اخبار خودرو جهان
رقیب قدرتمند جیپ کامپس و چروکی

معرفی فورد برانکو اسپرت

چهارشنبه - ۲۵ تیر ۱۳۹۹
خواندن 6 دقیقه
فورد برانکو اسپرت

فورد با معرفی نسخه 2021 برانکو مستقیما به جنگ جیپ رانگلر رفته است؛ ولی این خودروساز آمریکایی با هدف قرار دادن محبوب ترین محصول جیپ یعنی رانگلر راضی نمی شود. بلکه فورد تصمیم گرفته با عرضه نسخه دیگری به نام برانکو اسپرت 2021، به جنگ سایر محصولات محبوب و پرفروش جیپ نیز برود. برانکو اسپرت یک محصول کوچکتر و مقرون به صرفه تر از برانکو اصلی بوده که استایل و طراحی مشابه با نسخه فول سایز برانکو دارد.

به گزارش خودرونویس، هدف فورد از طراحی برانکو اسپرت، رقابت با جیپ کامپس و چروکی بوده؛ دو خودرویی که یک سوم فروش جیپ را به خود اختصاص داده اند و در سال 2019 بیش از 925 هزار دستگاه از آن ها فروخته شده است. برانکو اسپرت روی نسخه ارتقا یافته پلتفرم جلو محرک فورد که محصولاتی مانند اسکیپ و فوکوس هاچبک روی آن توسعه یافته اند، طراحی شده است. برانکو اسپرت از نظر شخصیتی، نسخه کوچک شده برانکو فول سایز به حساب می آید و این خودرو را اصلا نباید با کراس اوورهای شیکی که قادر به پیمودن ذره ای مسیر بیراهه نیستند، مقایسه کرد. چراکه فورد تمام تلاش خود را کرده که برانکو اسپرت هم درست مانند برانکو اصلی، آفرودری همه فن حریف باشد.

نمای عقب فورد برانکو اسپرت 2

ابعاد

برای پی بردن به جایگاه برانکو اسپرت در بین سبد محصولات شاسی بلند فورد، بهتر است ابعاد آن را مقایسه کنیم. فورد برانکو اسپرت با دارابودن طولی معادل 4387 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محوری معادل 2670 میلی متری، دقیقا بین اسکیپ با طول کلی 4605 میلی متی و همچنین محصول قدیمی سالخورده اکواسپرت با طول کلی 4100 میلی متر قرار می گیرد. بدین ترتیب فورد در این کلاس ابعادی محصولی را نداشته و برانکو اسپرت گزینه ای تازه وارد پیش روی مشتریان است که با قابلیت های خیره کننده خود، مشتری را وسوسه می کند.

 

مشخصات فنی

نسخه پایه، Big Bend و Outer Banks فورد برانکو اسپرت، از یک پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژ بهره می برند که قادر به تولید بیشینه قدرت 181 اسب بخار و بیشینه گشتاور 258 نیوتن متر است. ولی افرادی که به دنبال نسخه قدرتمندری از این خودرو هستند، باید سراغ نسخه Badlands و First ادیشن بروند؛ چراکه این دو مدل به یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده اند که قادر به تولید بیشینه قدرت 245 اسب بخار و بیشینه گشتاور 373 نیوتن متر است. نیروی تولیدی هر دو پیشرانه توسط یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته به صورت استاندارد به هر چهار چرخ برانکو اسپرت منتقل می شود.

نمای عقب فورد برانکو اسپرت

دو نسخه Badlands و first ادیشن برانکو علاوه بر بهره بردن از پیشرانه قدرتمندتر، ویژگی جذابی را هم درون گیربکس خود دارند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک این دو مدل امکان تعویض دنده به صورت دستی توسط شیفترهای تعبیه شده در پشت فرمان را برای راننده فراهم کرده، ضمن اینکه گیربکس دارای سیستم خنک کننده برای روغن است.

نسخه مجهز به پیشرانه دو لیتری برانکو اسپرت قادر به یدک کشیدن جسمی با بیشینه وزن 1000 کیلوگرم است؛ ولی نسخه مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری تنها قادر به یدک کشی جسمی با نهایت وزن 900 کیلوگرم است. تمامی نسخه های برانکو قادر هستند تا باری با نهایت وزن 70 کیلوگرم را روی روف راک این خودرو ببندند. ولی اگر خودرو دارای سانروف باشد، این مقدار ظرفیت بار به 25 کیلوگرم کاهش می یابد.

مشخصات فورد برانکو اسپرت

استایل ظاهری

از المان های طراحی شده ظاهری برانکو اسپرت به سادگی می توان متوجه شد که این خودرو جزو خانواده محصولات برانکو فورد است. جلوپنجره مستطیلی شکل با نوشته بزرگ Bronco به همراه چراغ های دایره ای شکل و نوار LED خطی ادغام شده با آنها، همگی مشابه نمونه طراحی شده در نسخه فول سایز برانکو هستند. در پروفیل عقب نوشته Bronco Sport روی درب فضای بار جلب توجه می کند؛ همچنین نحوه طراحی چراغ های LED این خودرو درست مشابه برانکو فول سایز بوده که این موضوع هم یکی از شباهت های برجسته میان برانکو و برانکو اسپرت محسوب می شود.

اما طراحی پروفیل جانبی برانکو اسپرت کمی شلوغ تر از برانکو اصلی است. ستون C دیزاین پیچیده تر و شلوغی داشته و یک خط شخصیت برجسته در قسمت پایین درها و بدنه لحاظ شده که تا آرک چرخ ها امتداد یافته است.

نمای عقب فورد برانکو اسپرت 3

تجهیزات ایمنی و رفاهی

فورد قصد دارد برانکو اسپرت را در پنج نسخه مختلف راهی بازار کند. انتظار می رود که هر نسخه با پکیج های آپشنال مختلفی راهی بازار شوند، ولی در این لحظه فورد از بیان جزییات در این خصوص خودداری کرده است. در حالی که به صورت آپشنال امکان سفارش سیستم منظم سازی فضای بار برای این خودرو وجود دارد، ولی نسخه پایه برانکو اسپرت از تجهیزاتی مانند اینورتر 400 واتی، چراغ روشنایی درب فضای بار و یک میز کار در فضای بار است که به صورت کشویی باز و بسته می شود.

کابین فورد برانکو اسپرت

تمامی نسخه های برانکو به صورت استاندارد از پکیج ایمنی Co-Pilot360 بهره می برند، ولی این پکیج به نسخه Co-Pilot360 Assist+ شامل کروز کنترل تطبیقی در تمامی سرعت ها، حرکت در مرکز خط و کمکی فرمان قابل ارتقا است. همچنین امکان ارتقا آن به سیستم Co-Pilot360 Assist 2.0 شامل کروز کنترل تطبیقی هوشمند در تمامی سرعت ها، حرکت در مرکز خطوط و تابلوخوان مسیر نیز وجود دارد. در کنار تمامی این سیستم ها، فورد با عرضه بیش از 100 اکسسوری به صورت اصلی امکان شخصی سازی برانکو اسپرت را برای مشتری مطابق با هر سلیقه فراهم کرده است که این اهر در نمایندگی ها و با گارانتی شرکت فورد انجام می پذیرد.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟