به گزارش خودرونویس، جتور T-1 دارای پنج مدل با موتور بنزینی و دو مدل با موتور هیبریدی است. قیمت جتور (چری) T-1 در مدل های بنزینی بین 22 هزار و 100 دلار تا 27 هزار و 600 دلار اعلام شده است. قیمن نسخه های هیبریدی چری (جتور) T-1 هم بین 29 هزار و 100 تا 30 هزار و 600 دلار اعلام شده است. چری اعلام کرده که پس از رونمایی جتور T-1 قصد دارد که این خودرو را در سه ماه سوم سال 2023 راهی بازار چین و بازارهای صادراتی کند.

جتور چری T-1 اسیووی کراس اوور آفرودی (1)

جتور یک برند تولید کننده اسیووی و کراس اوور بوده که زیر چتر کمپانی خودروسازی چری چین فعالیت می کند. جتور خودروهای زیبا با هدف جذب مشتریان جوان را تولید می کند. زیربرند جتور چری با سرعت زیادی در حال رشد بوده که اکنون 13 خودرو کراس اوور مختلف را در سبد محصولات دارد که یکی از آنها یک کراس اوور تمام برقیست.

جتور چری T-1 اسیووی کراس اوور آفرودی (1)

جتور (چری) T-1 رقیب اصلی گریت وال تانک 300

جتور T-1 پیشتر در قالب مدل کانسپت به نام جتور T-X معرفی شده بود که حال نام نسخه تولیدی آن به جتور T-1 تغییر پیدا کرده است. نزدیکترین رقیب خودرو جتور T-1 شرکت چری، اسیووی تانک 300 از برند گریت وال بوده که با معرفی آن خون بیراهه نوردی در رگ های چینی ها جریان پیدا کرد. اسیووی تانک 300 در مدل های مختلفی در بازار چین عرضه می شود و اکسسوری های متنوعی برای آن وجود دارد. جتور T-1 قرار است که در دو مدل 5 و 7 نفره راهی بازار چین شود و طول آن چیزی بین 4.8 تا 4.95 متر اعلام شده است.

جتور چری T-1 اسیووی کراس اوور آفرودی (1)

جتور T-1 استایل جعبه ای شکلی داشته و سپرهای بزرگی برای آن طراحی شده است. آرک چرخ ها حجم پردازی شده و رکاب های جانبی و روف راک استایلی آفرودی تر به این خودرو بخشیده اند. در نمای جلو خط بیرونی چراغ ها استایلی مربعی شکل دارد. جلوپنجره نیز تم کلی مشکی رنگ دارد.

جتور چری T-1 اسیووی کراس اوور آفرودی (1)

جتور T-1 در نمای جانبی دارای قابب شیشه های زاویه دار و چند ضلعی با کمترین انحناست. دستگیره درب ها پاپ آپ بوده که امروزه در برخی خودروها جایگزین دستگیره های معمولی شده اند.

جتور هنوز تصاویری از داخل کابین خودرو T-1 را منتشر نکرده است. اما تصاویر جاسوسی منتشر شده از این خودرو غربیلک فرمان دو شاخه D شکل جتور T-1 را نشان داده اند. همچنین در میان داشبورد یک نمایشگر تبلت مانند لمسی بزرگ نصب شده و پد شارژ بدون سیم تلفن همراه نیز در زیر این نمایشگر قرار گرفته است.

جتور چری T-1 اسیووی کراس اوور آفرودی (1)

مشخصات فنی جتور T-1

جتور T-1 دارای یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به تولید 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور است. این همان موتوری بوده که روی خودروهایی همچون فونیکس تیگو 8 پرو مکس و جتور X90 نیز استفاده شده است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با پدال های تعویض دنده از پشت فرمان به هر چهار چرخ جتور T-1 منتقل می شود. در آینده جتور قصد دارد نسخه 1.6 لیتری توربو و 1.6 لیتری پلاگین هیبریدی اسیووی T-1 را نیز عرضه کند. جتور فعلا برنامه ای برای توسعه مدل تمام برقی اسیووی T-1 ندارد.

 

 

منبع carnewschina
5 از 2 رای