اخبار خودرو جهان
هیولای جدیدی به نام F9XX!

فراری SF90 تیونینگ شده توسط منصوری

چهارشنبه - ۴ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
تیونینگ فراری SF90 توسط منصوری

شرکت منصوری طی سال گذشته فراری های متعددی را تیونینگ کرده و تا حدی که ممکن بوده آنها را از نسخه استاندارد متمایز کرده است. جدیدترین پروژه تیونینگ منصوری روی فراری SF90 پیاده سازی شده و این ابرخودرو ایتالیایی را از نظر ظاهری و همچنین مشخصات فنی نسبت به مدل استاندارد چند پله ای ارتقا داده است. منصوری برای این فراری SF90 تیونینگ شده نام جدید F9XX را انتخاب کرده است.

ظاهر فراری SF90 تیونینگ منصوری (F9XX)

به گزارش خودرونویس، منصوری تقریبا تمام استایل ظاهری فراری SF90 را شخصی سازی کرده است. تمام اجزای جدید نصب شده روی بدنه منصوری F9XX (فراری SF90 تیونینگ شده) از جنس فیبر کربن فورج هستند و با هدف بهبود عملکرد خودرو طراحی شده اند. اسپلیتر نصب شده در زیر سپر جلو موجب افزایش نیروی رو به پایین در اکسل جلو در هنگام حرکت با سرعت های بالا می شود. همچنین دیفیوزر دوبل عقب نیز به عبور بهتر جریان هوا از زیر بدنه فراری SF90 کمک می کند و نیروی رو به پایین اکسل عقب را در سرعت افزایش می دهد. یکی دیگر از اهداف منصوری در طراحی این کیت بدنه برای فراری SF90 هدایت بهتر جریان هوا به رادیاتورهای این ابرخودرو بوده است.

تیونینگ فراری SF90 توسط منصوری

منصوری در ادامه یک اسپویلر بزرگ در پروفیل عقب فراری SF90 به همراه یک ابرویی نصب کرده که هر دو موجب افزایش نیروی رو به پایین در سرعت های بالا می شوند. در طراحی پروفیل عقب فراری SF90 تیونینگ شده توسط منصوری تغییرات زیادی را شاهد هستیم که شامل چهار خروجی اگزوز جدید خارج شده از درون سپر است. منصوری یک کاور تمام فیبر کربنی برای پیشرانه فراری SF90 طراحی کرده که دارای یک اسکوپ برای جذب بهتر جریان هواست. البته نسخه اسپایدر (بدون سقف) فاقد این اسکوپ برای عبور جریان هواست.

تیونینگ فراری SF90 توسط منصوری

منصوری تریم مشکی و زرد را برای ظاهر فراری SF90 در نظر گرفته که همین ترکیب رنگ در تودوزی و کابین نیز اجرا شده است. این فراری دارای چرم دوزی خاص دور فرمان، کف پایی منصوری و لوگوی های متعدد این تیونر ایرانی در قسمت های مختلف است. به هر قسمت از کابین این فراری SF90 که بنگرید، چرم و فیبر کربن را مشاهده می کنید! ابرخودرو F9XX منصوری دارای رینگ های 21 اینچی در جلو و 22 اینچی در عقب به رنگ مشکی و طراحی جدیدی هستند.

تیونینگ فراری SF90 توسط منصوری

مشخصات فنی فراری SF90 تیونینگ منصوری (F9XX)

فراری SF90 در حالت استاندارد به یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ مجهز بوده که قادر به تولید 780 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است. منصوری موفق شده بیشینه قدرت تولیدی این پیشرانه را به 980 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن را به 980 نیوتن متر برساند. فراموش نکنید که در کنار این پیشرانه تقویت شده، سه موتور الکتریکی دیگر هم برای فراری SF90 قرار دارند که روی هم رفته الان قادر به تولید 1100 اسب بخار قدرت شده اند. منصوری هیچ تغییری در مشخصات موتورهای الکتریکی فراری SF90 اعمال نکرده است.

تیونینگ فراری SF90 توسط منصوری

منصوری F9XX (فراری SF90 تیونینگ شده توسط منصوری) قادر است طی 2.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 355 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟