اخبار خودرو جهان
سدان در مقابل استیشن؛ عقب محرک در مقابل تمام چرخ محرک

درگ داج چارجر هلکت با مرسدس AMG E63 S

یکشنبه - ۲۶ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ دوج چلنجر هلکت با مرسدس AMG E63S

شاید تصور کنید که این درگ ریس اصلا برابر و منصفانه نیست. در یک طرف داج (دوج) چارجر هلکت Redeye قرار داده که عضلانی ترین سدان بین سدان های گردن کلفت دنیاست. در طرف دیگر نیز مرسدس AMG E63 S استیشن قرار دارد که یکی از سریع ترین خودروهای استیشن دنیاست. سوال اصلی اینجاست که کدام خودرو پیروز این رقابت است؟ به عبارت دیگر سوال اصلی این است که داج چارجر هلکت Redeye با چه اختلاف زیادی مرسدس E63S را پشت سر می گذارد؟

مشخصات داج چارجر هلکت و مرسدس AMG E63S

به گزارش خودرونویس، درست است که داج چارجر هلکت Redeye تا حد زیادی نسبت به مرسدس AMG E63S استیشن قدرتمندتر است. این سوپرسدان عضلانی آمریکایی از یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 797 اسب بخار قدرت است. اما در طرف مقابل مرسدس AMG E63S قرار دارد که به یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ مجهر بوده که می تواند 603 اسب بخار قدرت را تولید کند. در دنیای خودروهای استیشن، محصولات اندکی هستند که توان رقابت با AMG E63S را داشته باشند.

داج چارجر هلکت بسیار سنگین بوده و وزن خالصی معادل 2086 کیلوگرم دارد. علی رغم اینکه استایلی سدان مانند دارد، ولی از نظر وزن این خودرو با استیشن های فول سایز برابری می کند و حتی از برخی از آنها نیز سنگین تر است! همین موضوع سبب شده مرسدس AMG E63S مقداری امیدواری به پیروزی در این رقابت داشته باشد. ضمن اینکه چارجر هلکت دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک بوده و همین موضوع سبب هرزگردی در شروع حرکت می شود. ولی مرسدس AMG E63S دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده و روی کاغذ شتابگیری صفر تا 100 بهتری نسبت به چارجر هلکت Redeye باشد. اما در این درگ ریس کاری به آمار و ارقام روی کاغذ نداریم و نتیجه ممکن است آنطور که انتظار دارید نباشد!

 

 

چهار رولینگ ریس بین داج چارجر هلکت و مرسدس AMG E63S برگزار شد که همگی آنها سرعت ابتدای حرکت 50 کیلومتر بر ساعت بود. برنده هر چهار رولینگ ریس چارجر هلکت بود، با این تفاوت که در دو دور این رقابت فاصله چارجر با AMG E63S به اندازه چندین خودرو بود. تنها زمانی که چارجر هلکت دچار هرزگردی به دلیل قدرت بالا در حین حرکت می شد، فاصله AMG E63 S با این خودرو کم می شد؛ ولی با این حال مرسدس در رولینگ ریس مغلوب داج شد.

ولی در درگ ریس داستان چیز دیگریست. چارجر هلکت تا حد زیادی مشکل هرزگردی در شروع حرکت دارد و همین موضوع سبب شد که AMG E63S به لطف سیستم تمام چرخ محرک با فاصله زیاد چارجر را در درگ ریس 400 متر شکست دهد. نتیجه اخلاقی این بود که هیچ گاه با یک خودروی آمریکایی عقب محرک در درگ ریس مقابل یک خودروی آلمانی تمام چرخ محرک قرار نگیرید!

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟