اخبار خودرو ایران
اوایل سال آینده از طریق بورس کالا به بازار عرضه می شود

معرفی چانگان یونی تی UNI-T کراس اوور وارداتی جذاب سایپا

عکاس: متین نصیری
پنجشنبه - ۸ دی ۱۴۰۱
خواندن 8 دقیقه
changan uni-t چانگان یونی تی سایپا وارداتی (1)

چانگان یونی تی Uni-T اولین محصول از سری محصولات یونی چانگان بوده که قرار است توسط سایپا به صورت وارداتی از اوایل سال آینده به بازار ایران عرضه شود. چانگان یونی تی Uni T یک کراس اوور کوپه استایل با طراحی بسیار جذاب بوده که با هدف جذب مشتریان قشر جوان توسعه پیدا کرده است. چانگان یونی تی سومین محصول جدید این خودروساز چینی بوده که قرار است پس از CS35 پلاس و CS55 پلاس به صورت وارداتی راهی بازار ایران شوند. در ادامه به معرفی چانگان یونی تی UNI-T می پردازیم.

به گزارش خودرونویس، چانگان سری یونی Uni محصولات خود را با زبان طراحی کاملا متفاوت مدتیست که رونمایی کرده که شامل محصولات مختلفی می شود. محصولات چانگان یونی UNI با هدف موفقیت در بازارهای صادراتی طراحی شده اند که ظاهرا چانگان به هدف خود دست یافته است. چراکه خودروهای سری یونی UNI چانگان امروزه در کشورهای حاشیه خلیج فارس طرفدار کم ندارد و به عنوان یک کراس اوور ارزان قیمت و مقرون به صرفه در حاشیه خلیج فارس، فروش خوبی را داشته است.

 

ویدیو معرفی چانگان یونی تی UNI-T سایپا

 

 

قیمت چانگان یونی تی UNI-T در بورس

چانگان یونی تی UNI-T هرچند در کشورهای حاشیه خلیج فارس در رنج خودرویی اقتصادی و ارزان قیمت قرار می گیرد، اما در ایران جزو یکی از گرانترین خودروهای وارداتی خواهد بود و قطعا برای عموم مردم دست نیافتنی است. هنوز تصور دقیقی نسبت به قیمت پایه چانگان یونی تی UNI T که سال آینده وارد بورس کالا می شود نداریم. ولی پیش بینی ما از قیمت چانگان یونی تی UNI-T در بورس کالا حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که با این اوضاع دلالی که بر بورس کالا حاکم شده ممکن است تا 2 میلیارد و حتی بالاتر نیز این خودرو معامله شود.

changan uni-t چانگان یونی تی سایپا وارداتی (1)

ظاهر چانگان یونی تی UNI-T

چانگان یونی تی Uni-T طراحی بسیار زیبایی دارد و زبان طراحی جدید این خودروساز چینی را به نمایش گذاشته است. در نمای جلو مانند بسیاری از خودروهای روز چراغ های جلو به صورت دوتایی یا همان Split لایت طراحی شده اند. در بالاترین قسمت پروفیل جلو چراغ های LED روشنایی در روز قرار دارند که نقش چراغ های راهنما را نیز ایفا می کنند. داخل سپر نیز چراغ های اصلی قرار گرفته اند.

 

با وجود اینکه چراغ های چانگان یونی تی UNI-T حالتی جدا از هم دارند، اما به وسیله یک قاب پلاستیکی مشکی رنگ که ورودی هم نیز داخل آن تعبیه شده به یکدیگر متصل شده اند. جلوپجره چانگان یونی T طراحی خاص و عجیبی دارد و به صورت بدون مرز طراحی شده است. در قسمت پایینی سپر نیز یکی ورودی هوا مستطیلی باریک طراحی شده که صفحه رادار سیستم های کمکی راننده این خودرو نیز در میان آن نصب شده است.

changan uni-t چانگان یونی تی سایپا وارداتی (1)

چانگان یونی تی UNI-T در نمای جانبی نیز طراحی بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد. جدا از رینگ های 20 اینچی دو رنگ با دیزاین جذابی که برای این خودرو نصب شده، باید به دستگیره های جمع شونده درب های جلو اشاره کنیم که مشابه با برخی از خودروهای پریمیوم و جدید در بازارهای جهانی طراحی شده که با زدن کلید یا بازکردن قفل خودرو از جای خود بیرون می آیند و با بستن درب ها یا قفل کردن درب ها به صورت خودکار جمع می شوند. سقف چانگان یونی تی UNI-T به دلیل طراحی ستون های B و C به رنگ مشکی حالتی شناور دارد و شیب قسمت انتهایی و ترکیب آن با شیشه عقب استایلی کوپه به این خودرو بخشیده است.

changan uni-t چانگان یونی تی سایپا وارداتی (1)

چانگان یونی T در نمای عقب نیز طراحی بسیار زیبایی داشته و چهار خروجی اگزوز واقعی با سراگزوزهای کرمی ذوزنقه شکل داخل دیفیوزر سپر این خودرو قرار گرفته اند. در قسمت میانی این دیفیوزر نیز چراغ مه شکن مشابه با خودروهای اسپرت قرار گرفته است. خوشبختانه چراغ های عقب چانگان یونی تی UNI-T به یکدیگر متصل نبوده و گرافیک بسیار جذابی هم دارند. شاید جالبترین نکته در طراحی عقب چانگان یونی تی UNI-T را بتوان اسپویلر عقب این خودرو دانست که حالتی V شکل در قسمت میانی داشته و به صورت دو تکه طراحی شده که تا قسمت کناری شیشه ها نیز امتداد یافته است.

changan uni-t چانگان یونی تی سایپا وارداتی (1)

داخل کابین چانگان یونی تی UNI-T

کابین چانگان UNI-T همانند نمای بیرونی طراحی فضایی و بسیار جذابی دارد. در مقابل راننده یک غربیلک فرمان D شکل قرار دارد که روی آن کلیدهای کنترلی کروز کنترل تطبیقی و سیستم صوتی و تنظیم نمایشگر پشت فرمان قرار دارند. روی داشبورد چانگان یونی T دو نمایشگر 10.25 اینچی یکی برای پشت فرمان و دیگری برای سیستم مالتی مدیا قرار دارند. نمایشگر 10.25 اینچی سیستم مالتی مدیا حدود 8.3 درجه به سمت راننده شیفت کرده تا دید بهتری وی به این نمایشگر داشته باشد.

چانگان یونی تی UNI-T سایپا وارداتی Changan (1)

داشبورد چانگان یونی تی UNI-T رویه ای از جنس فوم نرم با رد دوخا داشته و قسمت میانی آن نیز روکش چرم مصنونی با رد دوخت دارد. چانگان یونی تی فعلا در دو تریم توسط سایپا به ایران وارد شده که برخی دارای تودوزی قرمز رنگ و برخی دارای تودوزی نسکافه ای برای صندلی ها و رودری ها هستند. قسمت عجیب طراحی کابین چانگان یونی تی UNI-T به کنسول میانی مربوط می شود. شیفتر دنده از نوع شیفت بای وایر یا همان الکترونیکی بوده که هیچ اتصال مکانیکی به گیربکس ندارد و طراحی بسیار جذاب و عجیبی دارد. در کنار شیفتر دنده کلیدهای دوربین دید 360 درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد و انتخاب مدهای رانندگی تعبیه شده است. دو جالیوانی نیز در پشت آن جانمایی شده است. در قسمت جلویی کنسول میانی هم محلی برای قراردادن دو تلفن همراه تعبیه شده که فاقد قابلیت شارژ تلفن همراه به صورت بدون سیم است. داخل کنسول وسط نیز کول باکس بوده و باز هم پورت USB شارژ در این قسمت در نظر گرفته شده است.

چانگان یونی تی UNI-T سایپا وارداتی Changan (1)

چانگان یونی تی UNI-T دارای سقف شیشه ای بزرگی بوده که متاسفانه امکان بازشدن نداشته و صرفا با عقب بردن نمد سقف، می توانید از نور بیشتری داخل کابین لذت ببرید. صندلی ها نیز پشت سری های یکپارچه با پشتی دارند که این ویژگی بیشتر در خودروهای اسپرت دیده می شود. کیفیت ساخت کابین چانگان یونی تی UNI-T مناسب بوده و جزو خودروهای چینی با کیفیت بازار ایران محسوب می شود. در ردیف عقب با وجود شیب سقف فضای سر برای سرنشینان محدود نبوده و به دلیله فاصله بین دو محور زیاد سرنشینان فضای پا مناسبی هم دارند. یکی از نکات منفی چانگان یونی تی UNI-T درب دستی صندوق عقب بوده که البته سایپا اظهار کرده در آینده نسخه دیگری از این خودرو را با تجهیزات بیشتر به بازار ایران وارد می کند.

چانگان یونی تی UNI-T سایپا وارداتی Changan (1)

مشخصات فنی چانگان یونی تی (UNI-T)

چانگان یونی تی UNI-T توسط سایپا با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ Blue Core عرضه می شود که تکنولوژی استفاده شده برای این موتور مشابه با موتورهای فورد است. لازم به ذکر است که چانگان جوینت ونچر فورد در چین بوده و از پیشرانه های ساخت میتسوبیشی استفاده نمی کند. پیشرانه Blue Core با حجم 1.5 لیتر چانگان یونی تی قادر به تولید 177 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه WET یا همان تر به چرخ های جلو منتقل می شود. متاسفانه حالت تعویض دنده به صورت دستی برای این خودرو تعبیه نشده، اما سیستم کنترل خودرو در سرازیری برای آن لحاظ شده تا جلوی سرعت گرفتن خودرو در سرازیری تند را بگیرد.

چانگان یونی تی UNI-T سایپا وارداتی Changan (1)

امکانات و آپشن های چانگان یونی تی UNI-T وارداتی سایپا

چانگان یونی T جزو کراس اوورهای لوکس و پریمیوم چینی در بازار ایران محسوب می شود و تجهیزات کاملی را در زمینه ایمنی و رفاهی ارائه می دهد. امکانات ایمنی چانگان یونی تی UNI-T شامل شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل لغزش، اتوهلد، ترمز پارک برقی، دوربین دنده عقب، دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت ترمزگیری خودکار و شروع دوباره حرکت، سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط و … است.

چانگان یونی تی UNI-T سایپا وارداتی Changan (1)

چانگان UNI-T در زمینه امکانات رفاهی هم نسبتا دست پر بوده و دارای دو نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی روی داشبورد، سردکن صندلی های جلو، کول باکس، صندلی راننده قابل تنظیم به صورت برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سقف شیشه ای، مدهای رانندگی اکو، اسپرت و نرمال، کلیدهای کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، آینه های جانبی برقی گرمکن دار و … است.

changan uni-t چانگان یونی تی سایپا وارداتی (1)

رقبای چانگان یونی تی UNI-T

چانگان یونی تی UNI-T در زمان ورود به بازار باید با خودروهایی همچون هایما 8S ایران خودرو، لاماری ایما آرین پارس موتور، فونیکس تیگو 7 پرو و فونیکس FX و … رقابت کند.

 

عکس چانگان یونی T (UNI-T)

5 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟