تیونینگ
قادر به تولید 833 اسب بخار قدرت آن هم برای یک سرنشین!

تیونینگ فراری مونزا به دست نوویتک

شنبه - ۲۶ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فراری مونزا SP1 نوویتک

کمپانی تیونر نوویتک در جدیدترین پروژه خود اقدام به تیونینگ یکی از خاص ترین و کم تیراژترین محصولات فراری را کرده است. بدین ترتیب بازار هدف این خودرو صرفا افراد محدود و انگشت شماری هستند. این تیونر حرفه ای در جدیدترین پروژه خود سراغ تیونینگ فراری مونزا SP1 رفته است. لازم به ذکر است که این پکیج تقویتی برای نسخه دو نفره فراری مونزا یعنی مدل SP2 نیز در دسترس است.

به گزارش خودرونویس، نوویتک برای این فراری اسپیدستر جذاب رینگ های جذابی از برند وسن را نصب کرده در اکسل جلو و عقب به ترتیب سایزی معادل 21 و 22 اینچ دارند. نوویتک برای اینکه رینگ های جدید فراری مونزا بیشتر نمایان باشند، سیستم تعلیق این خودرو را به روزرسانی کرده و ارتفاع آن را 35 میلیمتر نسبت به مدل استاندارد کاهش داده است.

فراری مونزا SP1 نوویتک

نوویتک در ادامه سیستم اگزوز استاندارد فراری مونزا را نیز حذف کرده و به جای آن سیستم اگزوزی جدید و شخصی سازی شده نصب کرده تا بازده و راندمان این سوپراسپرت ایتالیایی را افزایش دهد. این سیستم اگزوز به صورت آپشنال امکان کنترل از داخل کابین توسط یک کلید را دارد که با فعال کردن آن، صدایی مسابقه ای و به مراتب گوش نوازتر از مدل استاندارد تولید می شود. نوویتک این سیستم اگزوز جدید را از آلیاژ اینکونل ساخته که یک سوپرآلیاژ محسوب شده که در ساخت خودروهای فرمولا1 و همچنین صنعت هوانوردی نیز استفاده می شود. این آلیاژ متشکل از نیکل، کروم و آهن بوده که مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت دارد.

کابین فراری مونزا SP1 نوویتک

مشخصات فنی

فراری مونزا SP1 و SP2 در حالت استاندارد از قدرتمندترین پیشرانه 12 سیلندری که این سوپراسپرت ساز ایتالیایی برای یک خودروی خیابانی تولید کرده بهره می برد. اما این مشخصات فنی چشمگیر باعث نشد که کمپانی نوویتک از افزاش توان و گشتاور این نیروگاه 12 سیلندر صرف نظر کند. این پیشرانه تنفس طبیعی 6.5 لیتری در حالت استاندارد قادر به تولید 800 اسب بخار قدرت و 719 نیوتن متر گشتاور است. اما نوویتنک موفق شده که بیشینه توان خروجی این پیشرانه را به 833 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن را به 780 نیوتن متر ارتقا دهد.

هرچند این ارقا چندان چشمگیر و زیاد نیست، اما همین افزایش قدرت با توجه به تنفس طبیعی ماندن پیشرانه فراری مونزا پروژه های بسیار دشوار بوده که نوویتک به لطف دانش بالای مهندسان خود قادر به انجام آن شد.

نمای عقب فراری مونزا SP1 نوویتک

آمار و ارقام عملکرد

این میزان افزایش قدرت یقینا روی عملکرد فراری مونزا تاثیر مثبتی گذاشته است. از این رو این نسخه تیون شده مونزا SP1 قادر است طی 2.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 0.1 ثانیه نسبت به مدل استاندارد سریع تر شده است. در نهایت هم این سوپراسپرت بدون سقف، بدون شیشه جلو و بدون شیشه جانبی قادر است به نهایت سرعت 300 کیلومتر بر ساعت دست یابد که قطعا راننده تجربه فشار باد زیادی را در این سوپراسپرت تجربه خواهد کرد. اما از آنجایی که این خودرو هیچ شیشه، کابین و سقفی ندارد بیشتر توسط افراد کلکسیونر و ثروتمند برای زیباسازی گاراژ و فخرفروشی به سایرین خریداری شده. بنابراین این احتمال بسیار کم است که بتوان روزی یک دستگاه فراری مونزا SP1 یا SP2 را در خیابانی مشاهده کرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟