اخبار خودرو جهان
گاراژ کلکسیونر دنیای فوتبال

بوگاتی کریستیانو رونالدو چند قیمت است؟

شنبه - ۳ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
بوگاتی رونالدو

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا که 5 سال قبل فراری خود را به قیمتی پایین تر از قیمت خرید روز فروخته بود، پس از آن یک بوگاتی با تمامی امکانات خریداری کرد.

به گزارش خودرونویس، کریس در صفحه توئیتر خود ضمن انتشار تصاویری از این بوگاتی نوشته است: اولین سفر جاده‌ای با بوگاتی به مقصد مادیرای پرتغال در برنامه کاری خواهد بود. بنا بر این تنها نمونه از ابرخودروی بوگاتی La Voiture Noire، به گران‌قیمت‌ترین خودروی دست اول جهان با قیمتی نزدیک به ۱۹ میلیون دلار تبدیل شد.

در ابتدا تصور می‌شد که فردیناند پیئش، رئیس سابق هیئت مدیره گروه خودروسازی فولکس‌واگن، خریدار خودروی سوپراسپرت بوگاتی باشد. اما گزارش اخیر نشریه ورزشی مارکا اسپانیا ادعا می‌کند که صاحب خوش‌شانس آن کریستیانو رونالدو، ستاره سابق تیم رئال مادرید و بازیکن کنونی یوونتوس ایتالیا است. البته حتی اگر این ادعا درست باشد، رونالدو هنوز هم باید تا سال ۲۰۲۱ برای نهایی شدن ساخت و تحویل بوگاتی منحصربه‌فردش منتظر بماند.

یکی از مدیران بوگاتی اعلام کرده است: خودرویی که در نمایشگاه ژنو دیده شد، مدل نهایی نیست؛ مدل ارائه‌شده در نمایشگاه ژنو حتی طراحی داخلی هم نداشت. ما تنها یک‌سال‌ونیم پیش و زمانی‌که مشتری با طرح پیشنهادی ما موافقت کرد، شروع به ساخت آن کردیم. بنابراین تقریباً بین ۲ تا ۲.۵ سال طول می‌کشد تا ابرخودروی جدید تحویل داده شود.

La Voiture Noire تجلیلی مدرن از خودروی کلاسیک تایپ 57 SC آتلانتیک است که توسط ژان بوگاتی فقید طراحی شد و مدتی بعد به‌دلیل تصادف سختی با همین خودرو، جان باخت. این ابرخودرو  از پیشرانه‌ای مشابه بوگاتی شیرون، شیرون اسپرت و دیوو بهره خواهد برد؛ پیشرانه‌ای قدرتمند با آرایش W و ۱۶ سیلندر به همراه چهار توربوشارژر که حجم آن به ۸ لیتر می‌رسد.

پیشرانه این ابرخودرو می‌تواند قدرت ۱۵۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن‌متر تولید کند. با این حساب، می‌توان گفت که La Voiture Noire بتواند در زمانی کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و سرعت ۳۸۰ کیلومتربرساعت را به‌راحتی ثبت کند.

بوگاتی کریستین رونالدو

اگر کریستیانو رونالدو دو سال دیگر صاحب این مدل خاص شود، ابرخودروی بوگاتی می‌تواند به مجموعه خودروهای گران‌بهای ستاره پرتغالی یوونتوس راه یابد. پس از آنکه رونالدو با تیم ملی پرتغال به مقام قهرمانی جام اروپا رسید، یک‌ دستگاه بوگاتی ویرون گرنداسپرت خریداری کرد و گفته می‌شود که بوگاتی شیرون نیز در میان کلکسیون او وجود دارد.

مدتی قبل نیز نمونه بسیار نادری از شاسی‌‌بلند رولزرویس کالینان به ارزش ۳۶۰ هزار دلار خرید و به مجموعه‌ی فوق‌العاده خودروهای لوکس خود شامل پورشه، بنتلی و فراری اضافه کرد.

 

ماشین های کریستیانو رونالدو

خودروهای کریستیانو رونالدو در حال حاضر زبانزد بسیاری از فوتبال دوستان است. زیرا او یک کلکسیون ارزشمند از گرانترین خودروهای جهان را در اختیار دارد. او یکی از مشتریان پر و پا قرص بوگاتی است و خودروهای این کمپانی را خریداری می‌کند اما علاقه رونالدو به خودرو به همین جا ختم نمی‌شود. او تعداد زیادی خودرو لوکس در اختیار دارد که در ادامه اشاره مختصری به آنها داریم.

اخیرا نیز گزارش‌های متعدد منتشر شده از رسانه‌های مختلف جهان، خبر از خرید یک خودروی خاص جدید توسط این فوتبالیست برجسته را می‌دهند. طبق این اخبار، جدیدترین عضو کلکسیون خودروهای رونالدو یک بوگاتی چنتودیچی است. نام چنتودیچی در زبان ایتالیایی به معنای ۱۱۰ بوده و به مناسبت معرفی سوپراسپرت جدید رونالدو در صدودهمین سالگرد تاسیس کمپانی بوگاتی، برای آن برگزیده شده است.

پیشرانه ۸ لیتری W16 بوگاتی چنتودیچی که توان تولید ۱۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد، امکان ثبت شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۲.۴ ثانیه‌ای را برای آن فراهم کرده است. خرید این سوپراسپرت خاص فرانسوی که تولیدش به تنها ۱۰ نسخه محدود شده است، هزینه‌ای بالغ بر ۸.۹ میلیون دلار برای ستاره‌ی پرتغالی فوتبال جهان خواهد داشت.

در فهرست زیر مهمترین خودروهای او را آورده ایم.

 

1-فراری GTB 599 – قیمت 310 هزار دلار – سال 2008

 

2-آستون مارتین DB9 – قیمت 200 هزار دلار – سال 2010

 

3-لامبورگینی اونتادور LP700-4 – قیمت 318 هزار دلار – سال 2012

4- آئودی R8 – قیمت 150 هزار دلار – سال 2009

 

5-فراری F430 – قیمت 300 هزار دلار – سال 2008

 

6-بنتلی GT Speed – قیمت 220 هزار دلار – سال 2009

 

7-بنتلی کانتیننتال GT – قیمت 195 هزار دلار – سال 2012

 

8-بی ام و M6 – قیمت 102 هزار دلار – سال 2007

 

9-مرسدس بنز C کلاس کوپه اسپورت – قیمت 55 هزار دلار – سال 2007

 

10-پورشه کاین – قیمت 70 هزار دلار – سال 2007

 

11-آئودی Q7 – قیمت 50 هزار دلار – سال 2008

 

12-پورشه 911 کاررا 2S کابریولت – قیمت 101 هزار دلار – سال 2009

 

13-آئودی RS6 – قیمت 80 هزار دلار – سال 2009

 

14-مازراتی گرن کابریو – قیمت 80 هزار دلار – سال 2009

 

15- پورشه کاین توربو – قیمت 96 هزار دلار – سال 2007

 

16-مرسدس بنز C220 CDI – قیمت 40 هزار دلار – سال 2009

 

17-بوگاتی ویرون – قیمت 1.700 هزار دلار – سال 2012

 

18- رولز رویس فانتوم – قیمت 400 هزار دلار – سال 2012

4.2 از 12 رای

دیدگاه شما چیست؟