اخبار خودرو جهان
مجهز به ژنراتور دیزلی یکپارچه

فرینگ Pioneer خودرویی الکتریکی با 7000 کیلومتر پیمایش!

شنبه - ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
فرینگ پایونیر

سگمنت خودروهای آفرودی به سرعت در حال اشباع شدن است؛ ولی یک کمپانی خودروسازی به نام Fering از بریتانیا قصد دارد که با عرضه یک محصول جدید به نام Pioneer متفاوت تر از سایر خودروهای آفرودی باشد. برخلاف تمام اسیووی های آفرودی موجود در بازار جهانی، این فرینگ پایونیر دارای یک پیشرانه الکتریکی و یک ژنراتور افزایش دهنده مسافت قابل پیمایش است. این خودروساز بریتانیایی تخمین زده که پایونیر می تواند در صورت شارژ کامل باتری ها و همچنین مخزن سوخت پر مسافتی در حدود 7000 کیلومتر را طی کند.

مشخصات فنی Fering Pioneer

به گزارش خودرونویس، پیکاپ پایونیر به یک موتور الکتریکی روی هر اکسل مجهز شده که این دو روی هم قادر به تولید 600 نیوتن متر گشتاور هستند. به طور جداگانه باتری نصب شده روی این خودرو می تواند انرژی لازم برای پیمایش 85 کیلومتر مسافت را تامین کند. این خودرو به باتری لیتیوم تیتانات اکسید استفاده کرده که به ادعای Fering عملکرد بهتری در شرایط آب و هوایی سخت نسبت به باتری های لیتیوم یونی رایج دارند.

نمای عقب فرینگ پایونیر

این خودرو به یک پیشرانه 800 سی سی سه سیلندر به عنوان ژنراتور یا افزایش دهنده مسافت قابل پیمایش مجهز شده که با سوخت دیزل فعالیت می کند. شرکت فرینگ اعلام کرده مشتریان برای امکان پیمایش 7000 کیلومتر مسافت، باید نسخه مجهز به مخزن سوخت بزرگتر را خریداری کنند. از روی تصویر بسیار سخت بوده که به ابعاد پیکاپ پایونیر را حدس بزنیم؛ ولی فرینگ گزارش داده که این خودرو از فورد موندئو Estate که طولی معادل 4867 میلی متر دارد کوچکتر است.

فرینگ پایونیر

پیکاپ فرینگ پایونیر دارای یک شاسی سازه فضایی آلومینیومی بوده و پنل های بدنه با هدف کاهش وزن از جنس پارچه ضخیم برای کاهش وزن طراحی شده اند. فرینگ اظهار کرده که این ماده متشکل از پارچه برای تولید پنل های بدنه به سادگی قابل تعویض بوده و عایق بهتری نسبت به فلز است. این پیکاپ دارای وزن خالصی معادل 1500 کیلوگرم بوده که با توجه به ابعاد آن کاملا سبک است. همچنین فرینگ اظهار کرده که حداکثر ظرفیت باربری این پیکاپ چیزی معادل 1500 کیلوگرم است.

نمای عقب فرینگ پایونیر

کمپانی فرینگ یک نسخه پروتوتایپ از پایونیر را در دست تست دارد. این کمپانی بریتانیایی امیدوار است که تولید این پیکاپ آفرودی الکتریکی جذاب را از نیمه اول سال 2022 شروع کند. فرینگ امیدوار است که اب این پیکاپ الکتریکی بتواند توجه علاقمندان به طبیعتگردی، ماجراجویی و حتی سرویس های امدادی را به خود جلب کند. مشتریان می توانند از پیشرانه دیزلی 800 سی سی این اسیووی آفرودی به عنوان یک ژنراتور در کمپ و هر جایی دیگر نیز استفاده کنند و برق لازم برای فعالیت وسایل الکترونیکی خود را به وسیله آن تامین کنند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟