اخبار خودرو جهان
نبرد سوپر اسیووی های هشت سیلندر

درگ ریس کادیلاک اسکالید V با داج دورانگو SRT هلکت

چهارشنبه - ۲ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس کادیلاک اسکالید V با داج دوج دورانگو SRT هلکت (1)

در حالیکه کراس اوورهای برقی با قدرت بالا و عملکرد خیره کننده خود تمام توجه ها را به سمت خود جلب کرده اند، اما هنوز هم شاسی بلندهای هشت سیلندر با موتور فوق قدرتمند و عملکرد سریع وجود دارند که باعث می شوند حتی به خرید یک شاسی بلند برقی فکر هم نکنید! در این مطلب ویدیو درگ ریس کادیلاک اسکالید V با داج دورانگو SRT هلکت را قرار داده ایم که هر دو جزو قدرتمندترین و سریع ترین شاسی بلندهای بنزینی موجود در دنیا هستند. به نظر شما کدام یک برتر است؟

مشخصات فنی داج دورانگو SRT هلکت

به گزارش خودرونویس، داج دورانگو SRT هلکت از پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژ بهره گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید 710 اسب بخار قدرت و 875 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه بسیار قدرتمند  برای به حرکت درآوردن دوج دورانگو SRT هلکت با وزن 2590 کیلوگرمی کاملا کافی به نظر می رسد.

 

مشخصات فنی کادیلاک اسکالید V

کادیلاک اسکالید V هم بسیار قدرتمند است و هم بسیار لوکس! تلفیقی از ویژگی های متفاوت که می تواند همه نوع سلیقه ای را راضی کند. کادیلاک اسکالید V هم به یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر مجهز بوده که قادر به تولید 682 اسب بخار قدرت و 885 نیوتن متر گشتاور است. البته این سوپراسیووی به دلیل ابعاد بزرگتر و کابین لوکستر به مراتب نسبت به داج دورانگو SRT هلکت سنگینتر بوده و وزن خالصی معادل 2820 کیلوگرم دارد.

 

ویدیو درگ ریس داج دورانگو SRT هلکت با کادیلاک اسکالید

 

وزن خالص کمتر دوج دورانگو SRT هلکت در کنار قدرت بیشتر پیشرانه، موجب برتری این خودرو در درگ ریس نخست شد. دورانگو SRT هلکت فاصله زیادی با کادیلاک اسکالید V در همان ابتدای شروع حرکت گرفت و تا پایان درگ 400 متر توانست برتری خود را حفظ کند و کادیلاک نتوانست به میزان دو خودرو بیشتر به دورانگو هلکت نزدیکتر شود. در واقع کادیلاک اسکالید V به دلیل پیشرانه ضعیف تر و وزن بیشتر شکست خورد. دومین درگ ریس نتیجه نزدیکتری داشت. اما دوباره داج دورانگو هلکت SRT موفق شد که در همان لحظه استارت از کادیلاک سبقت بگیرد. اسکالید V دوباره هم نتوانست به دوج دورانگو تا پایان درگ 400 متر نزدیک شود و برنده دومین درگ ریس هم دورانگو SRT هلکت بود.

سومین درگ ریس مقداری عجیبتر بود. برای اینکه تعادل در زمینه وزن بین دو خودرو برقرار شود، 5 سرنشین بزرگسال داخل کابین داج دورانگو SRT هلکت قرار گرفت تا کادیلاک حداقل شانسی را برای پیروزی در درگ ریس داشته باشد. ولی حتی این هم نتوانست به کادیلاک اسکالید V برای غلبه بر دورانگو SRT هلکت کمک کند و باز هم باخت و راننده دورانگو قادر بود از آینه با کادیلاک بای بای کند!

شاسی بلندهای پرقدرت امروزه بسیار رایج شده اند و اتفاقا در بین مشتریان طرفداران زیادی هم دارند. امروزه شاسی بلندهایی با رنج قدرت 500، 600 و 700 اسب بخار از همیشه رایجتر هستند و مشتریان در این بین حتی حق انتخاب هم دارند. شاید داج دورانگو SRT هلکت به اندازه کادیلاک اسکالید لوکس نباشد و در زمینه تکنولوژی و کیفیت پایینتر باشد، اما این نکته را هم نباید فراموش کنید که داج دورانگو SRT هلکت به مراتب از کادیلاک اسکالید V ارزانتر بوده و همچنین سریعتر است!

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟