اخبار خودرو ایران
1200 کیلومتر پیمایش تنها با یک باک بنزین

بی وای دی تانگ DM-i پلاگین هیبرید جدید معرفی شد

دوشنبه - ۱ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
byd tang dm-i بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید 2023 (1)

بی وای دی تانگ DM-i پلاگین هیبرید به گفته رسانه های چینی قرار است در تاریخ چهارم مارس لانچ شود. البته هیچ چیزی به صورت رسمی در این لحظه از سوی بی وای دی تایید نشده، اما شایعه شده که قیمت بی وای تانگ DM-i پلاگین هیبرید در مدل پایه حدود 29 هزار دلار است. به تازگی هم بی وای دی Qin پلاس DM-I پلاگین هیبریدی با قیمت پایه 14 هزار و 600 دلار به بازار چین عرضه شده است.

به گزارش خودرونویس، بی وای دی تانگ هنوز در نسل نخست قرار دارد. نسل فعلی بی وای دی تانگ در سال 2014 در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد. در سال 2021 بی وای دی نسخه هیبریدی کراس اوور تانگ را با نام DM-i عرضه کرد. لازم به ذکر است که DM-i سیستم هیبریدی انحصاری بی وای دی بوده که برای خودروهای پلاگین هیبریدی این برند توسعه یافته و هدف اصلی در طراحی آن کاهش مصرف سوخت و آلایندگی بوده است. عبارت DM-i کوتاه شده Dual Motor Intelligent بوده که این بدان معناست خودرو جلو محرک بوده و یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده و در کنار آن دو موتور برقی هم قرار گرفته است.

byd tang dm-i بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید 2023 (1)

مشخصات فنی بی وای دی تانگ DM-i پلاگین هیبرید 2023

بی وای دی تانگ DM-i پلاگین هیبرید در نسخه فعلی که هم اکنون در حال عرضه است، قادر به پیمایش 112 کیلومتر در حالت شارژ کامل است. نسخه فعلی بی وای دی تانگ دارای دو نسخه با قیمت 210 هزار یوآن و 227 هزار یوآن است. شایعه شده که این نسخه جدید بی وای دی تانگ DM-i پلاگین هیبرید قیمتی در حدود 200 هزار یوآن دارد که این کاهش قیمت با توجه به ارزانسازی دیگر خودروهای هیبریدی در بازار چین توسط بسیاری از خودروسازان هماهنگ است.

بی وای دی تانگ DM-i پلاگین هیبرید 2023 دارای یک پیشرانه پلاگین هیبرید توربو بوده که متشکل از یک موتور بهینه و کم مصرف 1.5 لیتری توربوشارژ و موتور برقیست. مصرف سوخت بی وای دی تانگ DM-i پلاگین هیبریدی در هر 100 کیلومتر حدود 5.5 لیتر بوده و در حالتی که باتری ها فول شارژ باشند و مخزن بنزین هم پر باشد، این کراس اوور پلاگین هیبرید قادر به پیمایش 1200 کیلومتر مسافت است.

byd tang dm-i بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید 2023 (1)

تغییر اصلی در خصوص بی وای دی تانگ DM-i پلاگین هیبرید 2023 در زمینه عملکرد و ارتقا سطح تکنولوژیست. پیش بینی شده که این خودرو به سیستم تعلیق تطبیق پذیر در اکسل جلو، قابلیت اپل NFC، شارژ سریع 40 کیلوواتی، هد آپ دیسپلی و … مجهز خواهد بود. از جمله دیگر تغییرها در تریم Honor می توان به سیستم صوتی 5G Dynaudio اشاره کرد.

byd tang dm-i بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید 2023 (1)

در ماه دسامبر 2022 تعداد 20 هزار دستگاه از بی وای دی تانگ در چین فروش رفت که تخمین زده شده که فروش این خودرو حال از مرز 440 هزار دستگاه هم عبور کرده است. جالب است بدانید که بی وای دی تانگ در اروپا، جنوب شرقی آسیا و دیگر کشورها نیز فروش خوبی داشته است.

byd tang dm-i بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید 2023 (1)

ظاهر و کابین بی وای دی تانگ DM-i پلاگین هیبرید 2023

بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید 2023 در بخش ظاهری شاید هیچ تغییری نسبت به نسخه فعلی نداشته باشد. در این صورت همچنان جلوپنچره چند ضلعی بزرگ را در بخش جلو شاهد خواهیم بود. البته بی وای دی برای جذب بیشتر مشتریان نسبت به این خودرو چندین رنگ جدید به پالت رنگ این خودرو اضافه خواهد کرد. بی وای دی تانگ DM-i پلاگین هیبریدی هم اکنون در دو مدل شش و هفت نفره عرضه می شود. این کراس اوور دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4870، 1950 و 1725 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2820 میلی متر اعلام شده است.

داخل کابین بی وای دی تانگ DM-i همچنان نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، غربیلک فرمان سه شاخه با کلیدهای کنترلی و یک نمایشگر  لمسی با قابلیت چرخیدن در میان داشبورد آن نصب شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟