اخبار خودرو جهان
کانسپت سوپرلوکس تمام خودران دو نفره

کادیلاک InnerSpace در نمایشگاه CES معرفی شد

شنبه - ۱۸ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
کادیلاک innerspace

جنرال موتورز در نمایشگاه CES 2022 بسیار پرقدرت ظاهر شد؛ البته که اصلی ترین و مهم ترین خبر منتشر شده از این خودروساز آمریکایی، رونمایی شورولت سیلورادو الکتریکی 2024 بوده و پس از آن خبر عرضه نسخه های الکتریکی شورولت بلیزر و اکوایناکس در سال 2023 بسیار جنجالی شد، ولی در این رویداد مربوط به تکنولوژی یک کانسپت بسیار جنجالی از کادیلاک به نام InnerSpace نیز معرفی شده که تا حد زیادی توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است.

امکانات ماشین کادیلاک InnerSpace

به گزارش خودرونویس، کادیلاک در نمایشگاه CES سالهای گذشته خودروهای زیادی از خانواده Space را با نام PersonalSpace و SocialSpace معرفی کرده است. اما این کادیلاک InnerSpace همانطور که از نام آن مشخص است بیشتر در فضای آرام و دلنشین و لوکس کابین خلاصه می شود که کابینی بسیار لاکچری برای دو سرنشین آن طراحی شده است. این خودروی کانسپت به صورت تمام خودران کنترل می شود و انسان در کنترل آن نقشی ندارد. بدین ترتیب سرنشینان می توانند با دنیای خارج ارتباط برقرار کندد و نرم افزار هوش مصنوعی Al تجربه ای بسیار جالب برای آنها به ارمغان می آورد.

نمای عقب کادیلاک innerspace

اما منظور از هوش مصنوعی Al و قابلیت شخصی سازی آن چیست؟ منظور ما دقیقا یک نمایشگر پانورامیک LED بسیار بزرگ بوده که به سرنشینان این امکان را می دهد که قابلیت های منختلف خودرو را کنترل کنند و دارای تکنولوژی واقعیت افزوده و سیستم های سرگرمی مختلفیست و با اتکا به همین تکنولوژیهای جذاب می توان در حین کنترل خودرو به صورت خودران، از دیدن فیلم و یا اجرای بازی های ویدیویی نهایت لذت را برد.

کابین کادیلاک innerspace

کادیلاک در وصف کابین خودروی مفهومی InnerSpace به ویژگی ای به نام بازیابی سلامتی و حال روحی اشاره می کند؛ این بدان معناست که درون کابین این خودرو ویژگی هایی تعبیه شده که پس از سپری کردن یک روز کاری پر استرس موجب آرامش سرنشینان می شود. کابین این خودرو با پنجره های متعددی در کنار و سقف احاطه شده و سرنشینان در حین نشستن درون کابین می توانند از تماشای محیط پیرامون خود نهایت لذت را ببرند.

کابین کادیلاک innerspace

کادیلاک InnerSpace خودرویی با ارتفاع کم و طول بسیار زیاد مشابه با خودروهای اسپرت امروزیست. در این خودرو پک باتری های اولتیوم در سرتاسر کف بدنه این خودرو پخش شده اند و دیگر باتری ها به صورت یک پک به صورت متمرکز قرار ندارند؛ این موضوع ضمن اینکه موجب تقسیم وزن بهتر می شود، به کادیلاک این امکان را می دهد که کابینی باز و بسیار راحت را برای این کانسپت طراحی کند. همچنین موجب پایین آمدن مرکز ثقل این خودروی کانسپت شده و حس سواری اسپرت تری به سرنشین منتقل می شود.

کابین کادیلاک innerspace

با توجه به اینکه کادیلاک InnerSpace یک خودروی مفهومی و بسیار پیشرفته با علم امروزی مقداری تخیلی به نظر می رسد، نباید انتظار داشت که وارد خط تولید شود. ولی این بدان معنا نیست که سبک طراحی آن و تکنولوژی های بکار گرفته شده در آن در محصولات آینده کادیلاک استفاده نمی شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟