اخبار خودرو ایران
محصول جدید مدیران خودرو از برند فونیکس

تیگو 7 پرو مکس در دو نسخه جلو محرک و چهار چرخ محرک در راه ایران

شنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
چری فونیکس تیگو 7 پرو مکس

تیگو 7 پرو مکس نسخه قدرتمندتر مدل پرو بوده که قرار است به زودی با برند فونیکس توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شود. طی سفری که به چین داشتیم، فرصتی پیش آمد تا تیگو 7 پرو مکس دو دیفرانسیل AWD را از نزدیک ملاقات کنیم و تست درایو مختصری با این خودرو داشتیم.

به گزارش خودرونویس، تیگو 7 پرو مکس دارای نسخه جلومحرک و دو دیفرانسیل (چهار چرخ محرک) بوده و ظاهرا مدیران خودرو برای عرضه هر دو نسخه از برند فونیکس برنامه دارد. شنیده ها حاکیست که در اولین قدم مدل جلو محرک به بازار عرضه می شود و سپس نسخه تمام چرخ محرک آن نیز به فروش می رسد.

طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده، هم اکنون فونیکس تیگو 7 پرو مکس در نسخه تک دیفرانسیل در ایران در حال گذراندن تست های مربوطه و دریافت استانداردهای لازم است و طی ماه های آتی رونمایی و عرضه خواهد شد.

چری فونیکس تیگو 7 پرو مکس

طراحی ظاهری تیگو 7 پرو مکس

تیگو 7 پرو مکس در نمای ظاهری تفاوت هایی با نسخه پرو دارد. جلوپنجره این خودرو همچنان طرح کهکشانی مانند خود را حفظ کرده، اما یک قاب اطراف آن را در بر گرفته که تا زیر چراغ های جلو نیز امتداد یافته است. در دو گوشه سپر نیز دیزاین چراغ های روشنایی در روز تغییر کرده و چهره این خودرو را تا حدودی خشنتر کرده است. نسخه های که ما در چین مشاهده کردیم، رینگ های متفاوتی نسبت به مدل پرو داشت، اما باید صبر کرد و دید که در ایران این خودرو با چه رینگی عرضه می شود.

چری فونیکس تیگو 7 پرو مکس

طراحی کابین چری تیگو 7 پرو مکس

چری تیگو 7 پرو مکس که در چین مشاهده کردیم، کابین متفاوتی نسبت به تیگو 7 پرو داشت. نمایشگرهای دیجیتالی روی داشبورد دیگر جدا از هم نبودند و هر دو داخل یک قاب قرار گرفته بودند که دیزاین آن به تیگو 8 پرو شباهت داشت. همچنین دریچه های سیستم تهویه نیز دیگر جدا از هم نبودند و در یک نوار به هم پیوسته قرار گرفته بودند. کلیدهای میانبر میان داشبورد نیز طراحی جدیدی داشته و کلید استارت/استاپ پیشرانه نیز مقداری تغییر موقعیت داشت.

چری فونیکس تیگو 7 پرو مکس

البته پنل سیستم تهویه تیگو 7 پرو مکس با نسخه پرو تغییری نکرده و شیفتر دنده آن نیز یکسان بود. ولی طراحی و چیدمان کنسول میانی نیز متفاوت شده بود. از همه مهمتر تریم دو رنگ مشکی و قرمزی که در مدل پرو شاهد هستیم، در نسخه پرو مکس در چین مشاهده نکردیم. البته باید ذکر کنیم که تمام این موارد ممکن است در نسخه ای که مدیران خودرو به ایران عرضه می کند تغییر کند و صرفا ما خودرویی که در بازار چین مشاهده کردیم را وصف می کنیم.

چری فونیکس تیگو 7 پرو مکس

مشخصات فنی فونیکس تیگو 7 پرو مکس

این خودرو دارای پیشرانه 1.6 لیتری توربو GDI چهار سیلندر بوده که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور به کمک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه WET در مدل پایه به چرخ های جلو و در مدل فول به هر چهار چرخ منتقل می شود. این همان موتور و گیربکسی بوده که روی فونیکس تیگو 8 پرو هم نصب شده و یقین داریم که عملکرد خوبی را برای این خودرو رقم می زند.

چری فونیکس تیگو 7 پرو مکس

جهت مقایسه بیان می کنیم که نسخه پرو مکس نسبت به نسخه پرو 41 اسب بخار قدرتمندتر شده و گشتاور آن نیز 60 نیوتن متر افزایش یافته است. بدین ترتیب تصور می کنیم که شتاب صفر تا 100 کیلومتر را در محدوده 8 ثانیه به ثبت برساند. در چین فرصت تست شتاب و رانندگی طولانی مدت را با این خودرو نداشتیم. اما سه مانع برای تست میزان بازی چرخ ها یا همان Wheel Travel، عملکرد سیستم ترکشن و همچنین حرکت خودرو در شیب عرضی تدارک دیده شده بود که این خودرو به سادگی از آنها عبور کرد. لازم به ذکر است که برای عبور از این موانع خودرو باید چهار چرخ محرک باشد و نسخه ای که ما در چین تست کردیم، همین مدل چهار چرخ محرک بود.

چری فونیکس تیگو 7 پرو مکس

در حال حاضر قیمت و لیست تجهیزات فونیکس تیگو 7 پرو مکس از سوی مدیران خودرو اعلام نشده، اما یقینا قیمت آن چیزی بین نسخه فعلی و تیگو 8 پرو خواهد بود و شاید نسخه دو دیفرانسیل آن از نظر قیمتی با تیگو 8 پرو هم برابر باشد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟