اخبار خودرو جهان
همزاد سیتروئن برلینگو

فیات دوبلو Doblo 2022 در مدل های الکتریکی و درونسوز رونمایی شد

پنجشنبه - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
فیات دوبلو e fiat doblo 2022

فیات نسل جدید مینی ون یا MPV دوبلو Doblo و همچنین نسخه تمام الکتریکی این خودرو یعنی e-Doblo را رونمایی کرده است. فیات دوبلو Doblo و نسخه الکتریکی آن یعنی e-Doblo در واقع ریبج شده دیگر محصولات کمپانی استلانتیس مانند سیتروئن برلینگو، پژو ریفتر، اوپل کومبو لایف و حتی تویوتا ProAce سیتی ورسو است.

ظاهر و کابین فیات دوبلو Doblo

به گزارش خودرونویس، فیات دوبلو و نسخه الکتریکی آن یعنی e-Doblo به لطف جلوپنجره زیبا با تریم کرومی و همچنین وجود لوگو و عبارت انگلیسی فیات چهره متمایزی از سایر مینی ون های همزاد خود دارد. به جز پروفیل جلو که مقداری متمایز بوده، سایر قسمت های بدنه فیات دوبلو از سیتروئن برلینگو الگوبرداری شده که این شباهت در دیزاین چراغ های جلو و همچنین سپر پلاستیکی رنگ نشده جلو موج می زند! سایر قسمت های بدنه فیات e دوبلو (e-Doblo) با سایر همزادهای خود مشترک بوده و تنها تفاوت لوگوی فیات و نشان e-Doblo روی بدنه و همچنین دیزاین رینگ های 16 اینچیست.

فیات دوبلو e fiat doblo 2022

همین موضوع در داخل کابین فیات دوبلو Doblo نیز صدق می کند و وجود لوگوی فیات میان غربیلک فرمان تنها نشانه ای بوده که می توان فهمید این خودرو یک سیتروئن برلینگو نیست. فیات دوبلو Doblo دارای یک نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان و همچنین یک نمایشگر لمسی 8 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمیست. همچنین به صورت آپشنال می توان یک نمایشگر 5 اینچی دیجیتالی به جای آینه میانی و هد آپ دیسپلی را برای فیات دوبلو Doblo سفارش داد.

فیات دوبلو e fiat doblo 2022

فیات دوبلو Doblo دارای پنج صندلی مجزا درون کابین بوده و دارای شیشه عقبی به نام Magic Window بوده که امکان باز شدن به صورت مجزا در درب عقب را دارد. تجهیزات ایمنی نصب شده روی فیات دوبلو Doblo شامل سیستم کمکی رانندگی ADAS بوده که هم روی مدل مسافری و هم روی مدل باری این خودرو نصب می شوند که شامل سیستم کنترل لغزش برای پایداری و کشش بهتر روی سطوح لغزنده است.

فیات دوبلو e fiat doblo 2022

فیات دوبلو Doblo و e دوبلو (نسخه الکتریکی) علاوه بر مدل مسافری دارای یک مدل کارگو ون یا باری هم بوده که تفاوت آن تعویض شیشه های جانبی با پنل هایی بسته برای محفوظ ماندن فضای بار است. نسخه مسافری فیات دوبلو Doblo تنها با فاصله محور کمتر و کابین پنج نفره قابل سفارش بوده. اما نسخه باری این فیات دوبلو در نسخه فاصله محور بیشتر و در سه مدل ون، Crew Cab و Combi قابل سفارش بوده که تمرکز اصلی در طراحی آنها کاربردی بودن و افزایش فضای بار بوده است.

فیات دوبلو e fiat doblo 2022

مشخصات فنی فیات دوبلو Doblo و e-Doblo

ظرفیت باربری فیات e دوبلو Doblo که مدل الکتریکی بوده جیزی معادل 800 کیلوگرم گزارش شده است. اما نسخه درونسوز فیات دوبلو قادر است تا 1000 کیلوگرم بار را حمل کند. درون فضای بار فیات دوبلو می توان دو پالت استاندارد اروپایی را قرار دارد و در مدل فاصله محور بیشتر فضای باری معادل 4400 لیتر در دسترس است. نسخه الکتریکی مینی ون فیات دوبلو Doblo می تواند نقش یک ژنراتور را هم ایفا کند و منبع تغذیه ای برای سایر وسایل الکترونیکی باشد.

فیات دوبلو e fiat doblo 2022

نسخه مسافری فیات دوبلو Doblo در بازار اروپا تنها با موتور برقی عرضه می شود. فیات e دوبلو e-Doblo دارای یک موتور الکتریکی روی محور جلو بوده که قادر به تولید 136 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور است. نیروی این موتور الکتریکی توسط یک پک باتری 50 کیلووات ساعتی تامین می شود. فیات e دوبلو در حالت شارژ کامل قادر است 280 کیلومتر مسافت را تحت سیکل WLTP اروپا طی کند. ضمن اینکه قابلیت شارژ سریع 100 کیلوواتی برای این خودرو لحاظ شده که طی 30 دقیقه میزان شارژ باتری ها به 80 درصد می رسد. نهایت سرعت فیات دوبلو الکتریکی هم 130 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

فیات دوبلو e fiat doblo 2022

فیات Doblo دوبلو علاوه بر مدل الکتریکی دراای نسخه های بنزینی و دیزلی هم بوده که شامل یک موتور 1.5 لیتری توربودیزل 100 یا 130 اسب بخاری و موتور 1.2 لیتری توربو بنزینی 110 اسب بخاریست. نیروی تولیدی هر دو موتور بنزینی و دیزلی فیات دوبلو توسط یک گیربکس دنده ای به چرخ های جلو منتقل می شود. اما برای نسخه دیزلی قدرتمندتر این خودرو می توان به صورت آپشنال یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هم نصب کرد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟