اخبار خودرو جهان
از 21 هزار و 500 تا 28 هزار و 800 دلار

قیمت چری تیگو 9 اعلام شد

یکشنبه - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
قیمت چری تیگو 9

چری تیگو 9 پرچمدار شاسی بلندهای این خودروساز چینی بوده که در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 رونمایی شده بود. حال قیمت تیگو 9 هم مشخص شده است.

به گزارش خودرونویس، این خودرو در بازار چین پنج نسخه مختلف دارد که قیمت چری تیگو 9 در مدل پایه 21 هزار و 500 دلار و در مجهزترین نسخه 28 هزار و 800 دلار است. این خودرو امکان سفارش در دو مدل پنج و هفت نفره را دارد. چری تیگو 9 به  صورت مستقیم با کراس اوورهای چینی مانند جیلی Xingyue L و هونگچی HS5 و گک ترامپچی GS8 رقابت می کند.

قیمت چری تیگو 9

طراحی ظاهری تیگو 9

تیگو 9 روی پلتفرم جدید چری موسوم به T2X توسعه یافته و یک پله نسبت به تیگو 8 و حتی تیگو 8 پرو مکس جایگاه بالاتری دارد. در قسمت مرکزی پروفیل جلو لوگوی چری را در جلوپنجره بزرگ با خطوط کرومی عمودی آبشار مانند شاهد هستیم که از دو طرف با چراغ های باریکی احاطه شده است.

به عنوان یک کراس اوور سایز متوسط چری تیگو 9 ابعاد بزرگی دارد. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4820، 1930 و 1699 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن 2820 میلی متر است. ستون های A، B، C و D این خودرو مشکی رنگ هستند که به سقف حالتی شناور بخشیده اند. از جمله دیگر ویژگی های بارز این خودرو می توان به دستگیره پاپ آپ درب ها و همچنین تریم دو رنگ بدنه اشاره کرد. این خودرو به رینگ های 20 اینچی چند پره دو رنگ آلیاژی مجهز شده که بزرگترین رینگی بوده که تا به امروز روی یک کراس اوور از برند چری نصب شده است.

قیمت چری تیگو 9

کابین چری تیگو 9

روی داشبورد تریم چوبی برای تزیینات استفاده شده و فضایی لوکس و مجلل برای کابین تیگو 9 به نسبت دیگر کراس اوورهای چینی رقم خورده است. روی داشبورد دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی داخل یک قاب منحنی شکل نصب شده اند. برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی این خودرو پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8155 نصب شده است. در زیر نمایشگر میانی هم سه دریچه برای سیستم تهویه مطبوع لحاظ شده است. کابین این خودرو دارای نورپردازی در 256 رنگ مختلف است.

قیمت چری تیگو 9

در کنسول میانی پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، کلید مد رانندگی و کلیدهای برای  کنترل برخی از آپشن ها دیده می شود. نسخه های فول چری تیگو 9 دارای گرمکن فرمان، هد آپ دیسپلی، سیستم صوتی سونی با 12 بلندگو و سیستم مانیتورینگ خستگی راننده هستند. از بخش ایمنی نیز این خودرو دارای سیستم خودران سطح 2 بوده که دارای کروز کنترل تطبیقی و کمکی پارک است. چری تیگو 9 را به عنوان خودرویی با سطح رانندگی نیمه خودران 2.9 تبلیغ کرده، اما باید تاکید کنیم که این خودرو به هیچ عنوان سیستم خودران سطح 3 را ندارد.

قیمت چری تیگو 9

صندلی ها دارای تودوزی چرمی بوده و صندلی های جلو به صورت الکترونیکی تنظیم می شوند و دارای سردکن و گرمکن هستند. صندلی سرنشین جلو دارای تکیه گاه پشت پا بوده و دارای قابلیت ماساژ است. صندلی های ردیف عقب نیز دارای آفتابگیر روی شیشه ها هستند.

قیمت چری تیگو 9

مشخصات فنی و قیمت چری تیگو 9

چری تیگو 9 دارای موتور 2 لیتری توربوشارژ TGDI بوده که 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این همان موتوریست که روی فونیکس تیگو 8 پرو مکس نیز در ایران نصب شده که البته قدرت و گشتاور آن مقداری افزایش داشته است. نسخه جلومحرک تیگو 9 با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه و نسخه چهار چرخ محرک آن با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آیزین به بازار عرضه می شوند. نهایت سرعت این خودرو 205 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و میانگین مصرف سوخت این خودرو 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. چری در آینده قصد دارد نسخه های هیبریدی تیگو 9 را نیز رونمایی کند.

قیمت چری تیگو 9

حال که قیمت چری تیگو 9 در چین (21 هزار و 500 تا 28 هزار و 800 دلار) مشخص شد و عرضه این خودرو به بازار چین آغاز شد، انتظار می رود که طی ماه های آتی شاهد ورود این خودرو به ایران توسط مدیران خودرو باشیم. باید منتظر ماند و دید که تیگو 9 با برند فونیکس به بازار عرضه می شود یا مدیران خودرو زیربرند دیگری را برای عرضه این خودرو به بازار در نظر گرفته است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟