اخبار خودرو جهان
رقیب فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز

شورولت مونتانا کوچکترین پیکاپ جنرال موتورز

شنبه - ۱۲ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
chevrolet-montana شورولت مونتانا پیکاپ(1)

امروزه پیکاپ ها در هر ابعادی که باشند برای مشتریان جذاب هستند. به همین جهت خودروسازان اقدام به توسعه و طراحی پیکاپ هایی جدید حتی در ابعاد کوچک کرده اند. شورولت هم که از مدتی پیش در حال تست یک پیکاپ جمع و جور بود، سرانجام این خودرو را رونمایی کرد. این پیکاپ که شورولت مونتانا نام دارد پلتفرم مشترکی با شورولت اونیکس، اونیکس پلاس و ترکر دارد که این بدان معناست از ساختار شاسی یکپارچه یا یونی بادی بهره می برد.

به گزارش خودرونویس، هدف این خودروساز آمریکایی از عرضه شورولت مونتانا، رقابت با فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز بوده است. شورولت مونتانا حرف زیادی در بیراهه نوردی و آفرود برای گفتن ندارد. به جای آن شورولت روی عملکرد این خودرو در جاده تمرکز کرده کرده و ادعا کرده که مونتانا اسیووی بوده که شما همواره آرزوی داشتن آن را در استایل پیکاپ داشته اید! شورولت مونتانا بیشترین حجم فضای داخلی را در مقایسه با رقبای خود ارائه می دهد و حوض بار آن کاملا ایزوله سازی شده و هیچ گونه امکان ورود آب و گرد و غبار به داخل آن وجود ندارد؛ دقیقا مشابه صندوق عقب یک سدان یا اسیووی. همچنین به صورت آپشنال امکان سفارش کاور الکترونیکی نیز برای حوض بار وجود دارد.

chevrolet-montana شورولت مونتانا پیکاپ(1)

مشخصات فنی شورولت مونتانا پیکاپ

شورولت مونتانا یک پیکاپ برای استفاده روزمره بوده و فاقد سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. حتی به صورت آپشنال هم نمی توان سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک را برای این خودرو سفارش داد. ولی فیات تورو Toro که یکی از رقبای این خودرو در بازارهای جهانی از جمله برزیل محسوب می شود، دارای سیستم تمام چرخ محرک است. شورولت مونتانا تنها با یک پیشرانه به بازارهای جهانی عرضه می شود. این خودرو به یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژ مجهز شده که با شورولت ترکر مشترک است. این موتور قادر به تولید 133 اسب بخار قدرت بوده و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس شش دنده دستی یا شش دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

chevrolet-montana شورولت مونتانا پیکاپ(1)

شورولت مونتانا از نظر ابعاد هم نسبت به فیات تورو Toro کوچکتر است. پیکاپ شورولت مونتانا دارای طولی معادل 4.72 متر که 22 سانتی متر کوتاهتر از فیات تورو است. حوض بار این خودرو ظرفیتی معادل 874 لیتر داشته و این در حالیست که حوض بار فیات تورو ظرفیتی معادل 937 لیتر دارد. شورولت مونتانا از نظر ابعادی بیشتر با پیکاپ رنو Oroch همخوانی دارد که البته از نظر فضای بار و ابعاد مقداری بزرگتر هم محسوب می شود.

chevrolet-montana شورولت مونتانا پیکاپ(1)

قیمت شورولت مونتانا پیکاپ در بازار برزیل در مدل پایه 25 هزار و 800 دلار است. هنوز مطلبی در خصوص احتمال عرضه این خودرو به بازارهای اروپایی و آسیایی توسط شورولت اعلام نشده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟