اخبار خودرو جهان
دارای موتور 1.6 لیتری توربو 197 اسب بخاری

ماشین چری آریزو ۵ جی تی GT معرفی شد

دوشنبه - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
چری آریزو 5 GT جی تی Chery arrizo 5

شرکت خودروسازی چری از نسخه ای قدرتمندتر و اسپرت تر چری آریزو ۵ با پسوند جی تی GT رونمایی کرد.

ظاهر چری آریزو5 GT جی تی

به گزارش خودرونویس، چری آریزو 5 جی تی  GTدر مقایسه با نسخه استاندارد چهره به مراتب خشن تری در نمای جلو را به نمایش می گذارد و کاملا آماده رقابت با رقبای مطرح چینی خود همچون گک امپاو GAC Empow است. جلوپنجره مشکی بزرگ این خودرو شبیه به محصولات لکسوس از آب در آمده و از قضا چراغ ها نیز بی شباهت به خط طراحی لکسوس نیستند.

چری آریزو 5 GT جی تی در نمای جانبی دقیقا مانند چری آریزو ۵ پلاس طراحی شده و تفاوتی مشاهده نمی شود. تنها رینگ های خودرو در نمونه GT عوض شده اند و از نوع 17 اینچی ۵ پر دوبل با رنگ مشکی هستند.

چری آریزو 5 GT جی تی Chery arrizo 5

در نمای عقب چری آریزو 5 GT جی تی، طراحی سپر تغییر کرده و از اگزوز های دوبل در طرفین سپر استفاده شده که چهره آریزو 5 GT را نسبت به مدل های معمولی این خودرو خشن تر و اسپرت تر جلوه می دهد.

چری آریزو 5 GT جی تی Chery arrizo 5

داخل چری آریزو 5 GT

داخل چری آریزو 5 GT جی تی تا حد بسیار زیادی مشابه با همان آریزو ۵ پلاس طراحی شده و طبق گفته مسئولین کمپانی چری، در نمونه GT تمرکز بیشتر بر روی ارتقای کیفیت متریال کابین و افزایش امکانات رفاهی و ایمنی خودرو بوده است.

چری آریزو 5 GT جی تی Chery arrizo 5

مشخصات فنی چری آریزو ۵ جی تی GT

چری آریزو 5 GT جی تی با یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه شده است. پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آریزو ۵ جی تی GT که در فونیکس تیگو ۸ پرو مدیران خودرو نیز مورد استفاده قرار گرفته است، قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است. همچنین چری آریزو ۵ جی تی دارای گیربکس اتومات دو کلاچه 7 سرعته است. این دقیقا همان مشخصات فنی بوده که برای فونیکس تیگو 8 پرو هم لحاظ شده و برای این کراس اوور شتابی در حدود 8.9 ثانیه ای را به ارمغان آورده بود. پیش بینی می کنیم که با توجه به وزن کمتر آریزو 5 GT نسبت به تیگو 8 پرو و همچنین آیرودینامیک بهتر، این خودرو شتابی در محدوده 7 ثانیه داشته باشد.

چری آریزو 5 GT جی تی Chery arrizo 5

قیمت ماشین آریزو ۵ جی تی GT

خودروی چری آریزو ۵ جی تی GT احتمالا با قیمتی در محدوده ۱۶ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد که به پول ایران چیزی در حدود 500 میلیون تومان می شود.

4.2 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • محمد | 30 خرداد 1401 - 9:24 ب.ظ

    بنویسید پانصد میلیون بخوانید یک میلیارد و پانصد میلیون