اخبار خودرو جهان
نسل دوم کراس اوور محبوب چینی ها

بی وای دی سانگ پلاس DM-i پلاگین هیبریدی لو رفت

سه شنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
بی وای دی سانگ پلاس DM-i پلاگین هیبرید 2023

بی وای دی سانگ پلاس DM-i 2023 توسط وزارت صنعت و فناوری چین لو رفت. این خودرو دومین نسل بی وای دی سانگ بوده که یک زمانی نسل اول آن قرار بود توسط کارمانیا به بازار ایران عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، بی وای دی سانگ پلاس DM-i پلاگین هیبرید 2023 دارای پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی و یک موتور برقی بوده که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت است. این خودرو قرار است که در سال جاری به بازار عرضه شود. این امکان وجود دارد که بی وای دی نام ایم خودرو را به Frigate 05 فریگیت 05 تغییر دهد.

بی وای دی سانگ پلاس DM-i پلاگین هیبرید 2023

طراحی ظاهری

بی وای دی سانگ پلاس DM-i مدل 2023 طراحی مشابهی با نسخه برقی دارد که مدتی پیش رونمایی شده بود. این نسخه پلاگین هیبریدی زبان طراحی Marine Aesthetics را رعایت کرده است. چراغ های جلوی این خودرو تا حد زیادی به بی وای دی سیل Seal شبیه بوده و جلوپنجره آن نیز دارای برش های افقی برای عبور جریان هواست. البته دو ورودی هوا هم داخل سپر این خودرو طراحی شده است. لازم به ذکر است که سبک طراحی این خودرو از محصولات پیشین بی وای دی متمایز شده و سعی شده المان هایی در طراحی این خودرو رعایت شود که برای مشتریان در بازارهای جهانی خوشایند باشد.

در تصاویری که توسط وزارت صنعت و تکنولوژی چین منتشر شده، پشت یکی از نسخه های این خودرو به جای عبارت سانگ پلاس DM-i عبارت فریگیت 05 نوشته شده و این یعنی خود بی وای دی هم در خصوص انتخاب اسم برای این خودرو به قطعیت نرسیده است.

بی وای دی سانگ پلاس پلاگین هیبرید دارای چراغ های عقب یکپارچه و سرتاسری است و یک اسپویلر اسپرت در راستای سقف آن نصب شده است.

بی وای دی سانگ پلاس DM-i پلاگین هیبرید 2023

مشخصات فنی بی وای دی سانگ پلاس DM-i پلاگین هیبرید

بی وای دی سانگ پلاس DM-i پلاگین هیبرید دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4775، 1890 و 1670 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2765 میلی متر است. بدین ترتیب این خودرو 10 میلی متر طول کمتر و 10 میلی تر ارتفاع بیشتری نسبت به نسخه الکتریکی بی وای دی سانگ پلاس ارتفاع بیشتری دارد. این خودرو در مقایسه با نسل قبلی بی وای دی سانگ حدود 70 میلی متر طول بیشتری دارد و 10 میلی متر ارتفاع کمتری دارد.

وزن خالص بی وای دی سانگ پلاس پلاگین هیبرید 1830 کیلوگرم بوده و مجموع وزن ناخالص فنی مجاز آن 2205 کیلوگرم اعلام شده است. داخل کابین این خودرو فضای کافی برای نشستن پنج سرنشین وجود دارد. این خودرو امکان تجهیز به رینگ 18 اینچی با تایر 235/55، رینگ 19 اینچی با تایر 235/50 و همچنین رینگ 20 اینچی با تایر 245/45 را دارد. زاویه ورود و خروج این خودرو هم به ترتیب 19 و 21 درجه بوده که برای یک کراس اوور رقم مناسبیست.

بی وای دی سانگ پلاس DM-i پلاگین هیبرید 2023

بی وای دی سانگ پلاس DM-i دارای پیشرانه پلاگین هیبریدیست. این پیشرانه از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی با کد BYD472QA تشکیل شده که جزو 10 موتور بنزینی برتر چین است. این پیشرانه تنفس طبیعی 110 اسب بخار قدرت تولید می کند و در کنار آن یک موتور برقی هم نصب شده که مجموع قدرت آنها روی هم رفته 197 اسب بخار بوده و به گیربکس اتوماتیک E-CVT مجهز شده است.

در حال حاضر ظرفیت باتری این خودرو مشخص نیست، ولی این را می دانیم که باتری لیتیومی این خودرو توسط شرکت FinDreams که زیربرند بی وای دی بوده توسعه یافته است. ولی به احتمال زیاد این خودرو از باتری با ظرفیت 18 کیلووات ساعتی استفاده کرده که در حالت تمام الکتریکی 85 کیلومتر را طی می کند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟