورد برانکو هشت سیلندر

فورد برانکو مدل 2021 با وجود رونمایی شدن، هنوز وارد بازارهای جهانی نشده است. اما با این وجود یک کمپانی تیونر وجود دارد که آمادگی خود را برای نصب پیشرانه هشت سیلندر در زیر کاپوت این اسیووی آفرودی اعلام کرده است.

به گزارش خودرونویس، این خبر در کانال TFLnow در Youtube منتشر شده که در آن کمپانی تیونر Pax Power اظهار کرده از همین لحظه آمادگی نصب پیشرانه هشت سیلندر و به روزرسانی های دیگری را برای نسل جدید فورد برانکو دارد. ظاهرا این تیونر اهل تگزاس به دنبال این است که قدرت زیادی به این اسیووی آفرودی جدید فورد ببخشد تا طرفداران فورد و به خصوص مدل برانکو، توجهشان هرچه بیشتر به این خودرو جلب شود. اما بهتر است بدانید که نصب پیشرانه هشت سیلندر روی فورد برانکو به جای پیشرانه استاندارد آن، ارزان نخواهد بود.

 

مشخصات فنی فورد برانکو

کمپانی Pax Power قادر به نصب دو پیشرانه هشت سیلندر مختلف برای نسل جدید برانکو است. یکی از آنها پیشرانه تنفس طبیعی معروف هشت سینلدر 5 لیتری فورد بوده و دیگری نمونه سوپرشارژ شده همین پیشرانه است.

فورد برانکو به صورت استاندارد در کارخانه به یک پیشرانه 2.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست یا یک پیشرانه 2.7 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژه مجهز می شود. پیشرانه کوچک تر برانکو قادر به تولید بیشینه قدرت 270 اسب بخار و بیشینه گشتاور 420 نیوتن متر است. ولی پیشرانه شش سیلندر 2.7 لیتری این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرت 310 اسب بخار و بیشینه گشتاور 542 نیوتن متر است.

فورد برانکو هشت سیلندر توسط Paxpower

نیروی تولیدی پیشرانه ضعیفتر به صورت استاندارد توسط یک گیربکس دنده ای هفت سرعته به چرخ ها منتقل می شود، ولی نسخه قدرتمندتر این خودرو در حالت استاندارد به یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته مجهز شده که این گیربکس به صورت آپشنال روی نسخه ضعیف تر هم نصب می شود. ولی بهتر است بدانید که هیچ یک از این گیربکس ها امکان نصب روی خودرو و انتقال قدرت پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری Paw Power را ندارند.

 

دلیل اصلی گرانی پیشرانه هشت سیلندر

دلیل اینکه تبدیل برانکو چهار یا شش سیلندر به نمونه هشت سیلندر توسط Paw Power گران تمام می شود، این است که تنها پیشرانه این خودرو قرار نیست تعویض شود. بلکه یک گیربکس 10 سرعته جدیدی هم برانکوی هشت سیلندر نصب می شود. چراکه برنامه ریزی گیربکس استانداردی که توسط فورد برای برانکو جدید نصب شده امکان تطبیق و سازگاری با پیشرانه هشت سیلندر جدید و سایر سیستم های خودرو را ندارد. پس راه ساده تر این است که یک گیربکس جدید خریداری شود.

فورد برانکو هشت سیلندر توسط Paxpower 2

بیشینه قدرت پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر برانکو در حالت تنفس طبیعی 400 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن 543 نیوتن متر است. ولی در صورت نصب سوپرشارژر برای این پیشرانه بیشینه قدرت تولیدی آن به مرز باورنکردنی 758 اسب بخار ارتقا پیدا می کند.

همانند نسخه استاندارد برانکو که امکان نصب گیربکس دستی هم دارد، کمپانی Pax Power بنا به درخواست مشتری یک گیربکس دستی برای انتقال قدرت پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری برانکو نصب می کند. به این ترتیب مشتریان قادر هستند تجربه رانندگی با برانکوی جدید و یک پیشرانه هشت سیلندر قدرتمند را همراه با گیربکسی دستی داشته باشند.

فورد برانکو هشت سیلندر توسط Paxpower 3

سخن آخر

کمپانی Pax Power اولین تیونری بین چندین تیونر مختلفی است که قصد داشتند یک پیشرانه هشت سیلندر قدرتمند را به جای پیشرانه استاندارد فورد برانکو نصب کنند. سوار بودن بر یک اسیووی آفرودی با قدرتی فراتر از 700 اسب بخار واقعا هیجان انگیز به نظر می رسد. گرچه هنوز نسخه 758 اسب بخار فورد برانکو توسط Pax Power تولید نشده، اما به نظر می رسد در آینده تیونرهای دیگری اقدام به نصب پیشرانه هایی قدرتمندتر برای این خودرو کنند.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟