راهنمای خرید
مقایسه دو کراس اوور کامپکت شهری چینی

چانگان CS35 بخرم یا ام‌ وی‌ ام X22؟

سه شنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام ایکس 22

در این مطلب، خودروهای چانگان CS35 اتوماتیک و ام‌وی‌ام X22 اتوماتیک را برای مقایسه در نظر گرفتیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

برای بسیاری از مصرف کنندگان بازار خودرو، انتخاب بین خودروهای موجود در یک رده قیمتی، کار دشواری به نظر می‌رسد. از همین رو پایگاه خبری”خودرو نویس” در هر مطلب این بخش دو خودرو که در یک رده قیمتی قرار دارند را از منظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی، طراحی،قیمت و بازار دست دوم مقایسه می‌کند.

 

مشخصات فنی

مشخصات فنی ایکس 22 و cs35

گروه خودروسازی سایپا، کراس‌اوور شهری چانگان CS35 را با یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری به بازار عرضه می‌کند که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 113 اسب‌بخار در دور 6000 و بیشینه گشتاور 160 نیوتن‌متر در دور 4000 است که چانگان برای انتقال این قدرت به محور جلوی این خودرو، یک جعبه دنده چهار سرعته خودکار برای این CS35 درنظر گرفته است. با این مشخصات این خودروی 1290 کیلوگرمی قادر است تا در زمان 15 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر در ساعت برساند و در نهایت به بیشینه سرعت 180 کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو4، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی میزان 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

چانگان CS 35

در آن سو، شرکت مدیران خودرو، ام‌وی‌ام ایکس22 را با یک پیشرانه چهار سیلندر 1497 سی‌سی به بازار عرضه می‌کند که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 105 اسب‌بخار در دور 6000 و بیشینه گشتاور 135 نیوتن‌متر در دور 2750 است. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده خودکار چهار سرعته به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. با این مشخصات این کراس‌اوور کوچک شهری 1245 کیلوگرمی قادر است تا به بیشینه سرعت 160 کیلومتر در ساعت برسد، همچنین این خودرو با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو5 پلاس، در هر 100 کیلومتر سیکل شهری، 6.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

ام وی ام X22

رای نهایی در بخش مشخصات فنی

در بخش پیشرانه و مشخصات فنی، چانگان به دلیل دارابودن پیشرانه قدرتمندتر، عملکرد بهتری دارد، اما این برتری چندان در این خودرو محسوس نیست. از آن طرف، ام‌وی‌ام X22 به دلیل دارابودن استاندارد آلایندگی یورو5 پلاس، میانگین مصرف سوخت کمتری نسبت به چانگان CS35 دارد.

 

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

تجهیزات رفاهی CS35 و X22

سایپا، مدل اتوماتیک چانگان CS35 را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند چهار کیسه ایمنی هوا(راننده، سرنشین، جانبی)، سیستم ضد سرقت، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور پارک دنده عقب، کروز کنترل، سانروف برقی، کامپیوتر سفری، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، سنسور نور، چراغ روشنایی در روز، سیستم تهویه مطبوع دستی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و تاشوندگی خودکار و سیستم صوتی با درگاه USB و AUX و شش بلندگو به بازار عرضه می‌کند.

کابین چانگان CS35

در آن سو، شرکت مدیران خودرو مدل اتوماتیک ام‌وی‌ام X22 را با تجهیزاتی مانند دو کیسه ایمنی هوا برای سرنشینان جلو، سیستم ضد سرقت، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کروز کنترل، کلیدهای کنترلی بر روی فرمان، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، حالت راننده eco، کامپیوتر سفری، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع با تغییر الکترونیکی دریچه‌های پرتابش باد، سیستم صوتی و تصویری با نمایشگر لمسی هشت اینچی، تنظیم دستی صندلی‌های جلو و تنظیم برقی آینه‌های جانبی را دارا است.

کابین ام وی ام X22

رای نهایی در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی، هر دو خودرو سطح قابل قبولی از تجهیزات را با توجه به مبلغ پرداختی به سرنشینان ارائه می‌دهند و هرکدام تجهیزاتی را دارند که رقیب از داشتن آن محروم است. به عنوان مثال، چانگان با دارابودن دو کیسه ایمنی هوای بیش‌تر و تنظیم برقی صندلی راننده و سنسور نور، از ام‌وی‌ام پیش است و در آن سو، ام‌وی‌ام X22 با دارابودن سیستم صوتی و تصویری با نمایشگر لمسی هشت اینچی و قابلیت نمایش اطلاعات موبایل، از چانگان پیش است.

 

سخن آخر

با توجه به نزدیک بودن مشخصات فنی و سطح امکانات رفاهی و ایمنی، انتخاب بین دو خودرو به سلیقه مشتری مربوط می شود که طراحی ظاهری و داخلی کدام خودرو را بیش‌تر بپسندد، ولی اگر صرفا پیشرانه قدرتمندتر خودرو برایتان مهم است، چانگان گزینه بهتری خواهد بود، البته این برتری چندان هم محسوس نیست.

4.7 از 9 رای

دیدگاه شما چیست؟