اخبار خودرو جهان
صفر تا 100 تنها 5 ثانیه!

لندرور دیفندر کلاسیک الکتریکی با پیشرانه تسلا

پنجشنبه - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
لندرور دیفندر کلاسیک الکتریکی با موتور تسلا

تصور کنید که به یک ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی می رسید و یک لندروور (لندرور) دیفندر کلاسیک را در حال شارژ مشاهده می کنید! اما اگر با چنین صحنه ای مواجه شدید بدانید که این یک لندرور دیفندر هشت سیلندر نیست که جای شارژ خودروهای برقی را گرفته. بلکه یک لندروور دیفندر کلاسیک با پیشرانه الکتریکی تسلا بوده که توسط شرکت ECD Automotive دیزاین تولید شده که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

مشخصات لندرور دیفندر کلاسیک الکتریکی

به گزارش خودرونویس، لندروور دیفندر الکتریکی ECD در قالب پروژه Britton و پروژه Morpheus تعریف شده است. این شرکت لندروور دیفندر D110 کلاسیک را به جای تجهیز کردن به پیشرانه هشت سیلندر بنزینی یا دیزلی، به یک موتور برقی 450 اسب بخاری از تسلا مدل S مجهز می کند. هرچند خود لندرور هم قصد دارد در آینده نسخه الکتریکی دیفندر را معرفی کند، ولی این شرکت پیش دستی کرد و دیفندر الکتریکی را بر پایه نسل پیشین این آفرودر سنتی و محبوب با پیشرانه تسلا معرفی کرد.

لندرور دیفندر کلاسیک الکتریکی با موتور تسلا

به گفته شرکت ECD Automotive، این لندرور دیفندر D110 الکتریکی با موتور تسلا می تواند طی 5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که به مراتب از لندروور دیفندرهای مجهز به پیشرانه سوپرشارژ هشت سیلندر LT4 هم سریع تر است. وظیفه تامین انرژی این لندرور دیفندر الکتریکی بر عهده یک پک باتری 100 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی قرار دارد که در صورت 5 ساعت شارژ انرژی لازم برای پیمایش 355 کیلومتر را در خود ذخیره می کند. لندرور دیفندرهای الکتریکی ECD به طور کامل بازسازی شده و مطابق با میل و سلیقه مشتریان شخصی سازی می شوند.

لندرور دیفندر کلاسیک الکتریکی با موتور تسلا

ظاهر لندرور دیفندر الکتریکی ECD

لندرور دیفندر الکتریکی ECD موسوم به پروژه Britton دارای بدنه ای به رنگ خاکستری خاکی Cool و سقف سفید رنگ است. علاوه بر نصب موتور تسلا و همچنین اجرای رنگ جدید بدنه برای لندرور دیفندر کلاسیک، رینگ های Kahn Mondial با تایرهای آفرودی BF گودریچ برای این خودرو نصب شده اند. همچنین سیستم تعلیق بادی و سیستم ترمز عملکردی و قدرتمند برمبو برای این لندرور دیفندر الکتریکی نصب شده اند.

لندرور دیفندر کلاسیک الکتریکی با موتور تسلا

کابین لندرور دیفندر الکتریکی ECD

در ردیف جلو این لندرور دیفندر الکتریکی صندلی های ریکارو اکسپرت S با سیستم گرم کن و سرد کن نصب شده که دارای تودوزی چرم ناپا بژ پورشه هستند. همچنین غربیلک فرمان با تریم چوبی برای این خودرو نصب شده است. در قسمت انتهای کابین شرکت ECD دو ردیف صندلی رو به روی هم به همراه یک محفظه چوبی برای قراردادن وسایل را برای لندرور دیفندر الکتریکی طراحی کرده است.

لندرور دیفندر کلاسیک الکتریکی با موتور تسلا

همچنین جهت مدرن تر شدن کابین، سیستم مالتی مدیا Floating Halo برند آلپاین با درگاه بلوتوث، وای فای برای این خودرو نصب شده و تجهیزاتی مانند استارت از راه دور، سنسورهای عقب، دوربین های دید جلو و عقب و سه پد شارژ بدون سیم تلفن همراه درون کابین این خودرو تعبیه شده است.

عکس لندرور دیفندر کلاسیک الکتریکی با موتور تسلا

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟