اخبار خودرو جهان
مجهز پیشرانه ای مشابه و شاسی به روزرسانی شده

معرفی نسخه فیس لیفت کوپرا آتکا

چهارشنبه - ۴ تیر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
کوپرا آتکا فیس لیفت

حدود 10 روز پیش بود که کمپانی سئات از نسخه فیس لیفت آتکا برای سال 2021 پرده برداری کرد؛ حال زمان آن رسیده که زیربرند اسپرت ساز این کمپانی یهنی کوپرا، نسخه فیس لیفت آتکا که نسبت به مدل مزین به برند سئات مقداری اسپرت تر شده را معرفی کند.

به گزارش خودرونویس، کوپرا آتکا 2021 دقیقا استایل مشابه و ویژگی های ظاهری مشترکی با همزاد خود با لوگوی سئات دارد. مهم ترین تغییر صورت گرفته در این خودرو به چراغ های تمام LED جلو مربوط می شود که شباهت ظاهری بیشتری به سایر محصولات این کمپانی یعنی لئون و تاراکو پیدا کرده است.

نمای عقب کوپرا آتکا 2021

طراحی ظاهری

کوپرا آتکا 2021 به سپر جدیدی نسبت به نسخه پیشین مجهز شده که دارای دیزاینی شلوغ تر است و مه شکن هایی با طراحی جدید درون آن جانمایی شده اند. همان گونه در محصولات جدید سایر برندها هم مشاهده کردیم، علاقه خودروسازان مختلف نسبت به بزرگتر کردن ابعاد جلوپنجره بسیار زیاد است؛ از این رو جلوپنجره کوپرا 2021 نیز نسبت به نسخه پیشین خود بزرگتر شده و کاملا مشخص است که کوپرا در طراحی آن از جلوپنجره فورمنتور پلاگ این هیبریدی کوپه الگوبرداری کرده است.

نمای جانبی کوپرا آتکا فیس لیفت

در خصوص طراحی پروفیل عقب آتکا 2021، مطلب زیادی برای گفتن وجود ندارد. چراکه این خودرو همچنان از چراغ LED سراسری مشابه نسخه پیش از فیس لیفت . راهنماهایی سکوینشیال در این قسمت بهره می برد. وجود چهار خروجی اگزوز در سپر این خودرو بیانگر این موضوع است که این نسخه سئات آتکا نبوده و این خودرو مربوط به زیربرند عملکردی سئات یعنی کوپرا است. مشتریان قادر هستند شش رنگ مختلف برای بدنه و همچنین شش رینگ آلومینیومی با ابعاد 19 اینچ با طرح های متفاوتی را برای این خودرو انتخاب کنند. با پرداخت مبلغ بیشتر امکان نصب سیستم ترمز قدرتمند برمبو با آلیاژ مس نیز وجود دارد.

 

کابین

با ورود به درون کابین کوپرا آتکا، متوجه نصب یک نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی در پشت فرمان و همچنین یک نمایشگر 9.2 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی در میان داشبورد می شوید. کوپرا سعی کرده که سیستم سرگرمی آتکا از تمامی درگاه های ارتباطی مانند USB تایپ C تا اندروید اتو بدون سیم و اپل کار پلی پشتیبانی کند.

کابین کوپرا آتکا 2021

مشخصات فنی

کوپرا آتکا 2021 همچنان از پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسخه پیشین با همان قدرت 300 اسب بخار و بیشینه گشتاور 400 نیوتن متر بهره می برد. با وجود ثابت بودن مشخصات فنی، کوپرا به روزرسانی هایی در شاسی این خودرو اعمال کرده است. این تغییرات به منظور بهبود عملکرد این خودرو و ارتقا دقت و کیفیت سواری این خودرو لحاظ شده است.

در خصوص عملکرد این خودرو باید اظهار کنیم که کوپرا آتکا 2021 درست مانند نسخه لیمیتد ادیشن پیش از فیس خود قادر است طی 4.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 247 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که برای کراس اووری با این ابعاد و یک پیشرانه دو لیتری، عملکردی قابل قبول است. همانند نسخه پیش از فیس لیفت، یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به هر چهار چرخ این خودرو را بر عهده دارد.

نمای جلو کوپرا آتکا 2021

سخن آخر

کوپرا قصد دارد که نسخه فیس لیفت آتکا را از سه ماه سوم سال جاری میلادی راهی بازارهای جهانی کند. سال پیش کوپرا موفق به فروش 10 هزار دستگاه آتکا شد که این رقم معادل 15 درصد از آمار کلی فروش آتکا با درنظر گرفتن برند سئات است. لازم به یادآوری است که آتکا اولیم محصولی است که بدون برند سئات و با برند کوپرا راهی بازار شده که پس از آن خودروهای لئون و فورمنتور نیز با برند کوپرا از راه رسیدند. البته فورمنتور محصولی اختصاصی با لوگوی کوپرا بوده و هیچ همزادی با برند سئات ندارد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟