اخبار خودرو جهان
دارای یک موتور برقی 75 اسب بخاری روی چرخ های عقب

ون چانگان استار 9 EV برقی رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۲ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Changan-Star-9-EVون برقی چانگان استار (1)

چانگان استار 9 الکتریکی نسخه برقی همان ون چانگان STAR 9 بوده که به تازگی به بازار چین عرضه شده و قیمت آن در مدل پایه 21 هزار و 700 دلار است. نسخه الکتریکی ون چانگان استار 9 دقیقا استایل ظاهری مشابهی با مدل درونسوز دارد و تنها تفاوت به زیر پوست بدنه آنها و اضافه شدن پک باتری برای تغذیه موتورهای برقی و همچنین یک موتور الکتریکی روی اکسل عقب مربوط می شود.

به گزارش خودرونویس، شرکت خودروسازی چانگان یکی از چهار خودروساز بزرگ دولتی چین در کنار SAIC، دانگ فنگ و FAW است. چانگان در زمینه تولید میکرو ون و خودروهای تجاری کوچک و همچنین پیکاپ های سبک شهرت بسیار زیادی در بازار چین دارد. دفتر مرکزی چانگان در شهر Jiangbei چین قرار دارد و این شرکت تحت زیربرندهایی به نام چانگان، اوشان Oshan و Kaicence خودرو تولید می کند.

Changan-Star-9-EVون برقی چانگان استار (1)

چانگان همچنین برای سوزوکی هم خودرو تولید می کند و این بخشی از تعهد چانگان به شریک تجاری ژاپنی خود به واسطه سرمایه گذاری مشترک صورت گرفته است. این شرکت همچنان برای سایر خودروسازانی مانند مزدا و فورد نیز تولید می کند و با آنها همکاری دارد. لازم به ذکر است که در بازار محلی چین، محصولات تولیدی با برند چانگان محبوبیت زیادی دارند.

Changan-Star-9-EVون برقی چانگان استار (1)

مشخصات فنی ون چانگان استار 9

یکی از محصولات تجاری محبوب چانگان در بازار چین ون استار 9 بوده که در سال 2013 به بازار چین عرضه شده و در ابتدا نام آن چانا استار 4500 بود. نسخه بنزینی ون چانگان استار دارای یک موتور 1.3 لیتری بنزینی ساخت میتسوبیشی بود. این ون باری سبک در سال 2014 فیس لیفت شد و نام آن به چانگان استار 9 تغییر پیدا کرد. نسخه بنزینی جدید ون چانگان استار 9 دارای یک موتور 1.5 لیتری میتسوبیشی بوده که بهینه تر و قدرتمندتر از نسخه قبلیست. اما محبوبیت ون های برقی در چین روز به روز بیشتر می شود و چانگان هم تصمیم به معرفی نسخه برقی ون استار 9 گرفته است.

Changan-Star-9-EVون برقی چانگان استار (1)

نسخه برقی ون چانگان استار 9 تنها عبارت EV به نام آن اضافه شده و نام جدیدی ندارد. این ون برقی دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4430، 1655 و 1950 میلی متر بوده و ابعاد آن با نسخه بنزینی برابر است. اما قوای محرکه آن کاملا متفاوت است.

ون چانگان استار 9 دارای یک موتور برقی روی اکسل عقب بوده که قادر به تولید 75 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور است. یک باتری لیتیوم یونی 36 کیلووات ساعتی برای تامین انرژی این موتور برقی نصب شده و در حالت شارژ کامل می توان با این ون برقی مسافتی در حدود 245 کیلومتر را طی کرد. بدین ترتیب خودرویی مناسب برای سیستم های حمل و نقل درون شهری محسوب می شود.

Changan-Star-9-EVون برقی چانگان استار (1)

کابین چانگان استار 9 EV برقی

کابین چانگان استار 9 برقی مقداری نسبت به نسخه بنزینی متفاوت است. داشبورد این خودرو دارای تریمی آبی رنگ بوده که چنین تریمی در بین خودروهای برقی مخصوصا در چین رایج است. عمده قسمت های کابین از جنس پلاستیک خشک بوده و هنوز شاهد ترمز دستی مکانیکی در این خودرو هستیم که نشان دهنده اقتصادی بودن این ون هستند. طراحی سیستم صوتی و همچنین ادوات مربوط به تنظیم سیستم تهویه نیز دیزاینی از رده خارج و بسیار قدیمی دارند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟