به گزارش خودرونویس، شرکت دراکو پس از معرفی ابرخودرو GTE EV در سال 2020 که موفق شد تا حد زیادی توجه ها را به خود جلب کند، این بار به سراغ معرفی یک سوپر اسیووی به نام دراگون رفته است. تا پیش از این به جز انتشار دو تیزر، چیز زیادی در خصوص دراکو دراگون نشنیده بودیم. دراکو دراگون در واقع یک شاسی بلند برقی دو درب با درب هایی بزرگ گالوینگ استایل بوده که با باز شدن آنها به راحتی می توان به صندلی های ردیف جلو و عقب این ابرخودرو دسترسی داشت. داخل کابین شاسی بلند برقی دراکو دراگون فضای کافی برای نشستن 5 سرنشین وجود دارد. اما چیزی که برای ما و شما در خصوص خودرو دراگون اهمیت دارد، فضای داخلی آن نیست، بلکه مشخصات فنی و شتاب آن بوده که باعث شده در دسته سریع ترین خودروهای تولیدی دنیا قرار بگیرد.

drako-dragon اسیووی دراکو دراگون (1)

مشخصات فنی خودرو دراکو دراگون

دراکو دراگون دارای چهار موتور برقی بوده که دقیقا با نمونه های نصب شده روی ابرخودرو دراکو GTE یکسان هستند. هر چرخ دارای یک موتور برقی بوده که انرژی آن توسط پک باتری طراحی شده توسط دراکو تامین می شود. در این لحظه جزییات این پک باتری منتشر نشده ولی دراکو اعلام کرده که پک باتری این خودرو از شارژ سریع با توان 500 کیلووات پشتیبانی کرده و طی 10 دقیقه شارژ سطح انرژی آن به 80 درصد می رسد. با توجه به اینکه سوپر اسیووی دراکو دراگون با یکبار شارژ کامل قادر به پیمایش 676 کیلومتر است، با 10 دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش 540 کیلومتر مسافت در باتری این خودرو ذخیره می شود. خودرو دراکو دراگون توسط سیستم دراکو DirveOS مدیریت می شود که یک ECU چند هسته ای بوده که تقریبا همه چیز را در این اسیووی تحت کنترل دارد.

drako-dragon اسیووی دراکو دراگون (1)

یکی از دلایل سریع بودن خودرو دراکو دراگون ساختار تمام فیبر کربنی آن است. دراکو ادعا کرده که این خودرو اولین اسیووی بوده که از چنین ساختاری استفاده می کند که به موجب آن کاهش 50 درصدی در وزن ضمن افزایش صلبیت ساختار را تجربه کرده است. البته دراکو دراگون با دارابودن وزن خالصی معادل 2253 کیلوگرم اصلا سبک نیست. ولی با این حال مقداری نسبت به تسلا مدل ایکس سبکتر بوده و تقریبا دو برابر تسلا قدرت داشته و مسافت قابل پیمایش بیشتری را هم با یکبار شارژ طی می کند.

drako-dragon اسیووی دراکو دراگون (1)

ظاهر و کابین ماشین دراکو دراگون

دراکو دراگون در ایتالیا و با عجیب و خاص بودن و عملکرد بالا و در عین حال بهینه بودن طراحی شده است. پروفیل جلوی این خودرو سبک طراحی مشابه با داج چارجر دیتونا SRT کانسپت داشته و دماغه آن باز بوده و دارای کاپوتی منحنی شکل است که جریان هوا را به سمت بالا و اطراف خودرو هدایت می کند. سبک طراحی عقب دراکو دراگون نیز با هدف افزایش نیروی رو به پایین و عبور روانتر جریان هوا اجرا شده است.

drako-dragon اسیووی دراکو دراگون (1)

خودرو دراکو دراگون کابین بسیار مدرنی دارد. در میان داشبورد این خودرو یک نمایشگر لمسی 17.1 اینچی قرار داشته و در پشت فرمان نیز یک نمایشگر دیجیتالی دیگر با ابعادی کوچکتر نصب شده است. روی فرمان کلیدهای لمسی طراحی شده و به طور کلی فرمان دیزاینی مینیمال و ساده دارد. برای سرنشینان ردیف عقب نیز سیستم مالتی مدیا و سرگرمی تعبیه شده و در گوشه های داشبورد نیز دو نمایشگر دیجیتالی برای نشان دادن تصاویر دوربین های دید جانبی تعبیه شده است. البته در بازارهایی که مجوز نصب دوربین دید جانبی نمی دهند، خودرو دراکو دراگون با آینه های جانبی عرضه می شود.

drako-dragon اسیووی دراکو دراگون (1)

خودرو دراکو دراگون قرار است که در آمریکا تولید شود و هدف تولید سالانه 5 هزار دستگاه از این خودروست. البته اولین سری تحویل این خودرو به مشتریان در سال 2026 صورت خواهد گرفت و برچسب قیمت آن در مدل پایه 290 هزار دلار اعلام شده و هم اکنون پیش فروش آن نیز آغاز شده است.

 

منبع Motor1
5 از 1 رای