به گزارش خودرونویس، وانگ چوانفو مدیرعامل بی وای دی شخصا خودرو یانگ وانگ U8 را در مراسم رونمایی کرد. زیربرند یانگ وانگ بی وای دی ضمن معرفی این اسیووی آفرودی موسوم به U8، یک تکنولوژی رانندگی موسوم به Yisifang را نیز رونمایی کرد که برای اولین بار قرار است روی اسیووی بی وای دی یانگ وانگ U8 مورد استفاده قرار گیرد.

byd yangwang u8 بی وای دی یانگ وانگ U8 (1)

معرفی تکنولوژی Yisifang بی وای دی

تکنولوژی Yisifang بی وای دی به این گونه بوده که یک موتور برقی برای هر چرخ نصب شده و به موجب این تکنولوژی خودروی یانگ وانگ U8 بدون چرخش فرمان قادر است تا دور بزند. در واقع این خودرو بدون چرخش فرمان امکان چرخش 360 درجه را داشته که مشابه همین تکنولوژی را در مرسدس بنز EQG هم مشاهده کرده بودیم. فناوری Yisifang بی وای دی می تواند حرکت خودرو را از نظر توزیع گشتاور بین چرخ ها در لحظه کنترل کند تا در صورت خرابی فرمان یا ترکیدن یک تایر کنترل خودرو از دست راننده خارج نشود.

byd yangwang u8 بی وای دی یانگ وانگ U8 (1)

بی وای دی ادعا کرده که این تکنولوژی Yisifang که روی اسیووی یانگ وانگ U8 نصب کرده کاملا توسط این شرکت توسعه یافته و برای نصب روی خودروهای تمام برقی و هیبریدی، آفرودی، ابرخودروها و دیگر مدل ها کاملا مناسب است. به گفته بی وای دی این سیستم چهار چرخ محرک برقی 100 برابر سریع تر از سیستم های چهار چرخ محرک سنتی عمل می کند. مدیرعامل بی وای دی در ادامه بیان کرد که این تکنولوژی به عنوان تجهیزات استاندارد روی تمام محصولات برند یانگ وانگ نصب خواهد شد.

byd yangwang u8 بی وای دی یانگ وانگ U8 (1)

ظاهر بی وای دی یانگ وانگ U8 (BYD Yangwang U8)

بی وای دی یانگ وانگ U8 به موتورهای برقی با استاندارد IP68 مجهز بوده که ضد آب هستند و بدنه این خودرو نیز در مقابل آب نفوذ ناپذیر بوده که به آن این امکان را می دهد روی آب شناور شود. بی وای دی یانگ وانگ U8 توسط ولفگانگ جوزف ایگر طراحی شده و از زبان طراحی جدیدی موسوم به Gate of Time and space استفاده کرده است که المان های آینده نگرانه را با استایل آفرودی تلفیق کرده است. چراغ های جلو بی وای دی یانگ وانگ U8 حالتی L شکل دارند که بسیار خاص بوده و زمانی که روشن شوند بسیار جذاب هستند. داخل جلوپنجره هم چراغ های نقطه ای LED دیده می شود و در قسمت میانی جلوپنجره نیز لوگوی این برند دیده می شود.

byd yangwang u8 بی وای دی یانگ وانگ U8 (1)

بی وای دی یانگ وانگ U8 با طول کلی 5300 میلی متری و فاصله بین دو محور 3050 میلی متری ابعاد بسیار بزرگی دارد. دستگیره درب ها از نوع مخفی بوده و طراحی آیرودینامیکی را در بخش آرک چرخ ها و ستون D شاهد هستیم. بی وای دی یانگ وانگ U8 به رینگ های 20 اینچی با تایرهای 275/60 مجهز شده است.

byd yangwang u8 بی وای دی یانگ وانگ U8 (1)

بی وای دی یانگ وانگ U8 در نمای عقب دارای چراغ هایی مشابه با جلوست. درب صندوق عقب به سمت جانبی باز می شود و روی آن نیز یک زاپاس بند مانند برخی از اسیووی های قدیمی تعبیه شده است.

بی وای دی هنوز تصاویر کابین یانگ وانگ U8 را منتشر نکرده، ولی تصاویر جاسوسی نشان داده اند که داخل کابین دارای نمایشگر تمام LCD در پشت فرمان و میان داشبورد است. در مقابل راننده نیز یک غربیلک فرمان سه شاخه قرار دارد که روی آن کلیدهای کنترلی مختلفی تعبیه شده است.

byd yangwang u8 بی وای دی یانگ وانگ U8 (1)

مشخصات فنی بی وای دی یانگ وانگ U8 (BYD Yangwang U8)

به موجب تکنولوژی Yisifang چهار موتور برقی (یکی برای هر چرخ) برای اسیووی یانگ وانگ U8 نصب شده است. نهایت قدرت هر موتور 295 تا 321 اسب بخار قدرت بوده و نهایت گشتاور تولیدی آن نیز 320 تا 420 نیوتن متر اعلام شده است. بی وای دی یانگ وانگ U8 به باتری های جدید Blade (تیغه ای) مجهز شده و حالت رانندگی مختلفی از جمله برف، دایره ثابت، شیب صحرایی، تایر پانجر با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت، در برگردان و حالت شناور روی آب برای بی وای دی یانگ وانگ U8 تعبیه شده است.

byd yangwang u8 بی وای دی یانگ وانگ U8 (1)

بی وای دی یانگ وانگ U8 مانند هامر برقی دارای حالت رانندگی خرچنگی بوده که در مسیرهای آفرودی بسیار کاربرد دارد. بی وای دی یانگ وانگ Yangwang U8 قادر است طی 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

یانگ وانگ یک برند پریمیوم و لاکچری از بی وای دی بوده که قرار است خودروهایی با قیمت 110 تا 210 هزار دلار را تولید کند. تصور می کنیم که اسیووی یانگ وانگ U8 قیمتی در حدود 140 هزار دلار داشته باشد.

منبع carnewschina
5 از 5 رای