اخبار خودرو جهان
رقابت قدرتمندترین شاسی بلندهای فول سایز جهان

درگ ریس کادیلاک اسکالید V با مرسدس AMG G63 و رنج روور P530

یکشنبه - ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس کادیلاک اسکالید V با مرسدس AMG G63 و رنج روور P530

کادلاک اسکالید V یک اسیووی فول سایز فوق لاکچری بوده که تنها در لوکس بودن خلاصه نشده، بلکه پیشرانه فوق قدرتمندی که در زیر کاپوت این خودرو قرار دارد آن را به یکی از سریع ترین شاسی بلندهای جهان تبدیل کرده است. البته کادیلاک اسکالید V بی رقیب نیست و مرسدس AMG G63 و رنج روور سایه به سایه آن حرکت می کنند. در این مطلب ویدیو درگ ریس برگزار شده بین سه اسیووی فوق لوکس قدرتمند یعنی کادیلاک اسکالید V و مرسدس AMG G63 و رنج روور P530 را منتشر کرده ایم. به نظر شما کدام یک سریع تر است؟

مشخصات کادیلاک اسکالید V

به گزارش خودرونویس، کادیلاک اسکالید V با اختلاف گرانترین نسخه اسکالید بوده که تا به امروز فروخته شده و قیمت پایه ای معادل 150 هزار دلار دارد. در ازای پرداخت این مبلغ، شما قدرتمندترین اسیووی فول سایز موجود در بازار جهانی را خریداری کرده اید که به یک موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ با توان 682 اسب بخار قدرت مجهز شده است. البته کادیلاک اسکالید V کم سنگین نیست و وزنی معادل 2820 کیلوگرم دارد.

 

مشخصات رنج روور P530

رنج روور P530 یکی از رقبای کادیلاک اسکالید V بوده که قیمتی معادل 118 هزار و 700 دلار دارد. این خودرو به یک پیشرانه 4.4 لیتری دو توربوشارؤ ساخت ب ام و مجهز شده که قادر به تولید 523 اسب بخار قدرت است. شاید رنج روور به مراتب از کادیلاک ضعیف تر است، اما 300 کیلوگرم هم وزن کمتری دارد.

 

مشخصات مرسدس AMG G63

مرسدس AMG G63 یکی از مطرح ترین اسیووی های آفرودی دنیا بوده که ترکیبی از عملکرد در آنرود و آفرود با کابینی لوکس و زیباست. این خودرو به یک موتور هشت سیلندر 4 لیتری دو توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 577 اسب بخار قدرت است. وزن این شاسی بلند جعبه ای شکل آلمانی هم 2650 کیلوگرم بوده که بین رنج روور و کادیلاک اسکالید است. مرسدس AMG G63 گران قیمت ترین عضو حاضر در این درگ ریس بوده و قیمتی معادل 179 هزار دلار دارد.

 

ویدیو درگ ریس کادیلاک اسکالید V با مرسدس AMG G63 و رنج روور P530

 

به محض آغاز درگ ریس متوجه می شوید که پول همیشه سرعت را نمی خرد. کادیلاک اسکالید V سریع تر از رقبا از خط شروع درگ جدا می شود و سریع تر از دو رقیب از خط پایان درگ 400 متر هم عبور می کند. این خودرو با وجود وزن سنگین تر نسبت به دو رقیب خود، اما به لطف پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندرش به سادگی توانست دو رقیب خود را در درگ ریس شکست دهد.

اما در رولینگ ریس داستان فرق می کند. کادیلاک اسکالید V با وجود دارابودن موتور قدرتمندتر و پرگشتاورتر 885 نیوتن متری اما از رقیب آلمانی خود یعنی مرسدس AMG G63 شکست خورد. شاید AMG G63 در زمینه قدرت موتور در مقابل اسکالید V حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما گشتاور تولیدی آن 850 نیوتن متر بوده که در ترکیب با وزن سبکتر این خودرو نسبت به رقیب آمریکایی موجب پیروزی آن در درگ ریس می شود. رنج روور هم در مسابقه صرفا تماشاگر رقابت دو رقیب خود بود و حرفی برای گفتن نداشت.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟