به گزارش خودرونویس، اکسید LX اکنون در بازار چین دارای پنج مدل مختلف بوده که شامل بنزینی و پلاگین هیبریدی بوده و قیمت آنها بین 15 هزار و 800 تا 23 هزار و 500 دلار اعلام شده اند. نام اکسید LX در بازار چین ژوئیفنگ Zhuifeng بوده و طراحی بیرونی آن در این مدل جدید با مدل قبلی هیچ تغییری نکرده است. تغییرات اصلی در کابین و مشخصات پیشرانه هاست.

exeed lx اکسید چری

مشخصات فنی اکسید LX

اکسید LX جدید با سه پیشرانه مختلف 1.5 لیتری توربو، 1.6 لیتری توربو و 1.5 لیتری TCI هیبرید به بازار چین عرضه می شود. نسخه 1.5 لیتری توربو قادر به تولید حداکثر قدرت 156 اسب بخار و نهایت گشتاور 230 نیوتن متر بوده و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس CVT به چرخ ها منتقل می شود. این همان پیشرانه و گیربکسی بوده که روی فونیکس تیگو 7 پرو هم نصب شده است.

exeed lx اکسید چری

نسخه 1.6 لیتری اکسید LX قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بوده و به گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز شده است. این همان موتور و گیربکس تیگو 8 پرو و همچنین تیگو 7 پرو مکس است.

exeed lx اکسید چری

اکسید LX در مدل پلاگین هیبریدی دارای یک موتور 1.5 لیتری TCI و دو موتور برقی با آهنربای دائمی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 170 اسب بخار قدرت هستند. این نسخه به باتری لیتیومی 19.27 کیلووات ساعتی مجهز شده و برای انتقال قدرت از گیربکس اتوماتیک DHT سه سرعته بهره می برد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر سیکل حدود 1.76 لیتر اعلام شده است! همچنین اکسید LX در حالت تمام برقی قادر است مسافتی در حدود 80 کیلومتر را نیز طی کند و در حالت ترکیبی برقی با یک باک بنزین پر می تواند تا 1000 کیلومتر راه برود! به لطف شارژ سریع، طی 25 دقیقه باتری این خودرو از 0 به 80 درصد می رسد.

exeed lx اکسید چری

طراحی ظاهری و کابین

اکسید LX دو جلوپنجره با دیزاین مختلف دارد که مشتری می تواند یکی از آنها را انتخاب کند. این خودرو یک کراس اوور سایز متوسط محسوب شده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4538، 1848 و 1699 میلی متر است. فاصله بین دو محور این خودرو هم 2670 میلی متر اعلام شده است. در قسمت عقب این خودرو چهار خروجی اگزوز دایره ای شکل دیده می شود که چهره آن را اسپرت تر نشان می دهد.

exeed lx اکسید چری

اکسید LX روی داشبورد دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی مشابه بیشتر خودروهای جدید چری دارد که هر دو داخل یک قاب نصب شده اند. مهم ترین تغییر استفاده از چیپست کوالکام 8155 اسنپدراگون بوده که تجربه بهتری برای کاربر رقم می زند. این خودرو دارای سستم صوتی سونی با هشت بلندگو، سیستم کمکی راننده نیمه خودران سطح 2 و … است.

 

 

5 از 2 رای