اخبار خودرو جهان
همزاد داچیا اسپرینگ و رنو سیتی K-ZE

ماشین دانگ فنگ نانو باکس Nano Box برقی رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۹ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Dongfeng-Nano-Box-دانگ فنگ نانو باکس الکتریکی داچیا اسپرینگ (1)

دانگ فنگ یک شاسی بلند برقی ارزان قیمت و اقتصادی رونمایی کرده است. این خودرو دانگ فنگ نانو باکس Nano Box الکتریکی بوده که بر پایه داچیا اسپرینگ و رنو سیتی K-ZE توسعه یافته که هم اکنون عرضه آن به بازار چین آغاز شده است. دانگ فنگ نانو باکس Nano Box الکتریکی قیمت پایه ای معادل 9 هزار و 750 دلار دارد.

به گزارش خودرونویس، دانگ فنگ با خودروهای رنو کویید و رنو سیتی K-ZE برقی به خوبی آشناست. چراکه این دو کراس اوور جمع و جور فرانسوی در کارخانه این خودروساز چینی تولید می شدند و دانگ فنگ هم از این فرصت استفاده کرده و نسخه های ریبج شده این خودروها را با نام آئولوس EX1، Fengxing T1، Fengguang E1 و Venucia a30 را تولید کرده است. دانگ فنگ نانو باکس جدیدترین عضو محصولات ریبج شده این خودروساز چینی وبده که طراحی مدرن تری در نمای بیرونی داشته و کابین آن نیز به طور کامل بازطراحی شده است.

Dongfeng-Nano-Box-دانگ فنگ نانو باکس الکتریکی داچیا اسپرینگ (1)

ظاهر دانگ فنگ نانو باکس Nano Box الکتریکی

دانگ فنگ نانو باکس Nano Box الکتریکی قطعات مشترک زیادی در پنل های بدنه با رنو کویید و رنو سیتی K-ZE دارد. این قطعات مشترک شامل درب ها، اتاق خودرو و گلگیرهاست. سپر جلو دانگ فنگ نانو باکس Nano Box کاملا جدید بوده و چراغ های LED خطی باریک رنو به صورت یکپارچه با جلوپنجره بسته این خودرو نصب شده است. چراغ اصلی هم مقداری پایین تر و درون سپر قرار گرفته است. دانگ فنگ چهار رنگ جدید برای بدنه کراس اوور برقی نانو باکس در نظر گرفته که دارای تریم دو رنگ سفید یا طلایی است.

Dongfeng-Nano-Box-دانگ فنگ نانو باکس الکتریکی داچیا اسپرینگ (1)

دانگ فنگ نانو باکس Nano Box دارای طول، عرض و ارتفاعی معادل 3723، 1579 و 1515 میلی متر بوده که این ارقام بسیار به همزادهای فرانسوی این کراس اوور برقی چینی نزدیک است. فاصله بین دو محور دانگ فنگ نانو باکس هم 2423 میلی متر بوده که دقیقا با رنو کویید و داچیا اسپرینگ برابر است.

Dongfeng-Nano-Box-دانگ فنگ نانو باکس الکتریکی داچیا اسپرینگ (1)

داخل کابین دانگ فنگ نانو باکس Nano Box الکتریکی

کابین دانگ فنگ نانو باکس Nano Box الکتریکی هیچ وجه اشتراکی با همزادهای فرانسوی خود ندارد. طراحان دانگ فنگ به خوبی توانسته اند ذات اقتصادی و ارزان قیمت این شاسی بلند برقی را در پشت کابین مدرن این خودرو پنهان کنند. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی اطلاعات این خودرو را به راننده نشان می دهد و در میان داشبورد هم یک نمایشگر لمسی 10 اینچی برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی نصب شده است. کنسول میانی هم به طور کلی بازطراحی شده و دارای یک کلید دورانی و چند کلید فیزیکی دیگر و همچنین کلیدهایی برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع است.

دانگ فنگ نانو باکس دارای تجهیزاتی اعم از ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسورهای پارک عقب، سیستم تهویه مطبوع، کنترل صوتی و قابلیت کنترل از راه دور به وسیله نرم افزار روی تلفن همراه است.

Dongfeng-Nano-Box-دانگ فنگ نانو باکس الکتریکی داچیا اسپرینگ (1)

مشخصات فنی دانگ فنگ نانو باکس Nano Box الکتریکی

دانگ فنگ نانو باکس دارای یک موتور برقی 45 اسب بخاری با 125 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور الکتریکی به چرخ های جلو منتقل می شود و خبری از سیستم تمام چرخ محرک نیست. یک باتری 27.2 کیلووات ساعتی برای این خودرو نصب شده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 331 کیلومتر مسافت را تحت سیکل CLTC در خود ذخیره می کند. این آمار نزدیک به مسافت قابل پیمایش 225 کیلومتری داچیا اسپرینگ تحت سیکل WLTP در حالت شارژ کامل است. به گفته دانگ فنگ باتری این خودرو می تواند طی 30 دقیقه شارژ از 30 به 80 درصد برسد و شارژ کامل آن در حدود 4 ساعت زمان می برد.

Dongfeng-Nano-Box-دانگ فنگ نانو باکس الکتریکی داچیا اسپرینگ (1)

دانگ فنگ نانو باکس توسط زیربرند Dongfeng EV معرفی شده که یک زیربرند جدید این خودروساز چینی بوده که قصد دارد طی 5 سال آینده تنها شاسی بلند و سدان برقی معرفی کند. قیمت دانگ فنگ نانو باکس Nano Box بسته به نسخه انتخابی بین 9 هزار و 750 تا 10 هزار و 700 دلار است. این خودروی برقی می تواند گزینه مناسبی برای بازار ایران باشد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟