اخبار خودرو ایران
به زودی به بازار ایران عرضه می شود

چری اومودا 5 Omoda در حال تست در استرالیا شکار شد

سه شنبه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Chery-Omoda-5-چری اومودا 5 (1)

کراس اوور اسپرت و جذاب چری اومودا Omoda 5 در استرالیا در حال تست شکار شد. چری اومودا Omoda 5 در آستانه معرفی به بازار جهانی در ماه اکتبر قرار داشته و پس از رونمایی و عرضه به بازارهای جهانی قرار است که با برند فونیکس به بازار ایران توسط مدیران خودرو هم عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، در تصاویر منتشر شده از چری اومودا Omoda 5 در حال تست در استرالیا، بدنه این خودرو با استیکر پوشانده شده است. چری ظاهرا در حال تست نسخه پروتوتایپ اومودا 5 بوده و این موضوع را می توان از نصب قطعات موقعی در بسیاری از قسمت های بدنه این خودرو فهمید.

هرچند چری خیلی تلاش کرد تا کسی متوجه نشود این خودرو همان اومودا Omoda 5 است، اما طراحی پروفیل جلوی این خودرو حتی زیر آن همه استیکر هم ماهیت آن را فاش می کند. چری مدتی پیش اومودا Omoda 5 را برای عرضه به بازار چین رونمایی کرده بود و این نسخه پروتوتایپ دارای همان سبک طراخی چراغ های جلوست. در واقع در بالاتری قسمت پروفیل جلو چراغ های LED خطی نصب شده اند و چراغ های اصلی مقداری پایین تر و درون سپر قرار گرفته اند. با وجود تلاش سنگین چری برای پنهان کردن سبک طراحی جلوپنجره اومودا 5، به سادگی می توان سبک مش بندی جلوپنجره بزرگ شش ضلعی این خودرو را مشاهده کرد.

Chery-Omoda-5-چری اومودا 5 (1)

چری اومودا 5 پروتوتایپ در حال تست در استرالیا دارای آینه های جانبی دو رنگ بوده که دقیقا مشابه با مدل تولیدی رونمایی شده در بازار چین هستند. پروفیل عقب این خودرو قسمتیست که ما را نسبت به ماهیت آن گمراه می کند. چراغ های عقب نصب شده روی چری اومودا 5 در حال تست شبیه به چراغ های مزدا هستند و موقتی به نظر می رسند. این چراغ ها صرفا برای تکمیل کردن این خودروی در حال تست نصب شده اند و چری اومودا 5 خود دارای چراغ های عقب خطی با نوار LED سرتاسری بوده که چراغ های اصلی را به یکدیگر متصل می کند.

Chery-Omoda-5-چری اومودا 5 (1)

مشخصات فنی چری اومودا 5 (Omoda 5)

هنوز چری مشخصات فنی نسخه قابل عرضه به بازار جهانی اومودا 5 را اعلام نکرده است. ولی این خودرو در بازار چین دو ورژن مختلف دارد. یک نسخه با موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور عرضه شده که نیروی تولیدی توسط گیربکس CVT اتوماتیک 9 سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. این دقیقا همان موتور و گیربکسی بوده که روی ام وی ام ایکس 55 پرو، فونیکس تیگو 7 پرو و آریزو 6 پرو هم نصب شده است. نسخه قدرتمندتر این خودرو هم به یک موتور 1.6 لیتری TGDI مجهز شده که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بوده که این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. این دقیقا همان موتوری بوده که روی فونیکس تیگو 8 پرو مدیران خودرو هم نصب شده است.

Chery-Omoda-5-چری اومودا 5 (1)

داخل کابین چری اومودا 5 (Chery Omoda 5)

کابین چری اومودا 5 همانند طراحی بیرونی این خودرو مدرن و جذاب است. نسخه پایه این خودرو دارای نمایشگرهای دیجیتالی 10.25 اینچی در پشت فرمان و میان داشبورد بوده و در مقابل راننده نیز یک غربیلک فرمان D شکل سه شاخه نصب شده است. نسخه های مجهزتر این خودرو دارای نمایشگرهای دیجیتالی دوتایی 12.3 اینچی مشابه چری تیگو 8 پرو هستند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟