به گزارش خودرونویس، فورد برانکو راپتور دارای شاسی ارتقا یافته و سیستم تعلیق با قابلیت مانور بالاتر، فاصله بیشتر از سطح زمین و اکسل های عریض تر بوده و یک پیشرانه با قدرتی بیش از 400 اسب بخار نیز در زیر کاپوت آن نصب شده است. بدین ترتیب فورد برانکو راپتور 2022 هم در جاده و هم در آفرود عملکرد خیره کننده ای خواهد داشت.

فورد برانکو راپتور 2022

مشخصات فورد برانکو راپتور 2022

فورد ظاهرا آمادگی انتشار همه جزییات در خصوص برانکو راپتور 2022 را نداشته است. فورد برانکو راپتور به جای بهره بردن از پیشرانه 2.7 لیتری شش سیلندر اکوبوست ارتقا یافته نسخه استاندارد، از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر V شکل اکوبوست استفاده کرده که حداقل 400 اسب بخار قدرت تولدی می کند. در این لحظه اعداد و ارقام نهایی مربوط به قدرت و گشتاور این خودرو منتشر نشده اند، ولی همین پیشرانه که روی فورد اکسپلورر ST هم نصب شده قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت و 563 نیوتن متر گشتاور است.

فورد برانفورد برانکو راپتور 2022

فورد اظهار کرده که این پیشرانه به طور ویژه برای نصب روی برانکو راپتور تیون شده و برای تنفس بهتر آن سیستم مکش هوای جدید و اینترکولر ارتقا یافته نصب شده است. همچنین این خودرو دارای سیستم اگزوزی اسپرت با دو مد متفاوت است.

تنها گیربکسی که برای این خودرو قابل سفارش بوده، یک جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک با پدال شیفتر در پشت فرمان است. نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک درایو شفت ضخیم تر به چرخ های عقب و جلو منتقل می کند. این خودرو دارای دیفرانسیل های Dana بوده که روی نسخه مسابقه ای برانکو DR هم نصب شده اند. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو هم دارای یک سیستم انتقال قدرت بروزرسانی شده وکلاچ با تحمل قدرت بالاتر است. فورد برانکو راپتور دارای یک مد یدک کشی بوده و قادر است جسمی با بیشینه وزن 2050 کیلوگرم را یدک بکشد.

فورد برانکو راپتور 2022

همیشه قدرت زیاد پیشرانه جذاب است. ولی جادوی اصلی فورد برانکو راپتور در خصوص سیستم تعلیق قدرتمند آن بوده که از نسخه های مسابقه ای عملکرد بالای الترا4 قرض گرفته شده است. یکی از اجزای این سیستم تعلیق اکسل های دانا بود که آن اشاره کردیم. ولی عضو دیگر این تعلیق سیستم عملکرد بالای پایداری در آفرود HOSS  بوده که به موجب آن دمپرهای نیمه فعال FOX مشابه با فورد F-150 راپتور به این خودرو اضافه شده است. سنسورهای تعبیه شده ارتفاع سیستم تعلیق و همچنین وضعیت سطح مسیر را مانیتور می کنند تا وضعیت دمپرهای این خودرو همواره در بهترین حالت تنظیم باشد. این دمپرها به فریم مقاوم سازی شده و همچنین کمک فنرهای سخت تری نسبت به فورد برانکو استاندارد در جلو و عقب متصل شده اند.

فورد برانکو راپتور 2022

به لطف این سیستم تعلیق اکسل جلو فورد برانکو راپتور تا 13 اینچ و اکسل عقب این خودرو تا 14 اینچ قابلیت مانور پذیری دارند که به ترتیب 60 و 40 درصد نسبت به نسخه استاندارد فورد برانکو بیشتر شده است. همچنین عرض اکسل ها نیز 8.6 اینچ بیشتر شده و تکیه گاه های بیشتری از ستون های B و C به اکسل ها متصل شده که نتیجه آن 50 درصد صلبیت پیچشی بالاتر برانکو راپتور 2022 شده است. فاصله کف فورد برانکو از سطح زمین 13.1 اینچ بود و به لطف صفحه محافظ نصب شده در زیر بدنه خیال راننده از برخورد اجزای مهم کف خودرو با زمین راحت است.

فورد برانکو راپتور 2022

ظاهر فورد برانکو راپتور 2022

دو مدل رینگ 17 اینچی بیدلاک با تایرهای آفرودی 37 اینچی برای فورد برانکو قابل سفارش هستند. به منظور کنترل این تایرهای بزرگ فورد مجبور شده ستون فرمان و جعبه فرمان برانکو راپتور را بروزرسانی کند. به لطف فندرهای بزرگ نصب شده روی گلگیرها، می توان گفت فورد برانکو راپتور 9.8 اینچ از مدل استاندارد خود عریض تر شده است.

فورد برانکو راپتور 2022

از جمله دیگر بروزرسانی ظاهری فورد برانکو راپتور 2022 می توان به چراغ های LED روشنایی در روز جدید و سپر ماژولار جلو با قلاب های یدک کشی اشاره کرد. نمایشگر 12 اینچی دیجیتالی درون کابین این خودرو دارای تنظیمات به خصوص مدل های راپتور بوده و تریم نارنجی رنگی مشابه بدنه در برخی از قسمت های کابین نیز دیده می شود که این رنگ، وجه مشترک همه مدل های خاندان راپتور است! این خودرو دارای غربیلک فرمانی کلفت تر، صندلی های فورد پرفورمنس، تریم خاص کابین و پکیج لوکس برای تجهیزات استاندارد است.

فورد برانکو راپتور 2022

جیپ رانگلر روبیکان رقیب اصلی فورد برانکو راپتور

فورد اشاره ای به قیمت برانکو راپتور 2022 نداشته. ولی رقیب اصلی این خودرو که جیپ رانگلر روبیکان 392 بوده از یک پیشرانه 6.4 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی با 470 اسب بخار قدرت بهره می برد که قیمت مدل پایه آن 75 هزار دلار است.

منبع Motor1
5 از 3 رای