اخبار خودرو جهان
اولین کراس اوور کوپه استایل فیات

فیات فستبک Fastback 2023 رونمایی شد

شنبه - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Fiat-Fastback-فیات فستبک 2023 (1)

فیات اولین تصاویر محصول جدید خود به نام فستبک Fastback را منتشر کرده است. فیات فستبک Fastback یک کراس اوور کوپه بوده که در ابتدا برای عرضه به بازار آمریکایی جنوبی از جمله برزیل و آرژانتین توسعه یافته است. این اولین تجربه فیات در عرضه یک اسیووی کوپه بوده که به دلیل افزایش تمایل مشتریان نسبت به خرید این خودرو و افزایش تعداد خودروهای عرضه شده در این سگمنت، توسعه یافته است.

به گزارش خودرونویس، فیات فستبک در ادامه نسخه کانسپت معرفی شده در سال 2018 رونمایی شده است. طبیعیست که در مدل تولیدی فیات فستبک مقداری شاهد ساده سازی در طراحی نسبت به مدل کانسپت باشیم. فیات فستبک در مدل تولیدی بیشتر شبیه به نسخه کوپه کراس اوور فیات پالس Pulse شبیه شده که کراس اوور دیگری برای بازار آمریکایی جنوبیست. هر دو خودروی فیات فستبک Fastback و فیات پالس Pulse روی پلتفرم MLA طراحی شده اند.

 

ظاهر فیات فستبک Fastback 2023

فیات فستبک Fastback قطعات کری اوور زیادی از فیات پالس دارد که شامل چراغ های LED جلو، جلوپنجره، کاپوت، گلگیرهای جلو و درب های جلو و سپر جلو بوده که از نسخه آبارث فیات پالس گرفته شده اند. اما نیمه عقبی فیات فستبک Fastback به دلیل طراحی کوپه استایل کاملا بازطراحی شده است و طراحی آیرودینامیک تری را به خود گرفته است.

چراغ های عقب فیات فستبک خیلی شبیه به ب ام و ایکس 6 X6 به نظر می رسند. مانند همه اسیووی های کوپه، شیشه عقب با شیبی ملایم و شیبا به قسمت هاچبک مانند درب صندوق عقب ختم شده و در لبه صندوق عقب یک اسپویلر یکپارچه طراحی شده که امروز یک ترند در طراحی کراس اوورهای کوپه استایل محسوب می شود. اورهنگ قسمت عقب فیات فستبک نسبت به فیات پالس افزایش یافته و سپر عقب دارای یک دیفیوزر یک پارچه و متاسفانه خروجی های اگزوز مصنوعیست.

Fiat-Fastback-فیات فستبک 2023 (1)

فیات فستبک در این تصاویر دارای بدنه ای به رنگ سفید Banchisa با سقف مشکی رنگ است. همچنین تریم کرومی تیره در برخی از قسمت های بدنه در کنار قطعات پلاستیکی رنگ نشده در لبه آرک چرخ های این خودرو نصب شده که استایل این خودرو را زیباتر کرده اند. فیات فستبک Fastback دارای رینگ های آلیاژی 5 پره بوده که مقداری نسبت به ابعاد این شاسی بلند کوپه کوچک به نظر می رسند. البته تصور می کنیم که قطر رینگ فیات فستبک بسته به تریم این خودرو می تواند متفاوت باشد.

 

داخل کابین فیات فستبک Fastback 2023

فیات متاسفانه تصاویر داخل کابین کراس اوور فستبک Fastback 2023 را منتشر نکرده. ولی حدس می زنیم که تا حد زیادی با فیات پالس Pulse مشترک باشد. به این ترتیب یک نمایشگر 7 اینچی دیجیتالی باید در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی 10.1 اینچی باید در میان داشبورد این خودرو برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده باشد.

 

مشخصات فنی فیات فستبک Fastback 2023

فیات در خصوص بیان مشخصات فنی این کراس اوور کوپه هم خساست به خرج داده. ولی منابع نزدیک به فیات اظهار کرده اند که این خودرو با یک موتور 1 لیتری توربوشارژ سه سیلندر با 130 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر به بازار عرضه می شود. همچنین امکان عرضه فیات فستبک با موتور 1.3 لیتری تنفس طبیعی با 106 اسب بخار قدرت و 134 نیوتن متر گشتاور نیز وجود دارد. هر دو این پیشرانه ها برای انتقال قدرت به گیربکس اتوماتیک CVT یا دنده ای متصل شده اند که نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کنند.

 

 

3 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟