اخبار خودرو جهان
هاچبک الکتریکی اسپرت و ارزن قیمت گروه فولکس واگن

کوپرا UrbanRebel اربن ربل در نسخه نزدیک به تولید رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
کوپرا اربن ربل Urban Rebel 2022

کوپرا که زیربرند عملکردی سئات بوده، نسخه نزدیک به نمونه تولیدی کانسپت Urbanrebel اربن ربل را رونمایی کرده است. نسخه کانسپت کوپرا UrbanRebel سال گذشته رونمایی شده بود و حال کوپرا نسخه نزدیک به نمونه تولیدی در رویدادی به نام Unstoppable Impulse در ترامار اسپانیا رونمایی کرده است.

به گزارش خودرونویس، این نسخه نزدیک به تولید کوپرا UrbanRebel اربن ربل به مراتب ساده تر از نسخه مفهومی در بحث طراحی بوده و چهره آن مقدار زیادی ساده سازی شده است. نسخه تولیدی این خودروی الکتریکی کوچک قرار است که سال2025 از راه برسد. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم کوپرا UrbanRebel از نظر مشخصات فنی با محصولات فولکس واگن و اشکودا اشتراک دارد که در ادامه این موارد را بررسی می کنیم.

کوپرا اربن ربل Urban Rebel 2022

این نسخه کانسپت نزدیک به نمونه تولیدی کوپرا UrbanRebel پس از ترکیب نتایج پرینت سه بعدی و قالب سه بعدی تولید شده است. قطعا نسخه کانسپت اولیه و حتی همین مدل کانسپت نزدیک به تولید به عنوان یک خودروی الکتریکی ارزان قیمت و پایه، گران به نظر می رسد و نباید انتظار داشت تمام ویژگی ها و المان های ظاهری این خودرو در نمونه تولیدی که سال 2025 رونمایی می شود وجود داشته باشد.

کوپرا اربن ربل Urban Rebel 2022

مشخصات فنی کوپرا UrbanRebel در نسخه نزدیک به نمونه تولیدی

سال گذشته کوپرا UrbanRebel اربن ربل را به عنوان یک هاچبک اسپرت و عملکردی در مدل کانسپت رونمایی کرده بود. در آن زمان کوپرا وعده داده بود این خودرو قادر به تولید 335 اسب بخار قدرت به صورت ثابت بوده و بیشینه قدرت موتورهای الکتریکی کوپرا UrbanRebel اربن ربل 429 اسب بخار اعلام شده بود. ولی حال با معرفی نسخه نزدیک به نمونه تولیدی مشخص شده موتورهای الکتریکی کوپرا UrbanRebel قادر به تولید 226 اسب بخار قدرت هستند که آماری واقع بینانه تر است. کوپرا UrbanRebel با همین موتور برقی 226 اسبی هم می تواند طی 6.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. باتری این خودرو در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 440 کیلومتر مسافت را در خود ذخیره می کند.

کوپرا اربن ربل Urban Rebel 2022

کوپرا UrbanRebel اربن ربل روی پلتفرم ماژولار MEB گروه خودروسازی فولکس واگن توسعه یافته که قرار است. این خودرو در مرکز طراحی کوپرا واقع در بارسلونا طراحی شده و هاچبکی کامپکت بوده و طول کلی آن تنها 4.03 متر است. کوپرا UrbanRebel قرار است در کارخانه این شرکت در شهر Martorell تولید شود و محصولی استراتژیک و مهم برای این خودروساز محسوب می شود. چراکه تیراژ سالانه ای 500 هزار دستگاهی برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

کوپرا اربن ربل Urban Rebel 2022

گروه خودروسازی فولکس واگن قصد دارد در اواسط دهه فعلی علاوه بر کوپرا UrbanRebel دو خودروی الکتریکی ارزان قیمت دیگر را نیز به بازار عرضه کند که همگی قیمتی در محدود 20 هزار یورو دارند. هدف فولکس واگن این بوده تا بتواند خودروهای الکتریکی را بیشتر در دسترس مشتریان قرار دهد و استفاده از آنها را رایج تر کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟