اخبار خودرو جهان
دارای دو مدل بنزینی و دیزلی

چانگان لنتاژ پیکاپی توانمند با استایل تلفیقی از تویوتا تاندرا و هایلوکس

پنجشنبه - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
پیکاپ چانگان لنتاژ Lantazhe (1)

چانگان لنتاژ Lantazhe یک پیکاپ سایز متوسط شاسی مستقل از این برند چینیست. پیکاپ چانگان لنتاژ Lantazhe دارای سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک 4WD، پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ GDI با 232 اسب بخار قدرت و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است. چانگان لنتاژ Lantazhe در چین با قیمت پایه 14 هزار و 160 دلار عرضه می شود.

به گزارش خودرونویس، پیکاپ چانگان لنتاژ Lantazhe هنوز نام بین المللی ندارد و این نام ویژه بازار چین است که البته معنای جالبی هم دارد. لنتاژ در زبان چینی به معنای جستجوگر بوده که البته چانگان اظهار کرده هدف از انتخاب این نام برای این پیکاپ توسعه مستمر و شجاعت برای کاوش و وسعت زندگی بوده است. به نظر شما این فقط یک شعار تبلیغاتی بوده یا اینکه خریداران پیکاپ چانگان لنتاژ قادرند با این خودرو دنیای اطراف خود را کاوش کنند؟ در ادامه به بررسی ویژگی های چانگان لنتاژ می پردازیم.

پیکاپ چانگان لنتاژ Lantazhe (1)

ظاهر پیکاپ چانگان لنتاژ Lantazhe

به نظر شما چانگان لنتاژ به خودروی دیگری شبیه نیست؟ به نظر ما که چانگان لنتاژ Lantazhe تا حد زیادی یادآور طراحی و خطوط پیکاپ تویوتا تاندرا بوده و در بخش نمای جانبی و همچنین طراحی چراغ های جلو و کاپوت تا حد بسیار زیادی به پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک G7 ایران خودرو شبیه است. شباهت چانگان لنتاژ با تویوتا تاندرا به دلیل جلوپنجره بزرگ کرومی، سبک طراحی چراغ های جلو و خط کمربندی مرتفع این خودروست. بدین ترتیب نمی توان ایرادی به طراحی بیرونی پیکاپ چانگان لنتاژ وارد دانست. چراغ های جلو چانگان لنتاژ با یک نوار LED به یکدیگر متصل هستند. آرک چرخ های حجم پردازی شده نیز ابهت این پیکاپ سایز متوسط چینی را بیشتر کرده اند.

پیکاپ چانگان لنتاژ Lantazhe (1)

چانگان لنتاژ Lantazhe ابعاد متفاوتی بسته به نوع انتخابی دارد. کوچکترین مدل این پیکاپ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5350، 1980 و 1875 میلی متر بوده و فاصله بین دو محوری معادل 3180 میلی متر دارد. نسخه کشیده تر چانگان لنتاژ Lantazhe دارای فاصله بین دو محوری معادل 3430 میلی متر بوده و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5600، 1930 و 1865 میلی متر دارد.

پیکاپ چانگان لنتاژ Lantazhe (5)

داخل کابین چانگان لنتاژ Lantazhe

چانگان لنتاژ Lantazhe کابینی زیبا و جذابی به عنوان یک پیکاپ دارد. کابین ظرفیت نشستن چهار یا پنج سرنشین را داشته و صندلی ها دارای تودوزی چرمی سوراخدار هستند. در مقابل راننده یک غربیلک فرمان D شکل قرار دارد که روی آن کلیدهای کنترلی تعبیه شده است. در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر لمسی 12.3 اینچی قرار دارد و در پشت فرمان نیز یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی به جای نشانگرهای عقربه ای نصب شده است. این سیستم مالتی مدیا و سرگرمی دارای چیپست هشت هسته ای MT 8666 است. چانگان لنتاژ دارای دوربین دید اطراف و همچنین دوربینی مجزا برای نشان دادن سطح جاده است.

پیکاپ چانگان لنتاژ Lantazhe (1)

مشخصات فنی پیکاپ چانگان لنتاژ Lantazhe

چانگان لنتاژ Lantazhe دارای یک پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دیزلیست. پیشرانه بنزینی توسط چانگان توسعه یافته که یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر با 232 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخ ها منتقل می شود. پیشرانه دیزلی این خودرو توسط شرکت گریت وال موتور توسعه یافته که یک انجین 2 لیتری توربودیزل بوده که قادر به تولید 163 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. نسخه دیزلی تنها با گیربکس دنده ای قابل سفارش است.

پیکاپ چانگان لنتاژ Lantazhe (1)

قیمت پیکاپ چانگان لنتاژ Lantazhe

قیمت چانگان لنتاژ Lantazhe در مدل بنزینی بین 14 هزار و 160 تا 21 هزار و 810 دلار است. نسخه دیزلی چانگان لنتاژ هم قیمتی بین 15 هزار و 150 تا 19 هزار و 685 دلار دارد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟