اخبار خودرو جهان
دارای چهار موتور برقی و یک موتور بنزینی رنج اکستندر

بی وای دی یانگ وانگ U8 اسیووی 160 هزار دلاری چینی

جمعه - ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
بی وای دی یانگ وانگ U8

بی وای دی یانگ وانگ U8 آفرودر فوق جذاب این خودروساز چینی بوده که به تازگی در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 رونمایی شد. این رونمایی تنها سه ماه پس از این صورت گرفت که بی وای دی یانگ وانگ U8 در کنفرانس سالانه این برند در ماه ژانویه معرفی شده بود.

به گزارش خودرونویس، تحویل بی وای دی یانگ وانگ U8 قرار است که از ماه سپتامبر آغاز شود. در همین زمان نهادهای نظارتی چین برای شروع تولید این خودرو چراغ سبز نشان دادند و این یعنی که این آفرودر از همیشه به تولید نزدیکتر است.

بی وای دی یانگ وانگ U8 در دو ورژن عرضه می شود. پریمیوم ادیشن و آفرود مستر ادیشن. نسخه آفرودی به دارای یک باکس بزرگ روی سقف و همچنین اسنورکل برای پیشرانه بنزینیست. هر دو نسخه قیمت پایه ای معادل 160 هزار دلار دارند و بدین ترتیب این خودرو را باید گران قیمت ترین خودروی چینی تولید انبوه تا به امروز در بازارهای جهانی دانست.

بی وای دی یانگ وانگ U8

مشخصات بی وای دی یانگ وانگ U8

یکی از ویژگی های جالب بی وای دی یانگ وانگ U8 قابلیت شارژ باتری ها از 30 تا 80 درصد طی تنها 5 دقیقه است. این خودرو به 38 سنسور مجهز شده که شامل 3 لیدار، 5 رادار MW، 14 رادار الترا سونیک و 16 دوربین بوده که سیستم ایمنی پیشرفته آن را رقم زده اند. این خودرو همچنین دارای قابلیت اتصال ماهواره ای بوده که به راننده این امکان را می دهد در مکان هایی که تلفن همراه سیگنال ندارد از محیط پیرامونی خود مطلع باشد.

بی وای دی یانگ وانگ U8

این خودرو چهار چرخ محرک بوده و هر چرخ دارای یک موتور برقی 220 کیلوواتی است. مجموع قدرت این چهار موتور برقی 1180 اسب بخار و نهایت گشتاور آنها 1280 نیوتن متر اعلام شده است. یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 272 اسب بخاری هم در کنار آنها نصب شده که بدین ترتیب مجموع قدرت این سیستم را به 1448 اسب بخار رسانده است. این خودرو قادر به حرکت با نهایت سرعت 200 کیلومتر بر ساعت بوده و طی 3.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. این خودرو روی پلتفرم e4 ساخته شده که به سیستم تعلیق فوق پیشرفته این برند موسوم به Disus مجهز شده است.

بی وای دی یانگ وانگ U8 دارای پک باتری 49.05 کیلووات ساعتی بوده و این اسیووی رنج اکستندر را قادر ساخته در حالت تمام برقی و بدون فعالیت موتور بنزینی 180 کیلومتر را در سیکل تست CLTC طی کند. در حالتی که هم باک بنزین 75 لیتری این خودرو پر باشد و هم باتری ها فول شارژ، این اسیووی رنج اکستندر قادر به پیمایش 1000 کیلومتر است.

بی وای دی یانگ وانگ U8

یکی از جالبترین ویژگی های این خودرو وزن آن است. این اسیووی وزن خالصی معادل 3460 کیلوگرم دارد. جهت مقایسه بیان می کنیم که جیپ گرند واگونیر که اکنون بزرگترین اسیووی در کل دنیاست وزن خاصی در حدود 3 تن دارد. در حالیکه شاسی بلندهای سبک می توانند اجسام سنگین را بکسل کنند و مصرف سوخت بهینه تری هم داشته باشند، اما برخی از رانندگان همچنان خودروهای سنگین وزن را ترجیح می دهند. چراکه احساس کنترل بیشتری روی خودرو هنگامی که تریلر به آن نصب است دارند. حداثر وزن این خودرو با بار هم 4 تن ذکر شده است!

بی وای دی یانگ وانگ U8

این اسیووی پریمیوم چینی قادر به یدک کشی جسمی به وزن 2500 کیلوگرم بوده که از کراس اوورهای سایز متوسطی همچون جیپ چروکی و شورولت بلیزر بیشتر است. اما حرفی برای گفتن در مقابل اسیووی های فول سایز آمریکایی ندارد.

بی وای دی یانگ وانگ U8 به رینگ های 20 اینچی با تایر 275/60 و همچنین رینگ 22 اینچی با تایر 275/50 مجهز می شود. از جمله دیگر ویژگی های این خودرو می توان به پله های جانبی، قلاب یدک کشی و ماژول های کنترلی ویژه برای ترکشن بهتر اشاره کرد. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5319، 2050 و 1930 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 3050 میلی متر است. یک سایبان کوچک، اسپویلر عقب، پله های جانبی و چند مورد دیگر به صورت آپشنال به این خودرو اضافه می شوند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟