اخبار خودرو جهان
پیکاپ سایز متوسط شورولت حریف می طلبد!

شورولت کلورادو برای مدل 2023 نسل عوض کرد

دوشنبه - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
2023-Chevrolet-Colorado-شورولت کلورادو پیکاپ (1)

پیکاپ های سایز متوسط همواره در سایه پیکاپ های فول سایز قرار داشتند. اما مدتیست که خودروسازان اهمیت بیشتری به این سگمنت می دهند و محصولات جذابتری را نسبت به گذشته در این سگمنت عرضه کرده اند. نسل جدید شورولت کلورادو 2023 یکی از جذاب ترین و قدرتمندترین پیکاپ های سایز متوسط در دنیاست که به تازگی معرفی شده و در همه زمینه ها پیشرفت کرده است. پیکاپ شورولت کلورادو 2023 نسبت به قبل قدرتمندتر، توانمندتر، مدرن تر و لوکس تر شده است.

ظاهر شورولت کلورادو 2023

به گزارش خودرونویس، نزدیک یه یک دهه از زمانی که شورولت نسل دوم کلورادو را در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2013 معرفی کرده بود می گذرد. از آن زمان تا به امروز سگمنت پیکاپ ها تغییرات زیادی را به خود دیده و شورولت سعی کرده نسل جدید کلورادو را به جای عصلانی تر و مدرن تر نسبت به نسل قبلی طراحی کند.

شورولت کلورادو 2023 برخی از ویژگی های ظاهری برادر بزرگتر خود یعنی پیکاپ سیلورادو را هم به ارث برده. ولی این شباهت بسیار جزیی بوده و شخصیت ظاهری کلورادو کاملا از سیلورادو متمایز است. شورولت کلورادو دارای چراغ های اصلی باریک و جلوپنجره با طراحی شاخصی بوده که یک نوار افقی در جلوپنجره طراحی شده است.

2023-Chevrolet-Colorado-شورولت کلورادو پیکاپ (1)

کاپوت و گلگیرهای شورولت کلورادو 2023 طراحی عضلانی مانند نسل جدید سیلورادو دارند. رد پای شورولت سیلورادو را در طراحی گلگیرهای عقب کلورادو هم می توان مشاهده کرد. در دو گوشه سپر عقب جاپایی برای بالارفتن ساده تر از این پیکاپ جذاب آمریکایی و دسترسی ساده تر به حوض بار تعبیه شده است. حوض بار شورولت کلورادو طولی معادل 160 سانتی متر داشته و دارای هشت قلاب باربرند، دو رد تایر موتور سیکلت بوده و امکان قرار دادن وسایل و اشیا در ارتفاع های مختلف نیز وجود دارد. همچنین یک خروجی برق 110 ولت در فضای بار این شورولت کلورادو 2023 تعبیه شده و درب حوض بار هم امکان متوقف شدن در میان راه را دارد تا به حمل اشیا بلند مانند تخته چوب یا لوله در ایمنی کامل کمک کند.

2023-Chevrolet-Colorado-شورولت کلورادو پیکاپ (1)

یکی از ویژگی های جالب شورولت کلورادو 2023 درب فضای بار این خودرو بوده است. یک محفظه ذخیره سازی به صورت یکپارچه در نیمه پایینی درب فضای بار تعبیه شده است. برای دسترسی به این مالک به سادگی درب فضای بار را باز کرده و با فشار دادن قسمت مشخصی این محفظه مخفی نمایان می شود. این محفظه کاملا ضد آب بوده و دارای 1143 میلی متر طول و 101 میلی متر عمق است. این محفظه مکان بسیار مناسبی برای قرار دادن ابزار و تجهیزات و همچنین تسمه بکسل است.

شورولت کلورادو 2023 تنها در نسخه دوکابین Crew Cab با حوض بار کوتاه تولید می شود و از این جهت تنوع استایل های بدنه این خودرو نسبت به نسل قبل کاهش یافته است.

2023-Chevrolet-Colorado-شورولت کلورادو پیکاپ (1)

داخل کابین شورولت کلورادو 2023

طراحی کابین محصولات مختلف شورولت در دهه گذشته پیشرفت چشمگیری کرده اند و پیکاپ کلورادو 2023 نیز از این قاعده جدا نیست. شورولت کلورادو 2023 یکی از لوکس ترین کابین های ممکن را در سگمنت خود دارد. یک نمایشگر دیجیتالی 8 اینچی در پشت فرمان این خودرو تعبیه شده که اطلاعات مربوط به خودرو را به راننده نشان می دهد. همچنین یک نمایشگر لمسی 11.3 اینچی هم در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده است.

2023-Chevrolet-Colorado-شورولت کلورادو پیکاپ (1)

در نمایشگر سیستم اطلاع رسانی شورولت کلورادو یک حالت ویژه آفرود وجود دارد که به صورت لحظه ای اطلاعات مربوط به خودرو را به راننده نشان می دهد. در این حالت اطلاعات مختلفی از جمله شرایط زمین، فشار تایرها، شیب طولی و عرضی زمین و … و شتابG و وضعیت لغزش چرخ ها نمایش داده می شوند.

2023-Chevrolet-Colorado-شورولت کلورادو پیکاپ (1)

در مقابل راننده و سرنشین یک داشبورد مدرن قرار دارد که دریچه های تهویه دایره ای شکل روی آن طراحی شده اند که دیزاین آنها یادآور شورولت کامارو و بلیزر جدید هستند. همچنین یک کنسول میانی جدید برای شورولت کلورادو 2023 طراحی شده که دارای لولای خاصی بوده که این امکان را می دهد در هر زاویه ای درب آن باز بماند.

شورولت کلورادو 2023 در مدل پایه دارای امکانات بسیار زیادی از جمله سیستم ورود بدون کلید، سیستم صوتی با شش بلندگو، فضای بار زیر صندلی عقب است. نسخه های لوکس تر دارای صندلی با تودوزی ترکیبی پارچه و چرم با رد دوخت قرمز رنگ هستند. نسخه آفرودی شورولت کلورادو ZR2 هم دارای گرمکن صندلی های جلو و قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت است. تمامی مدل های شورولت کلورادو 2023 دارای شارژر بدون سیم تلفن همراه و سیستم تهویه دو کاناله هستند. مشتریان می توانند برای نسل جدید شورولت کلورادو سانروف هم سفارش دهند که این اولین بار است که یک کلورادو با سانروف فابریک عرضه شده است.

2023-Chevrolet-Colorado-شورولت کلورادو پیکاپ (1)

مشخصات فنی شورولت کلورادو 2023

شورولت کلورادو 2023 با یک موتور 2.7 لیتری توربوشارژ جدید چهار سیلندر راهی بازار شده که روی نسخه پایه سیلورادو هم نصب شده است. این پیشرانه در سه سطح مختلف روی شورولت کلورادو 2023 نصب می شود. مدل پایه از این پیشرانه 240 اسب بخار قدرت و 351 نیوتن متر گشتاور خروجی می گیرد که هر دو نسبت به پیشرانه 2.5 لیتری قبلی کلورادو با 200 اسب بخار قدرت و 258 نیوتن متر گشتاور ارتقا چشمگیری داشته است.

نسخه میانی شورولت کلورادو 2023 یعنی تریم تریل باس و Z71 از این پیشرانه 310 اسب بخار قدرت و 528 نیوتن متر گشتاور خروجی می گیرند که در اسب بخار هرچند نسبت به موتور 3.6 لیتری شش سیلندر نسل قبلی تنها 2 اسب بخار افزایش داشته، اما گشتاور آن 156 نیوتن متر بیشتر شده است.

2023-Chevrolet-Colorado-شورولت کلورادو پیکاپ (1)

قدرتمندترین نسخه شورولت کلورادو 2023 هم نسخه آفرودی ZR2 بوده که از این موتور 2.7 لیتری چهار سیلندر توربو 314 اسب بخار قدرت و 582 نیوتن متر گشتاور خروجی گرفته است. این یک رقم باور نکردنی برای یک پیکاپ سایز متوسط است. چراکه پیکاپ فول سایز فورد F-150 از موتور 8 سیلندر 5 لیتری خود تنها 555 نیوتن متر گشتاور خروجی می گیرد. هر سه پیشرانه برای انتقال قدرت به یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک متصل شده اند.

2023-Chevrolet-Colorado-شورولت کلورادو پیکاپ (1)

نسل جدید شورولت کلورادو 2023 روی پلتفرم جدیدی طراخی شده که به موجب آن فاصله بین دو محور این خودرو به 3338 میلی متر رسیده که 79 میلی متر نسبت به نسل قبلی رشد دشته است. شورولت تمرکز زیادی برای افزایش قابلیت های آفرود نسل جدید کلورادو کرده و این نسخه تریل باس را با کیت لیفت 2 اینچی، سیستم چهتر چرخ محرک و عرض اکسل بیشتر نسبت به نسخه های WT، LT و Z71 عرضه کرده است. به این موارد باید رینگ 18 اینچی و دیفرانسیل ضد لغزش و تایرهای آفرودی 32 اینچی را هم اضافه کرد. به موجب این موارد شورولت کلورادو 2023 از سطح زمین در مدل پایه 241 میلی متر فاصله دارد و زاویه حمله، فرار و شکست آن به ترتیب 30.5، 22.4 و 21 درجه است.

2023-Chevrolet-Colorado-شورولت کلورادو پیکاپ (1)

اگر دنبال یک نسخه کاملا آفرودی و توانمندتر هستید، می توانید شورولت کلورادو ZR2 را خریداری کنید که در مطلبی جداگانه این نسخه بسیار توانمند و جذاب را معرفی کرده ایم. شورولت کلورادو دارای 10 دوربین دید اطارف می کند و برای اولین بار در این سگمنت دارای دوربین در زیر بدنه است. این دوربین به راننده کمک می کند تا موانع زیر بدنه را مشاهده کرده و به سادگی از این موانع عبور کند.

2023-Chevrolet-Colorado-شورولت کلورادو پیکاپ (1)

شورولت کلورادو 2023 دارای پنج مد رانندگی مختلف اعم از نرمال، یدم یدک کشی، آفرود، باجا و Terrain است. مد Terrain برای حرکت در سرعت پایین و عبور از مسیرهای صخره ای و سنگی تعبیه شده و مد باجا دقیقا متضاد آن بوده و برای سرعت های بالا در کویرنوردی طراحی شده است.

ضعیف ترین نسخه شورولت کلورادو 2023 قادر است جسمی به وزن 1600 کیلوگرم را یدک بکشد و نسخه میانی و پرچمدار این پیکاپ هم می تواند تا 3500 کیلوگرم را یدک بکشد که 318 کیلوگرم نسبت به نسل قبلی کلورادو افزایش یافته است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟