اخبار خودرو جهان
اولین کوروت هیبریدی تاریخ و سریع ترین مدل آن!

شورولت کوروت E-Ray هیبرید 2024 رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۸ دی ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2024-chevrolet-corvette-e-ray شورولت کوروت هیبرید (1)

شورولت کوروت E-Ray مدل 2024 به عنوان اولین نسخه هیبریدی و الکتریکی سازی شده این ابرخودرو محبوب آمریکایی رونمایی شده است. شورولت کوروت E-Ray به یک موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر و یک موتور برقی مجهز شده که این سیستم هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید 665 اسب بخار قدرت است. شورولت تخمین زده که کوروت E-Ray قادر است طی 2.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد که به همین دلیل سریع ترین شورولت کوروت تاریخ لقب گرفته است. شورولت کوروت E-Ray قادر است طی 10.5 ثانیه از حالت سکون از خط پایان درگ 400 متر با سرعت 209 کیلومتر بر ساعت عبور می کند.

مشخصات فنی شورولت کوروت E-Ray

به گزارش خودرونویس، شورولت کوروت E-Ray دارای یک موتور برقی 160 اسب بخاری روی اکسل جلو بوده که قادر به تولید 165 نیوتن متر گشتاور است. یک باتری لیتیوم یونی 1.9 کیلووات ساعتی هم نیروی این موتور برقی را تامین می کند. موتور هیبریدی کوروت در ترکیب با موتور6.2 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی قادر است روی هم رفته 665 اسب بخار قدرت تولید کند. این کوروت هیبریدی در مد رانندگی Stealth صرفا در حالت تمام برقی حرکت می کند و قادر است در حالت خاموش بودن موتور هشت سیلندر به سرعت 72 کیلومتر بر ساعت دست یابد. شورولت این حالت را برای ورود و خروج بدون سر و صدا به ساختمان برای آرامش بیشتر همسایه ها تعبیه کرده است!

2024-chevrolet-corvette-e-ray شورولت کوروت هیبرید (1)

موتور بنزینی کوروت E-Ray هشت سیلندر پیشرانه آشنای LT2 جنرال موتورز بوده که یک موتور هشت سیلندر 6.2 تنفس طبیعی بوده که روی شورولت کوروت استینگری نیز نصب شده است. این پیشرانه قادر به تولید 495 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور است. شورولت کوروت E-Ray دارای یک باتری لیتیوم یونی 12 ولتی سبک بوده که نیروی سیستم استارت/استاپ موتور بنزینی را تامین می کند.

2024-chevrolet-corvette-e-ray شورولت کوروت هیبرید (1)

شورولت کوروت E-Ray جدا از این پیشرانه چیزهای دیگری هم دارد که آن را به خصوص و ویژه کرده است. یکی از آنها سیستم تعلیق مگنتیک راید کترل 4 بوده که به صورت استاندارد برای آن لحاظ شده است. همچنین این ابرخودرو هیبریدی به صورت استاندارد به دیسک های ترمز کربن سرامیکی برمبو مجهز شده است. شورولت کوروت E-Ray دارای تایرهای مناسب همه فصول میشلن پایلوت اسپرت بوده که در اکسل جلو به رینگ های 20 اینچی و در اکسل عقب به رینگ های 21 اینچی مجهز شده است.

2024-chevrolet-corvette-e-ray شورولت کوروت هیبرید (1)

ظاهر شورولت کوروت E-Ray هیبریدی

شورولت کوروت E-Ray حدود 9.14 سانتی متر عریض تر از کوروت استینگری استاندارد است. همچنین طراحی پروفیل جلوی این نسخه متفاوت بوده و مقداری خشن تر طراحی شده است. در پروفیل عقب هم کانال های عبوری هوای جدیدی برای کوروت هیبریدی طراحی شده است. شورولت کوروت هیبریدی در 14 رنگ مختلف شامل آبی Riptide، خاکستری Seawolf و Cacti قابل سفارش است. این خودرو به صورت استاندارد به کیت کربن فلش مجهز بوده و مشتریان می توانند به صورت آپشنال کیت کربن Ground را به آن اضافه کنند. شورولت کوروت E-Ray دارای خط کشی های آبی رنگی روی بدنه بوده که ویژه این مدل است و به هیبریدی بوده موتور آن اشاره دارد. امکان انتخاب یک رینگ از چهار طرح موجود برای این کوروت هیبریدی وجود دارد. در نمای عقب شورولت خروجی اگزوز مشکی با نشان های مشکی براق را برای کوروت هیبریدی در نظر گرفته است.

2024-chevrolet-corvette-e-ray شورولت کوروت هیبرید (1)

شورولت اظهار کرده که کوروت های مدل 2024 دارای سیستم کمکی راننده بروزرسانی شده هستند. تمام کوروت ها از این پس دارای سیستم تثبیت حرکت بین خطوط با هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار هستند.

2024-chevrolet-corvette-e-ray شورولت کوروت هیبرید (1)

فروش شورولت کوروت E-Ray امسال آغاز می شود. ولی تحویل آن در نیمه دوم سال جاری یعنی 2023 صورت می گیرد. قیمت شورولت کوروت E-Ray در مدل پایه 104 هزار دلار برای مدل 1LZ کوپه بوده و قیمت نسخه کانورتیبل آن 111 هزار دلار اعلام شده که برای ابرخودرویی با این قدرت و عملکرد مفت است!

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟