راهنمای خرید
مقایسه دو پیکاپ مطرح صفر کیلومتر در کشور

پیکاپ ریج بخرم یا کاپرا2؟

سه شنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
مقایسه کاپرا 2 و پیکاپ ریچ

در این مطلب، خودروهای پیکاپ ریچ و کاپرا 2 گروه بهمن را برای مقایسه در نظر گرفتیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

برای بسیاری از مصرف کنندگان بازار خودرو، انتخاب بین خودروهای موجود در یک رده قیمتی، کار دشواری به نظر می‌رسد. از همین رو پایگاه خبری”خودرو نویس” در این مطلب دو خودرو که در یک رده قیمتی قرار دارند را از منظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی، طراحی،قیمت و بازار دست دوم مقایسه می‌کند.

 

مشخصات فنی ریچ

گروه خودروسازی سایپا، پیکاپ ریچ را با یک پیشرانه 2438 سی سی با کد ZG24 به بازار عرضه می‌کند. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 132.5 اسب‌بخار در دور 5000 و بیشینه گشتاور 208 نیوتن‌متر در دور 3000 است. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده پنج سرعته دستی در حالت پیش فرض به محور عقب و در دو حالت 4H و 4L به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود. با این قدرت و گشتاور، ریچ در نهایت قادر است تا به بیشینه سرعت 160 کیلومتر بر ساعت دست یابد. ریچ دو کابین 1665 کیلوگرمی با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو4، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 10.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

مشخصات فنی کاپرا2 و ریچ

مشخصات فنی کاپرا2

گروه بهمن، کاپرا 2 را با همان پیشرانه قبل عرضه می‌کند و تنها به تغییرات ظاهری این خودرو بسنده کرده است. در زیر کاپوت کاپرا 2، یک پیشرانه 2378 سی‌سی نصب شده است که قادر به تولید بیشینه قدرت 124.7 اسب‌بخار در دور 5000 و بیشینه گشتاور 200 نیوتن‌متر در دور 2500 تا 3000 است. این قدرت و گشتاور، توسط یک جعبه دنده دستی پنج سرعته به طور پیش فرض به محور عقب این خودرو منتقل می‌شود و به صورت الکترونیکی، نیرو به صورت 4H و 4L نیز به هر چهارچرخ این خودرو منتقل می‌شود. این خودرو 1765 کیلوگرمی، 16 ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت خود را از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برساند و در نهایت، قادر است تا به بیشینه سرعت 155 کیلومتر بر ساعت دست یابد. کاپرا 2، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی حدود 11.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

 

رای نهایی در خصوص مشخصات فنی

در بخش قدرت پیشرانه، هر دو خودرو تقریبا برابر هستند، اما ریچ به دلیل فاصله محور کمتر و وزن سبک‌تر، عملکرد بهتری چه در حرکت و شتابگیری و چه در پیمودن مسیرهای صعب‌العبور دارد. کاپرا 2 به دلیل دارابودن فاصله محور 3100 میلیمتری(150 میلی‌متر بیش‌تر از ریچ) فضای بار و فضای کابین به مراتب بیش‌تری نسبت به ریچ دارد و سرنشینان، درون کابین، فضای راحت‌تری را نسبت به سرنشینان درون کابین ریچ دارند.

 

بررسی امکانات رفاهی ریچ

گروه خودروسازی سایپا، ریچ را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم تهویه مطبوع دستی، شیشه بالابرهای برقی، سنسور دنده عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل کابین، آینه‌های جانبی برقی و سیستم صوتی با ورودی USB به بازار عرضه می‌کند.

کابین کاپرا2 و پیکاپ ریچ

بررسی امکانات رفاهی کاپرا2

در آن سو، گروه بهمن کاپرا2 را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، آینه‌های جابنی برقی، چراغ روشنایی در روز، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع دستی، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، شیشه بالابر برقی و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هفت اینچی و ورودی USB و بلوتوث و رهیاب ماهواره‌ای، به بازار عرضه می‌کند.

 

 

رای نهایی در خصوص تجهیزات ایمنی و رفاهی

در بخش تجهیزات رفاهی، کاپرا2 با دارابودن سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان و چراغ روشنایی در روز، نسبت به ریچ برتری دارد. ضمن اینکه طراحی کابین آن نسبت به ریچ، مدرن‌تر بوده و به جای دارابودن اهرم دستی دنده کمک، تغییر حالات رانندگی توسط یک کلید دورانی انجام می‌شود.

 

سخن آخر

برای افرادی که از خرید پیکاپ، قصد بی‌راهه نوردی و طبیعت گردی را دارند، شاید ریچ به دلیل وزن کمتر و فاصله محور کمتر، گزینه مناسب‌تری باشد. اما افرادی که علاقه‌مند به داشتن یک پیکاپ به روزتر با فضای داخلی مدرن‌تر و جادارتر هستند که در حین سفر بتوانند جاده‌های بی‌راهه را نیز کشف کنند، باید سراغ کاپرا2 بروند.

4.2 از 32 رای

دیدگاه شما چیست؟