اخبار خودرو ایران
دارای دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبریدی

چری تانسو 06 (جیکو J7) در بازار چین عرضه شد

دوشنبه - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
Chery-Tansuo-06-چری تانسو 06 جیکو J7 jaecoo

چری تانسو 06 (Tansuo 06) یک کراس اوور آفرودی بوده که پیشتر آن را با نام چری TJ-1 معرفی کرده بودیم و قرار است که با نام جیکو 7 (Jaecoo J7) در بازارهای جهانی عرضه شود و حال با نام چری Tansuo 06 رسما در بازار چین عرضه شده است.

به گزارش خودرونویس، چری تانسو 06 یا همان چری TJ-1 سابق که اکنون آن را با نام جیکو J7 می شناسیم، یک کراس اوور بنزینی بوده که برای جذب هرچه بیشتر افراد جوان طراحی شده و پیشتر در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 ملاقاتی با این خودرو داشتیم. چری این خودرو را برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای همزمان با معرفی زیربرندهای جدید اومودا و جیکو موسوم به O&J رونمایی کرد. در ادامه به معرفی کامل این خودرو می پردازیم.

Chery-Tansuo-06-چری تانسو 06 جیکو J7 jaecoo

پیش از اینکه به معرفی این خودرو بپردازیم، مقداری در خصوص نام آن توضیح می دهیم. در زمانی چینی این خودرو چری تانسو 06 نام دارد که کلمه تانسو به معنای کاوشگر یا جستجوگر در زبان چینی است. البته این خودرو با این نام صرفا در بازار چین عرضه می شود و چری قصد دارد که در بازارهای جهانی این خودرو را با برند جیکو عرضه کند و ممکن است تغییراتی هم در دیزاین این خودرو اعمال کند. در ایران هم قرار است خودروی ام وی ام ایکس 77 بر پایه جیکو J7 یا همان چری تانسو 06 طراحی شود که هنوز جزییاتی در خصوص آن بیان نشده است.

Chery-Tansuo-06-چری تانسو 06 جیکو J7 jaecoo

طراحی ظاهری چری تانسو 06 (جیکو J7)

چری تانسو 06 یک کراس اوور کامپکت بوده که مهمترین ویژگی ظاهری آن استایل جعبه ای شکل بوده که امروزه در چین و بازارهای جهانی طرفدار کم ندارد. نخستین خودرویی که در بازار چین با چنین استایلی عرضه شد، گریت وال تانک 300 بود و سپس هاوال بیگ داگ راه این خودرو را ادامه داد. اکنون خودروسازان مختلفی چنین سبکی را در محصولات خود پیاده سازی کرده اند که یکی از آنها همین چری است.

البته استایل چری تانسو 06 یا همان جیکو J7 مقداری عجیب است. این خودرو سپرهای بزرگی دارد و تریمی پلاستیکی قسمت پایینی بردنه را به صورت سرتاسری در بر گرفته است. بدنه این خودرو هم مملو از خطوط صاف است. همچنین این خودرو دارای یک جلوپنجره مستطیلی شکل بوده که لوگوی CHERY در ابعادی بزرگ روی آن قرار گرفته است. بدین ترتیب این خودرو را هیچگاه با رقبایش اشتباه نخواهید گرفت.

Chery-Tansuo-06-چری تانسو 06 جیکو J7 jaecoo

جیکو J7 یا چری تانسو 06 دارای چراغ هایی باریک، ستون هایی باریک و دستگیره پاپ آپ برای درب هاست. اینگونه به نظر می رسد که چری قصد داشته این خودرو را مقداری رترو استایل طراحی کند و در عین حال المان های مدرن را در آن رعایت کند. این خودرو دراای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4538، 1898 و 1680 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2672 میلی متر است.

Chery-Tansuo-06-چری تانسو 06 جیکو J7 jaecoo

داخل کابین چری جیکو J7 (چری تانسو 06)

در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر لمسی 13.2 اینچی عمودی برای سیستم مالتی مدیا قرار گرفته است. پیشتر چری از یک قاب متشکل از دو نمایشگر در خودروهای خود استفاده می کرد که ظاهرا در حال تغییر این سنت است و نمایشگر دیجیتالی مجزایی را در پشت فرمان قرار داده است. در مقابل راننده علاوه بر این نمایشگر هد آپ دیسپلی هم قرار دارد. در قسمت میانی داشبورد جیکو J7 یا چری تانسو 06 دریچه های بزرگی را برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی مشاهده می کنیم. در کنسول میانی هم دو پد شارژ بدون سیم برای تلفن همراه، دو جالیوانی و شیفتر دنده با استایلی خاص و جدید دیده می شود.

Chery-Tansuo-06-چری تانسو 06 جیکو J7 jaecoo

مشخصات فنی چری Tansuo 06 (جیکو J7)

در بازار چین چری تانسو 06 یا همان جیکو J7 با موتور 1.6 لیتری توربو GDI عرضه می شود که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه به گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه متصل شده و نیروی تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل می کند. این همان موتور و گیربکسی بوده که روی تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو مکس هم نصب شده است. این خودرو یک نسخه پلاگین هیبریدی هم به نام چری تانسو 06 دارد که متشکل از یک موتور 1.5 لیتری توربو و دو موتور برقیست که اتفاقا ابتدا همین نسخه به بازار چین عرضه می شود. نیروی تولیدی این نسخه به چرخ های جلو منتقل می شود. به احتمال زیاد این ترکیب موتور هیبریدی دقیقا با فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس موجود در ایران یکسان است.

Chery-Tansuo-06-چری تانسو 06 جیکو J7 jaecoo

تفاوت جیکو J7 با چری تانسو 06

جیکو J7 در واقع نسخه جهانی این خودرو بوده و به سادگی می توان تغییر طراحی جلوپنجره را میان این دو خودرو تشخیص داد. همچنین دیزاین سپرها نیز تغییراتی دارند و به نظر می رسد که در نسخه جهانی طراحی موزون تر و بهتری را شاهد هستیم. لازم به ذکر است که جیکو J7 نخستین محصول برند Jaecoo چری بوده و در ادامه این شرکت قصد دارد که تیگو 9 را هم با نام جیکو J9 عرضه کند. در بسیاری از کشورها این خودرو با برند اومودا و جیکو عرضه می شوند. اومودا یکی از زیربرندهای چری بوده که یک پله نسبت به جیکو پایینتر است. چری قصد دارد با این برندها به بازار ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و سوییس و آلمان وارد شود.

 

نویسنده: یحیی دادگر
4.8 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟