اخبار خودرو ایران
گزارش اختصاصی خودرونویس از اتو شانگهای

فونیکس (چری) آریزو 8 در نمایشگاه شانگهای 2023 رونمایی شد

سه شنبه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
چری آریزو 8 فونیکس

چری آریزو 8 به عنوان پرچمدار سدان های این برند چینی در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ رونمایی شد. قرار است که این سدان لوکس چینی در سال جاری توسط مدیران خودرو به بازار ایران و تحت برند فونیکس عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، آریزو ۸ یک سدان لوکس سایز متوسط بوده و قرار است با برند لوکس فونیکس در سال جاری به بازار ایران عرضه شود. گزارش ها از این قرار بوده که چند دستگاهی از این خودرو هم اکنون وارد ایران شده و در حال گذراندن تست های مربوطه در کشور و اخذ استانداردهای لازم است.

 

معرفی چری آریزو ۸ در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳

 

 

طراحی ظاهری فونیکس آریزو ۸

فونیکس آریزو 8 دارای دو نسخه مختلف است. یکی مدل اسپرت که دارای جلوپنجره مشبک ریز بوده و دیگری تریم لاکچری که مشبندی جلوپنجره آن بزرگتر بوده و تریمی طلایی رنگ نیز در برخی از قسمت های بدنه آن اجرا شده است. چراغ های جلو طراحی زیبایی داشته و در بالاترین قسمت آنها LEDهای روشنایی در روز قرار داشته و چراغ های اصلی درست در زیر آن قرار گرفته اند. چراغ ها توسط یک نوار به یکدیگر متصل شده اند و لوگوی چری در میان آن قرار گرفته است.

چری آریزو 8 فونیکس

فونیکس آریزو 8 یگ سدان سگمنت D محسوب شده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4780، 1843 و 1469 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2790 میلی متر است.

فونیکس آریزو 8 استایلی لیفتبک مانند دارد، اما یک درب کوچک برای صندوق عقب آن نیز طراحی شده است. در نمای عقب شاهد اجرای یک تریم مشکی رنگ بین چراغ ها هستیم و در لبه صندوق حالتی برآمده ایجاد شده که مانند اسپویلر یکپارچه عمل می کند. متاسفانه چری آریزو 8 در دو طرف سپر عقب دارای خروجی های اگزوز مصنوعی بوده و اگزوزهای اصلی در زیر سپر پنهان شده اند.

چری آریزو 8 فونیکس

طراحی کابین فونیکس‌ آریزو ۸

چری آریزو 8 کابین بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد و کیفیت مواد بکار رفته در آن به نسبت یک خودروی چینی بسیار بالاست. بارزترین ویژگی کابین چری آریزو 8 وجود دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در یک قاب یکی در پشت فرمان و دیگری در میان داشبورد است. نمایشگر مالتی مدیا چری آریزو 8 از اپل کار پلی و هواوی های کار پشتیبانی می کند. غربیلک فرمان سه شاخه آریزو 8 طراحی زیبایی داشته و حالتی D شکل دارد و انبوهی از کلیدهای کنترلی روی آن قرار دارند. فونیکس آریزو 8 با سیستم صوتی سونی با 8 بلندگو به بازار عرضه می شود.

چری آریزو 8 فونیکس

نمایشگرهای دیجیتالی چری آریزو 8 روشنایی و گرافیک بالایی دارند و این نشان از پریمیوم بودن آریزو 8 و لوکس تر بودن آن به نسبت سایر سدانهای چری است. به لطف عرض و فاصله بین دو محور چری آریزو 8 نسبت به سدان های قبلی این کمپانی، صندلی ردیف دوم برای سه سرنشین بزرگسال کاملا فضای مناسبی داشته و فضای زانو و پا نیز در این ردیف کاملا ایده آب به نظر می رسد. یک سانروف پانورامیک بزرگ نیز بالای سر سرنشینان قرار داشته که نور بیشتری به داخل کابین وارد می کند و فضای داخلی این خودرو را زیباتر کرده است.

چری آریزو 8 فونیکس

مشخصات چری آریزو 8

چری آریزو 8 با دو موتور بنزینی مختلف به بازار عرضه شده است. نسخه قدرتمندتر دارای موتور 1.6 لیتری TGDI بوده که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است و این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان موتوری بوده که روی فونیکس تیگو 8 پرو در ایران هم نصب شده است. موتور ضعیف تر این خودرو یک نمونه 1.5 لیتری توربو با 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی آن به وسیله گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. این هم همان موتوری بوده که روی فونیکس تیگو 7 پرو در ایران نصب شده است.

 

4 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟