اخبار خودرو جهان
تویوتا در صدر لیست با بیشترین تعداد خودرو رونمایی کرده در سال

سهم 47 درصدی چین از کل خودروهای رونمایی شده در سال 2022

شنبه - ۱۰ دی ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
numbers-china-new-car-debuts آمار تولید خودروهای رونمایی شده جدید 2022 چین (1)

در سال 2022 حدود 131 خودرو جدید معرفی یا عرضه شده اند. این آمار بدون درنظر گرفتن خودروهای ریبج شده، فیس لیفت شده و حتی خودروهای کانسپت اعلام شده است. ولی در این آمار تمام خودروهای تولیدی که در سراسر دنیا عرضه می شوند لحاظ شده اند. جالبترین نکته در خصوص این آمار این است که خودروهای جدید تولید شده توسط خودروسازان چینی بیش از 47 درصد این آمار خودروهای جدید کل دنیا را به خود اختصاص داده اند. به عبارت دیگر نیمی از خودروهای جدید لانچ و رونمایی شده در سراسر دنیا در سال 2022 تنها به چین اختصاص دارد!

به گزارش خودرونویس، گزارش های منتشر از یکم ژانویه سال 2022 نشان می دهد که 62 خودرو جدید در چین تا به امروز رونمایی یا عرضه شده که به طور میانگین بیش از 5 خودرو در ماه  می شود. کمپانی خودروسازی سایک SAIC چین با معرفی 10 خودرو جدید طی یکسال گذشته خودروسازی بوده که بیشتری نوآوری را برای بازار چین به ارمغان آورده است. در ادامه جیلی با رونمایی و عرضه هشت مدل جدید و گریت وال با رونمایی شش خودرو جدید بیشترین نوآوری و خودرو جدید را در بازار چین رونمایی کرده اند.

numbers-china-new-car-debuts آمار تولید خودروهای رونمایی شده جدید 2022 چین (1)

تویوتا بیشترین خودرو جدید را در سال 2022 رونمایی کرد.

کمپانی خودروسازی تویوتا در صد این لیست قرار دارد. تویوتا بیشترین تعداد خودرو را در میان شرکت های خودروسازی دنیا در سال 2022 رونمایی کرده است. این کمپانی ژاپنی 11 مدل جدید را طی سال 2022 راهی بازار دنیا کرده که شامل چهار اسیووی، سه سدان، سه MPV و یک خودروی شهری بوده است. لازم به ذکر است که تویوتا در سال 2021 نیز همین تعداد خودرو را با برندهای تویوتا، لکسوس و دایهاتسو به بازار دنیا عرضه کرده بود و امسال پیشرفتی از این نظر نسبت به سال 2021 نداشته است.

numbers-china-new-car-debuts آمار تولید خودروهای رونمایی شده جدید 2022 چین (1)

جایگاه دوم در کل دنیا به شرکت خودروسازی سایک موتورز SAIC چین می رسد که در مجموع طی یک سالی که گذشت موفق به رونمایی 10 مدل جدید شامل شش اسیووی، دو سدان، یک هاچبک پنج درب و یک MPV شده است. جنرال موتورز نیز جایگاه مشترکی با سایک SAIC چین داشته و طی سال 2022 موفق به رونمایی و عرضه 10 خودرو جدید با برندهای بیوک، کادیلاک، شورولت و جی ام سی شده است. جایگاه بعدی به شرکت خودروسازی هوندا ژاپن اختصاص دارد که طی یکسال گذشته موفق به عرضه و رونمایی هشت محصول جدید شامل نسل جدید آکورد، پایلوت و CR-V شده است.

گروه خودروسازی استلانتیس در بین خودروسازان اروپایی بیشترین تعداد رونمایی را در سال 2022 داشته است. خودروهایی همچون آلفارمئو Tonale، سیروئن C4 X، فیات فستبک، جیپ اونجر، مازراتی گریکالی و پژو 408 توسط استلانتیس طی یکسال گذشته رونمایی شده اند. البته مازراتی گرن توریسمو به دلیل اینکه هنوز تصاویر نمای داخلی آن منتشر نشده جزو این لیست نیست. گروه خودروسازی فولکس واگن نیز با در نظر گرفتن آئودی طی سال جاری میلادی شش خودرو جدید را رونمایی کرد که شامل اشکودا Enyaq کوپه، دو فولکس واگن ویژه بازار چین، فولکس واگن آماروک و فولکس واگن ID.Buzz بوده است. در ادامه ب ام و و مرسدس بنز هر دو با معرفی چهار خودروی جدید در لیست فرار دارند و در ادامه سوزوکی، فورد و هیوندای با معرفی سه خودرو جدید در سال 2022 جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

numbers-china-new-car-debuts آمار تولید خودروهای رونمایی شده جدید 2022 چین (1)

رونمایی از 67 اسیووی جدید در سال 2022

همانطور که انتظار می رفت، اسیووی ها سهم بیشتری از خودروهای رونمایی شده در سال 2022 را همچنان به خود اختصاص داده اند. 51 درصد خودروهای جدید رونمایی و عرضه شده در سال 2022 کراس اوور و اسیووی بوده است. خودروسازان همچون سایک، جیلی، هوندا و استلانتیس بیشترین تعداد اسیووی را در سال 2022 میلادی رونمایی کرده اند.

به لطف تقاضای بالا برای خرید سدان ها و خودروهای چهار درب سواری در دنیا و به ویژه بازار چین، همچنان فروش و رونمایی این خودروها بالاست و طی سال 2022 حدود 23 خودروی سدان در دنیا رونمایی شد که 12 مورد آنها فقط در چین بود. با وجود کاهش فروش مینی ون ها و MPVها در بازار اروپا و آمریکای شمالی، در سال 2022 تعداد 16 خودرو در این سگمنت رونمایی شد که نصف این خودروها صرفا ویژه بازار چین بوده اند.

 

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟