اخبار خودرو ایران
صفر تا 100 تنها 4.9 ثانیه!

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی Kunpeng e+ در چین رونمایی شد

شنبه - ۷ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی Kunpeng e+

چری به تازگی تصاویر رسمی تیگو 8 پرو Kunpeng e+ را منتشر کرده. این خودرو یک کراس اوور هفت نفره بوده و همان نسخه پلاگین هیبریدی تیگو 8 پرو محسوب می شود. تیگو 8 پرو در مقایسه با نسخه معمولی و پلاس خودرویی اسپرت تر بوده و بیشتر برای جذب مشتریان جوان طراحی شده است. تیگو 8 پرو Kungpeng e+ پلاگین هیبریدی قرار است از ماه می سال 2022 به بازار جهانی عرضه شود.

ظاهر چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی Kungpeng e+

به گزارش خودرونویس، تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی بر پایه نسخه فیس لیفت تیگو 8 پرو توسعه یافته که سه ماه گذشته چری آن را در چین رونمایی کرده بود. این خودرو دارای یک جلوپنجره X شکل بزرگ بوده که بیشتر پروفیل جلو را احاطه کرده است. چراغ های جلو نیز طراحی جذاب و مدرنی دارند که به وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند. چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی Kunpeng e+ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4745، 1860 و 1745 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2710 میلی متر است.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی Kunpeng e+

در دو طرف سپر عقب، دو خروجی اگزوز دوتایی نصب شده که چهره ای اسپرت به این خودرو بخشیده و طراحی آن مشابه چری تیگو 8 پلاس با موتور 2 لیتری توربو TGDI اجرا شده است.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی Kunpeng e+

کابین چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی Kungpeng e+

درون کابین چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی مانند همین تیگو 8 پرو فعلی شاهد نصب دو نمایشگر 12.3 اینچی درون یک قاب هستیم. یکی از این نمایشگرها نقش پشت آمپر دیجیتالی را ایفا کرده و دیگری برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمیست. چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی Kungpeng e+ به صورت استاندارد دارای سیستم صوتی سونی با 10 بلندگو، نورپردازی داخل کابین و هد آپ دیسپلی جدید چری بوده که اطلاعاتی از قبیل سرعت خودرو، اطلاعات سیستم کمکی راننده ADAS، رهیاب و اطلاعات تلفن همراه را به راننده نمایش می دهد.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی Kunpeng e+

مشخصات فنی چری تیگو 8 پرو Kunpeng e+ پلاگین هیبرید

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید Kunpeng e+ دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی چهار سیلندر به همراه دو موتور برقی یکی روی چرخ های جلو  و دیگری روی چرخ های عقب است. نیروی موتور بنزینی به همراه یکی از موتورهای برقی به چرخ های جلو و نیروی یک موتور برقی به چرخ های عقب منتقل می شود. این پیشرانه هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور بوده که عدد بسیار بالا و قابل قبولی برای یک کراس اوور با ابعاد چری تیگو 8 محسوب می شود.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی Kunpeng e+

برای تامین انرژی موتورهای برقی یک پک باتری لیتیوم یونی 19.27 کیلووات ساعتی نصب شده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 100 کیلومتر مسافت را ذخیره می کند. میانگین مصرف سوخت چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی Kunpeng e+ به صورت میانگین 1 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده که اگر اغراق نباشد واقعا حیرت آور است. به گفته چری، نسخه پلاگین هیبریدی تیگو 8 پرو قادر است طی 4.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی Kunpeng e+

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی Kunpeng e+ دارای 11 مد رانندگی اعم از سرعت متوسط، پایین، سرعت بالا، مسافت طولانی، جاده کوهستانی، فرمان پذیری در سرعت بالا، استارت، یخ، برف، گل، ماسه و … بوده و همچنین یک مد رانندگی دیگر برای پیشرانه پلاگین هیبریدی این خودرو در نظر گرفته شده که سه حالت نرمال، تمام الکتریکی و HEV اسپرت را شامل می شود.

 

4.8 از 6 رای

دیدگاه شما چیست؟