اخبار خودرو جهان
فتح بازار با آی لند

نقشه دانگ ‌فنگ برای سال 2021

شنبه - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
دانگ فنگ لانتو i-land

کمپانی دانگ‌ فنگ موتور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در چین بوده و با شرکت‌های زیادی ارتباط مالی و تجاری دارد. برتری نسبی و قدرت سرمایه‌گذاری بالا از قابلیت‌های دانگ‌فنگ در صنعت خودروسازی چین بوده و به همین خاطر آنها از حالا به فکر فتح قله‌های مرتفع صنعت خودروسازی بوده و به آهستگی مشغول تحمیل توان مالی و عملیاتی خود به اروپایی‌ها هستند و موفقیت‌های بزرگی به منظور عرضه محصولات خود در بازار اروپا به دست آورده‌اند.

به گزارش خودرونویس، اما آیا دانگ‌ فنگ موفق خواهد شد؟ برای پاسخ به پرسش مزبور باید به یاد داشته باشید که زمانی هوآوی به عنوان یک کمپانی کوچک در زمینه تولید تلفن همراه، لوازم جانبی و ارائه‌ سرویس‌های ارتباطی فعالیت داشت؛ اما اکنون بسیار بزرگ شده و حتی غولی مانند سامسونگ را از نظر تعداد فروش تلفن‌های همراه پشت سرگذاشته و بیش از 700 میلیون کاربر در جهان دارد. بنابراین و با توجه به روند صعودی تولیدکنندگان چینی در صنعت خودروسازی و موفقیت‌های چشمگیر آنها، به هیچ عنوان بعید نیست که کمپانی‌هایی مانند دانگ‌فنگ با پشتیبانی مالی و سرمایه‌گذاری‌های فراوان در بخش‌های گوناگون صنعت خودروسازی، به غول‌های بزرگی تبدیل شده و حتی رهبری ساخت و توسعه اتومبیل‌ها را در جهان را در دست بگیرند.

 

معرفی اولین محصول مفهومی لانتو

دانگ‌ فنگ علاوه بر محصولات مختص به خودش، مشغول تولید اتومبیل‌های کمپانی کیاموتورز، نیسان، رنو، پژو، هوندا و… برای عرضه در بازار چین و یا کشورهای کمتر توسعه یافته است. حالا انگار پس از فروکش کردن همه‌گیری ویروس کرونا در استان هوبی و شهر ووهان (مقر اصلی کمپانی دانگ‌فنگ) در تاریخ 29 ژوئیه برند تجاری لانتو (LANTU) به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی دانگ‌فنگ با صدور بیانیه‌ای از استراتژی ‌های خود پرده برداشته و در ووهان به طور رسمی از اولین اتومبیل مفهومی خود با نام VOYAH i-Land رونمایی کرده است. براساس اطلاعات منتشر شده؛ این برند در حال حاضر 9 مدل اتومبیل را برای حضور در بخش‌های مختلف بازار از جمله SUV و MPV به تولید رسانده و اولین محصول خود را در سال 2021 روانه بازار خواهد کرد.

نمای جانبی دانگ فنگ لانتو i-land

براساس گفته‌های رسمی مسئولان لانتو، اتومبیل VOYAH i-Land نه تنها کابیتی هوشمند دارد؛ بلکه اکوسیستمی زنده داشته و سازگاری با محیط زیست الهام بخش‌ترین نکته در مسیر ساخت و توسعه اتومبیل مفهومی VOYAH i-Land است. علاوه بر نکات یادشده، حتی در نامگذاری این محصول هم دقت فراوانی شده و معنای عمیقی در نام این اتومبیل نهفته است. i مخفف هوشمندی (intelligent)، L مخفف لوکس (Luxury)، a مخفف خودروی خودگردان (Autonomous)، n مخفف طبیعت (Nature) و d مخفف ظرافت (Delicate) است. از نظر ظاهری باید گفت که خودروی مفهومی VOYAH i-Land فلسفه و مسیر طراحی برند لانتو را نشان می‌دهد. شکل کلی اتومبیل یاد شده ساده، آرام و ظریف است.

 

ساده و در عین حال زیبا

به عنوان یک خودروی کاملاً برقی، VOYAH i-Land  از نظر طراحی بدنه بسیار ساده بوده و تنها نمای جلوی آن نشان دهنده قدرت و تمایز در زبان طراحی کمپانی لانتو است. اگر به جزئیات بیشتر توجه کنیم، چراغ‌های جلو بسیار زیبا طراحی شده و رسما آنها را چراغ‌های بالدار (winged headlights) باید دانست. در این اتومبیل شاهد اتصال LED چراغ‌ها از دو طرف به نشان لانتو در مرکز جلوپنجره هستیم و این عمل حسی از نوآوری و مدرن بودن را به ما منتقل می‌کند.

نمای جلو دانگ فنگ لانتو i-land

استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در لانتو i-Land

خودروی مفهومی VOYAH i-Land از معماری هوشمند و الکتریکی بومی لانتو موسوم به ESSA پشتیبانی خواهد کرد. سیستم مزبور مبتنی بر فناوری EIC بوده و توان یکپاچه‌سازی شبکه هوشمندWindLink 4.0، رانندگی هوشمند سطح 3 و بالاتر و انجام تنظیمات حیاتی را دارد.

لانتو اطلاعات زیادی درباره توان VOYAH i-Land فاش نکرده؛ اما ظاهراً این محصول در چندین مدل و با برخورداری از باتری‌هایی با ظرفیت‌های مختلف عرضه می‌شود. با تولید انبوه VOYAH i-Land شاهد عرضه دو نسخه کاملاً برقی و پلاگین هیبریدی خواهیم بود. براساس تصاویر منتشر شده؛ انتظار می‌رود که محدوده پیمایش اتومبیل VOYAH i-Land قابل توجه بوده و پیشرفتی ویژه در میان سایر رقبا داشته باشد.

4.3 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟