اخبار خودرو جهان
غول 433 اسب بخاری شورولت

شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن 2022 رونمایی شد

یکشنبه - ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2022-chevrolet-tahoe-rst-performance-edition شورولت تاهو پرفورمنس ادیشن (1)

هیچکس واقعا انتظار ندارد که یک اسیووی فول سایز عملکردی مشابه با یک خودروی اسپرت داشته باشد. اما خودروسازانی هستند که تمام تلاش خود را می کنند که ویژگی های یک خودروی اسپرت را در بزرگترین شاسی بلند خود بگنجانند. به عنوان مثال داج دورانگو SRT هلکت با موتور 710 اسب بخاری خود و همچنین کادیلاک اسکالید V با موتور 682 اسب بخاری از جمله سریع ترین اسیووی های دنیا هستند. حال شورولت نیز با معرفی تاهو RST پرفورمنس ادیشن 2022 وارد دنیای شاسی بلندهای اسپرت و عملکردی شده است.

مشخصات فنی شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن 2022

به گزارش خودرونویس، شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن تنها یک سوپرشارژ نسبت به کادیلاک اسکالید V و داج دورانگو SRT هلکت کم دارد. این خودرو به یک موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی مجهز بوده که قادر به تولید 433 اسب بخار قدرت و 633 نیوتن متر گشتاور است. این موتور نسخه ارتقا یافته موتوری بوده که شورولت تاهو RST معمولی نصب شده و دارای سیستم مکش و اگزوز ارتقا یافته بوده که نتیجه آن افزایش 13 اسب بخاری قدرت و 9 نیوتن متری گشتاور در مدل پرفورمنس ادیشن نسبت به مدل معمولی شده است.

2022-chevrolet-tahoe-rst-performance-edition شورولت تاهو پرفورمنس ادیشن (1)

شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن قادر است طی 5.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 0.2 ثانیه نسبت به نسخه معمولی سریع تر شده است. همچنین این غول آهنی قادر است طی 14.2 ثانیه از خط پایان درگ 400 متر هم عبور کند. بیشینه سرعت قابل پیمایش شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن هم 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که 16 کیلومتر بر ساعت بیشتر از نسخه معمولیست.

2022-chevrolet-tahoe-rst-performance-edition شورولت تاهو پرفورمنس ادیشن (1)

شورولت تاهو RST  پرفورمنس ادیشن 2022 از نظر هندلینگ مشابه با نسخه عملکردی توسعه یافته ویژه ناوگان پلیس آمریکا یعنی شورولت تاهو پلیس Pursuit Vehicle  الگوبرداری کرده و دارای استابیلایزر بار، فنر و کمک فنرهایی یکسان با این خودروست. البته شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن در اکسل جلو دارای 1.2 سانتی متر ارتفاع کمتر و در اکسل عقب دارای 2 سانتی متر ارتفاع کمتری نسبت به نسخه پلیس است. سیستم تعلیق سخت تر شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن در کنار مرکز ثقل پایین تر این خودرو به بهبود هندلینگ آن کمک زیادی می کنند. نصب سیستم ترمز برمبو در اکسل جلو و عقب به بهبود نیروی ترمز این شاسی بلند فول سایز کمک زیادی کرده و حس ترمزگیری بهتری را هم القا می کنند. همچنین وجود کالیپرهای ترمز قرمز رنگ استایل ظاهری تاهو RST پرفورمنس ادیشن را هم اسپرت تر جلوه می دهند.

2022-chevrolet-tahoe-rst-performance-edition شورولت تاهو پرفورمنس ادیشن (1)

شورولت پکیج لاکچری را هم برای تاهو RST پرفورمنس ادیشن عرضه کرده است. با نصب این پکیج صندلی های تاشو برقی ردیف دوم و سوم، گرمکن صندلی های ردیف دوم و تنظیم برقی ستون فرمان به شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن اضافه می شوند. ضمن اینکه تجهیزات ایمنی مانند ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور و دوربین دید اطراف نیز به این خودرو اضافه می شود.

شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن 8500 دلار نسبت به نسخه RST با قیمت پایه 68 هزار دلاری برای مدل عقب محرک و 71 هزار دلاری برای مدل تمام چرخ گرانتر است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟