اخبار خودرو جهان
کپی الکتریکی هامر H1 با پیشرانه 1070 اسب بخاری

دانگ فنگ فیرلس Fearless M18 الکتریکی هم تولید شد

دوشنبه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
دانگ فنگ فیرلس Fearless الکتریکی

صنعت خودروسازی چین سابقه ای طولانی در نقض حق کپی رایت دارد. این قوانین در صنعت خودرو به مالکیت معنوی یک اثر معروف هستند ظاهرا در چین اثری نفوذ نکرده و این موضوع به خودروسازان بومی این کشور اجازه داده کپی های متعددی از برندهای مطرح جهان از جمله رولزرویس، پورشه ماکان و رنج روور و حالا هم هامر H1 را تولید کنند. یکی از تازه ترین کپی کاری های صنعت چین، ماشین دانگ فنگ فیرلس Fearless M50 بوده که جدا از نام به نسبت جذابی که دارد، استایل کلی آن مشابه هامر H1 طراحی شده که به تازگی نسخه الکتریکی این خودرو هم با نام M18 در دست توسعه است.

به گزارش خودرونویس، دانگ فنگ فیرلس Fearless M50 را از نظر فنی نمی توان یک خودروی کپی توصیف کرد. چراکه جنرال موتورز مدتی پیش اجازه کپی برداری از هاموی ها یا همان هامرهای نظامی را به منظور استفاده در ارتش چین به دانگ فنگ فروخته بود. نسخه خیابانی دانگ فنگ فیرلس Fearless M50 دارای استایلی تک کابین بوده و این در حالیست که نسخه اصلی این خودرو به صورت دو کابین عرضه می شود.

دانگ فنگ فیرلس Fearless الکتریکی

پیشتر نسخه درونسوز دانگ فنگ فیرلس Fearless M50 را معرفی کرده بودیم. اما ظاهرا کار این خودروساز چینی با پلتفرم این پیکاپ تمام نشده و رسانه های چینی گزارش داده اند که دانگ فنگ در حال توسعه نسخه تمام الکتریکی فیرلس Fearless M50 بوده که تولید آن برای سال 2023 برنامه ریزی شده است. بدین صورت ممکن است دانگ فنگ فیرلس Fearless M50 الکتریکی پیش از آنکه پیکاپ جی ام سی هامر الکتریکی به بازار راه یابد، عرضه شود.

دانگ فنگ فیرلس Fearless الکتریکی

مشخصات پیکاپ دانگ فنگ فیرلس Fearless الکتریکی

دانگ فنگ Fearless فیرلس M50 دارای پیشرانه ای الکتریکی به توان 1070 اسب بخار بوده که به موجب این پیشرانه قدرتمند با وجود وزن سنگین بدنه می تواند طی 5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته عملکرد دانگ فنگ فیرلس Fearless الکتریکی به خوبی هامر الکتریکی و پیکاپ ریویان R1T نیست، ولی برای خودرویی با این وزن و ابعاد که بویی از آیرودینامیک هم نبرده بسیار خیره کننده است.

دانگ فنگ فیرلس Fearless الکتریکی

دانگ فنگ فیرلس Fearless M50 الکتریکی موسوم به M18 دارای یک پک باتری 140 کیلووات ساعتی بوده که در حالت شارژ کامل می تواند بیشینه مسافتی نزدیک به 500 کیلومتر را طی کند. در صورت اتصال به شارژر سریع، باتری این خودرو طی 27 دقیقه شارژ می شود. دانگ فنگ Fearless  فیرلس M18 الکتریکی حدود 400 کیلوگرم نسبت به مدل مجهز به پیشرانه درونسوز سبک تر است.

دانگ فنگ فیرلس Fearless الکتریکی

امکانات دانگ فنگ فیرلس Fearless M18 الکتریکی

کپی الکتریکی هامر H1 یعنی دانگ فنگ فیرلس Fearless الکتریکی به مراتب مدرن تر از یک خودروی نظامی بوده و برای آن سیستم های کمکی راننده و نیمه خودران سطح 2.5 نصب شده است. دانگ فنگ قیمت فیرلس Fearless M18 الکتریکی را چیزی بین 94 تا 110 هزار دلار اعلام کرده است. بدین ترتیب این خودرو قیمتی گرانتر از فورد F-150 لایتنینگ، ریویان R1T یا حتی جی ام سی هامر الکتریکی دارد!

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟