اخبار خودرو جهان
دارای دو نسخه جلومحرک و تمام چرخ محرک

شورولت اکوایناکس Equinox برقی 2023 رونمایی شد

پنجشنبه - ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-chevrolet-equinox-ev-شورولت اکوایناکس برقی الکتریکی (1)

شورولت همچنان در مسیر معرفی خودروهای برقی گام بر میر دارد و این بار شورولت اکوایناکس Equinox برقی 2023 رونمایی شده است. شورولت اکوایناکس برقی قرار است که از پاییز به بازار جهانی عرضه شود و تریم 2RS آن اولین نسخه ای از این خودروست که به بازار عرضه خواهد شد. نسخه پایه شورولت اکوایناکس برقی تریم 1LT بوده که برچسب قیمت پایه آن در حدود 30 هزار دلار است.

مشخصات فنی شورولت اکوایناکس Equinox برقی 2023

به گزارش خودرونویس، شورولت اکوایناکس Equinox برقی 2023 با دو موتور مختلف به بازار عرضه می شود. نسخه جلومحرک دارای یک موتور برقی روی اکسل جلو بوده که قادر به تولید 210 اسب بخار قدرت و 328 نیوتن متر گشتاور است. نسخه تمام چرخ محرک هم دارای دو موتور برقی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 290 اسب بخار قدرت و 469 نیوتن متر گشتاور است.

شورولت اکوایناکس برقی از باتری های اولتیوم جنرال موتورز بهره گرفته است. این کراس اوور برقی با دو ظرفیت باتری مختلف به بازار عرضه می شود که جنرال موتورز هم اکنون ظرفیت این پک های باتری را اعلام نکرده است. اما جنرال موتور میزان مسافت قابل پیمایش در حالت شارژ کامل شورولت اکوایناکس Equinox برقی را اعلام کرده که بین 400 تا 484 کیلومتر است.

2023-chevrolet-equinox-ev-شورولت اکوایناکس برقی الکتریکی (1)

شورولت اکوایناکس Equinox برقی 2023 از نظر قابلیت های شارژ از شارژر 11.5 کیلوواتی AC سطح 2 پشتیبانی می کند. نسخه تمام چرخ محرک 3RS این کراس اوور برقی به صورت آپشنال دارای قابلیت شارژ 19.2 کیلوواتی سطح 2 است. تمامی نسخه های شورولت اکوایناکس برقی هم دارای قابلیت شارژ سریع DC با توان 150 کیلووات هستند.

نسخه های 3RS شورولت اکوایناکس که دارای قابلیت شارژ سطح 2 با توان 19.2 کیلووات هستند، می توانند نقش منبع انرژی را نیز ایفا کنند و تا 3 کیلووات خروجی برق می دهند. از این کراس اوور برقی می توان جهت تامین برقی محیط کمپ یا روشن کردن وسایل الکتریکی مختلف در زمانی که خودرو در حال حرکت نیست استفاده کرد.

2023-chevrolet-equinox-ev-شورولت اکوایناکس برقی الکتریکی (1)

شورولت اکوایناکس Equinox برقی در مقایسه با نسخه بنزینی حدود 70 میلی متر عریض تر و 25.4 میلی متر ارتفاع کمتری دارد. کف بارگیری شورولت اکوایناکس برقی 2023 در دو ارتفاع مختلف قابل استفاده است. حداکثر فضای بارگیری شورولت اکوایناکس الکتریکی 2023 هم در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم 1614 لیتر گزارش شده است.

2023-chevrolet-equinox-ev-شورولت اکوایناکس برقی الکتریکی (1)

ظاهر کابین شورولت اکوایناکس برقی 2023

شورولت اکوایناکس برقی 2023 در دو نسخه LT و RS عرضه می شود. نسخه های LT دارای تریم هم رنگ بدنه برای پروفیل جلو و سپر هستند. اما نسخه های RS دارای تریم مشکی رنگ در دماغه و جلوپنجره هستند. نسخه پایه 1LT شورولت اکوایناکس برقی 2023 دارای نمایشگر 11 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر 11 اینچی لمسی هم در میان داشبورد است. تمامی مدل های شورولت اکوایناکس Equinox 2023 برقی دارای پکیج ایمنی کمکی راننده شامل ترمز اضطراری خودکار، حفظ فاصله با خودرو جلویی، هشدار برخورد از جلو، تثبیت خطوط حرکت، چراغ های اتوماتیک و کمکی پارک از عقب هستند.

2023-chevrolet-equinox-ev-شورولت اکوایناکس برقی الکتریکی (1)

یک پله بالاتر نسخه 2LT بوده که دارای صندلی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت به صورت برقی، گرمکن صندلی های جلو و گرمکن فرمان است. در نمای بیرونی هم یک LED لایت بار به دماغه این خودرو اضافه شده است. این نسخه دارای آپشن های بیشتری هم بوده و یک نمایشگر دیجیتالی بزرگ 17.7 اینچی در میان داشبورد آن نصب شده و دارای کروز کنترل تطبیقی و حتی سیستم خودران و کمکی راننده سوپر کروز جنرال موتورز است.

2023-chevrolet-equinox-ev-شورولت اکوایناکس برقی الکتریکی (1)

نسخه 2RS شورولت اکوایناکس Equinox برقی دارای تجهیزاتی مشابه با نسخه 2LT است. اما این نسخه دارای رینگ های 20 اینچی با تم تیره رنگ بوده و نسخه 2LT دارای رینگ 19 اینچیست. نسخه 3LT شورولت اکوایناکس الکتریکی هم دارای نمایشگر 17.7 اینچی در میان داشبورد و کروز کنترل تطبیقی به صورت استاندارد است. ضمن اینکه صندلی سرنشین هم در شش جهت امکان تنظیم به صورت برقی را داراست و سردکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، سیستم تهویه مطبوع دوال و سنسور پا برای بازکردن درب فضای بار نیز به این خودرو اضافه شده است. این نسخه دارای سیستم صوتی قدرتمند Bose، هد آپ دیسپلی، دوربین دید عقب به جای آینه و سیستم خودران سوپرکروز است.

2023-chevrolet-equinox-ev-شورولت اکوایناکس برقی الکتریکی (1)

پرچمدار مدل های شورولت اکوایناکس هم مدل 3RS بوده که دارای فرمان D شکل و رینگ های 21 اینچیست. مشتریان می توانند شارژر سطح 2 با توان 19.2 کیلووات را روی این خودرو سفارش دهند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟