اخبار خودرو جهان
زورآزمایی غول هایی آمریکایی

طناب کشی شورولت سیلورادو داج رم و فورد F-150 رپتور

دوشنبه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
طناب کشی شورولت سیلورادو داج رم و فورد F-150 رپتور

یکی از رقابت های خودرویی پرطرفدار قطعا درگ ریس است. اما وقتی صحبت از پیکاپ های غول پیکر و قدرتمند در میان باشد، درگ ریس جای خود را به طناب کشی می دهد! به همین منظور گروه Carwow یک مسابقه طناب کشی جذاب بین پیکاپ های غول پیکر آمریکایی یعنی شورولت سیلورادو، فورد F-150 و داج (دوج) رم برگزار کرده است. به نظر شما کدام تراک در طناب کشی قدرتمندتر ظاهر می شود؟

مشخصات پیکاپ شورولت سیلورادو

به گزارش خودرونویس، شورولت سیلورادو مصداق پیکاپ فول سایز آمریکایی با پیشرانه هشت سیلندر حجیم است. نسخه حاضر در این طناب کشی مدل LTZ Z71 نسل قبل است. این خودرو از یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بهره گرفته که قادر به تولید 420 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور است. شورولت سیلورادو LTZ Z71 نسل قبل در مدل استاندارد قادر به یدک کشیدن جسمی به وزن 5667 کیلوگرم است.

مشخصات فورد F-150 رپتور

در طرف دیگر، فورد F-150 رپتور قرار دارد که آن هم مدل یک نسل قبل است. این خودرو ویژه افرادیست که عاشق خودروهای آفرودی با پیشرانه کم حجم و سیستم توربوشارژ هستند. فورد F-150 رپتور نسل قبل از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 450 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور بوده که دقیقا مشابه نسل فعلیست. این خودرو قادر است جسمی به وزن 3629 کیلوگرم را یدک بکشد که به مراتب کمتر از سایر رقبای هم وطن خود یعنی شورولت سیلورادو و داج رم است.

 

مشخصات پیکاپ داج رم

آخرین شرکت کننده داج رم نسل جدید بوده که نسخه حاضر در این رقابت مدل 3500 است. این نسخه به طور ویژه از یک پیشرانه توربودیزل 6.7 لیتری شش سیلندر خطی با 420 اسب بخار قدرت و گشتاور بسیار بسیار عظیم 1460 نیوتن متر بهره می برد. به کمک این گشتاور کوه جا به جا کن، داج رم 3500 قادر است جسمی با وزن 16824 کیلوگرم را یدک بکشد که چند برابر دو رقیب دیگر حاضر در این رقابت است.

 

ویدیو طناب کشی شورولت سیلورادو داج رم و فورد F-150 رپتور

 

رقابت طناب کشی بین شورولت سیلورادو LTZ Z71 و فورد F-150 رپتور نزدیک تر از چیزی بود که انتظارش را داشتیم. چراکه فورد به مراتب در زمینه یدک کشی با استناد به آمار و ارقام کارخانه نسبت به شورولت سیلورادو ضعیف تر است. اما داج رم 3500 به کمک پیشرانه توربودیزل بسیار قدرتمند خود در طناب کشی یک به یک توانست هر دو رقیب خود را از پا درآورد! برای اینکه مقداری این رقابت جذابتر شود، Carwow تصمیم گرفت در یک سمت داج رم 3500 را قرار دهد و در سمت دیگر دو پیکاپ شورولت سیلورادو و فورد F-150 رپتور را قرار دهد تا مشخص شود آیا داج رم می تواند به تنهایی از پس این دو پیکاپ برآید؟ به نظر شما نتیجه چیست؟ این ویدیو جذاب را از دست ندهید.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟