به گزارش خودرونویس، بی وای دی سانگ پرو DM-i پلاگین هیبرید 2023 جدید نسبت به مدل قبلی 6 هزار دلار قیمت ارزانتری داشته و قیمت پایه آن 19 هزار و 200 دلار اعلام شده است! در حال حاضر محبوبترین سری محصولات بی وای دی که شامل سانگ پلاس برقی، سانگ پلاس DM-i و سانگ پرو DM-i بوده همین خانواده شاسی بلند سانگ Song است. بدین ترتیب این محصول یک خودروی استراتژیک و مهم برای بی وای دی محسوب می شود.

بی وای دی سانگ پرو DM-i پلاگین هیبرید 2023

سرانجام پس از شایعه های متعدد و لو رفتن برخی از اطلاعات این خودرو توسط وزارت فناوری چین، بی وای دی سانگ پرو DM-i مدل 2023 رونمایی شد. همانند دیگر محصولات جدید رونمایی شده توسط این خودروساز چینی، این نسخه نیز با پسوند Champion ادیشن عرضه می شود. با توجه به اینکه این خودرو در واقع یک فیس لیفت بوده و نه نسل جدید، تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی در آن اعمال نشده است.

بی وای دی سانگ پرو DM-i پلاگین هیبرید 2023

از جمله تغییرات ظاهری بی وای دی سانگ پرو DM-i می توان به نصب جلوپنجره جدید با مشبندی ماتریکسی و سپر جلو با دیزاین تهاجمی تر اشاره کرد که داخل آن ورودی های هوای بزرگی دیده می شود. بی وای دی سانگ پرو DM-i دارای یک رنگ آبی تیره بوده که واقعا به چهره این خودرو متناسب است. این خودرو جزو دسته کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4783، 1860 و 1710 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2712 میلی متر اعلام شده است. این کراس اوور پلاگین هیبریدی نسبت به نسخه قبلی خود 88 میلی متر طول بیشتر و 10 میلی متر عرض بیشتری دارد.

بی وای دی سانگ پرو DM-i پلاگین هیبرید 2023

طراحی کابین بی وای سانگ پرو DM-i 2023

کابین بی وای دی سانگ پرو پلاگین هیبرید 2023 نسبت به مدل قبلی تقریبا تغییری نداشته است. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی بزرگ برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی نصب شده که قابلیت چرخش دارد. کنسول میانی دارای شیفتر دنده تاشو بوده و در مقابل فرمان نیز یک غربیلک سه شاخه با کلیدهای کنترلی دیده می شود. نسخه پایه بی وای دی سانگ پرو DM-i هم دارای سانروف پانورامیک، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، سوییچ NFC و … است.

بی وای دی سانگ پرو DM-i پلاگین هیبرید 2023

مشخصات فنی بی وای دی سانگ پرو پلاگین هیبریدی 2023

بی وای دی سانگ پرو DM-i پلاگین هیبرید 2023 دارای یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 110 اسب بخار قدرت و یک موتور برقی با 197 اسب بخار قدرت دارد که نسبت به موتور قبلی مدل قبلی حدود 17 اسب بخار قوی تر شده است. باتری این خودرو دو مدل مختلف دارد. یک مدل 12.9 کیلووات ساعتی که این خودرو را قادر به پیمایش 71 کیلومتر مسافت ساخته و مدل با ظرفیت بیشتر یک باتری 18.3 کیلووات ساعتی LFP دارد که این خودرو را قادر به پیمایش 110 کیلومتر مسافت ساخته است. نسخه قبلی این خودرو یک باتری 8.3 کیلووات ساعتی داشت که انرژی لازم برای پیمایش تنها 50 کیلومتر مسافت را در حالت تمام برقی ذخیره می کرد.

 

منبع carnewschina
5 از 2 رای