اخبار خودرو جهان
حسادت شورولت به جی ام سی!

شورولت سیلورادو برقی RST قدرتمندتر شد

یکشنبه - ۱ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2024-chevrolet-silverado-ev-شورولت سیلورادو برقی الکتریکی پیکاپ (1)

زمانی که شورولت سیلورادو برقی 2024 رونمایی شد، در آن زمان ماکزیمم قدرت تولیدی این خودرو 664 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن 1050 نیوتن متر در مدل RST اعلام شده بود. حال شورولت اعلام کرده که سیلورادو برقی RST 2024 قدرتمندتر شده و قدرت تولیدی آن به 754 اسب بخار و گشتاور آن به 1065 نیوتن متر رسیده است. این یک افزایش توان چشمگیر برای این پیکاپ برقی آمریکایی محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، اگر این اعداد و ارقام برایتان آشناست به این دلیل بوده که همین مشخصات فنی برای پیکاپ برقی جی ام سی سیرا 2024 دنالی که لحظاتی پیش رونمایی شده هم در نظر گرفته شده است. شورولت سیلورادو برقی و جی ام سی سیرا الکتریکی هر دو دارای پلتفرم و موتورهای برقی یکسانی بوده و هر دو از پک باتری اولتیوم جنرال موتورز بهره گرفته و دارای دو موتور برقی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هستند. اینگونه به نظر می رسد که شورولت علاقه ای ندارد که نسخه عملکردی سیلورادو RST از همزاد آن یعنی جی ام سی سیرا دنالی عقب بماند.

2024-chevrolet-silverado-ev-شورولت سیلورادو برقی الکتریکی پیکاپ (1)

مشخصات فنی جدید شورولت سیلورادو RST 2023

لازم به ذکر است که 754 اسب بخار قدرت و 1065 نیوتن متر گشتاور برای شورولت سیلورادو 2024 RST هنوز در حد تخمین بوده و ممکن است این آمار و ارقام در زمانی که این خودرو به نمایندگی ورود پیدا کند، مقداری بالا و پایین شود. بارها شده که شاهد این اتفاق بوده ایم و شورولت سیلورادو RST هم قرار نیست زودتر از سال 2023 به بازار جهانی عرضه شود. انتظار برای جی ام سی سیرا دنالی ادیشن 1 برقی از این هم بیشتر بوده و باید تا سال 2024 منتظر عرضه این پیکاپ قدرتمند برقی بود. لازم به ذکر است که هم شورولت سیلورادو برقی و هم جی ام سی سیرا الکتریکی دارای ساختار یونی بادی هستند و باتری آنها یکپارچه با ساختار خودرو طراحی شده است. بدین ترتیب تغییر مشخصات در یکی، در دیگری نیز تاثیر خواهد داشت.

2024-chevrolet-silverado-ev-شورولت سیلورادو برقی الکتریکی پیکاپ (1)

یکی از مقامات ارشد شورولت این تغییر در مشخصات فنی شورولت سیلورادو برقی RST را تایید کرده و گفت:

همانطور که به مرحله تولید سیلورادو برقی نزدیک می شود، اطلاعات دقیقتری از مشخصات سیلورادو برقی توسط تیم مهندسی ما برای مدل RST First Edition به دست می آید. جنرال موتورز حال به توان 754 اسب بخار و گشتاور 1065 نیوتن متری برای سیلورادو برقی RST رسیده که این توان در زمان فعال بودن مد رانندگی Wide Open Watts در دسترس خواهد بود.

2024-chevrolet-silverado-ev-شورولت سیلورادو برقی الکتریکی پیکاپ (1)

همانطور که سخنگوی شورولت اظهار کرد، این قدرت و گشتاور در مدهای رانندگی خاصی در اختیار راننده قرار دارد. در شورولت سیلورادو برقی RST این توان در زمان فعال بودن مد رانندگی WOW یا همان واید اوپن واتز در دسترس قرار دارد. در این حالت شورولت سیلورادو برقی قادر است طی کمتر از 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد که برای پیکاپی با این ابعاد حیرت آور است.

2024-chevrolet-silverado-ev-شورولت سیلورادو برقی الکتریکی پیکاپ (1)

در کنار مدل RST، مدلی ضعیف تر هم برای شورولت سیلورادو برقی طراحی شده که این نسخه سیلورادو WT نام دارد. شورولت سیلورادو برقی WT هم دارای دو موتور برقی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 510 اسب بخار قدرت و 834 نیوتن متر گشتاور است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟