به گزارش خودرونویس، بی وای دی سیگل در اولین شرایط فروش رکوردی تاریخی ثبت کرد و طی کمتر از 24 ساعت از نخستین عرضه، تعداد 10 هزار درخواست پیش فروش از این خودرو به ثبت رسید. این اتفاق پس از رونمایی این هاچبک برقی در کنفرانس خبری نمایشگاه خودور شانگهای صورت گرفت. (هرچند این رکوردها در مقابل هجوم دلالان و مردم در ایران برای خرید خودروهای قدیمی غیر استاندارد خنده دار است)

byd-seagull بی وای دی سیگل (1)

بی وای دی سیگل یکی از اعضای خانواده Ocean این خودروساز چینی محسوب می شود. این خانواده محصول شامل بی وای دی دلفین هاچبک و همچنین بی وای دی سیل Seal سدان هم بوده و حال بی وای دی سیگل به عنوان ارزانترین خودروی برقی این برند تا به امروز وارد بازار شده است. این خودرو قیمت پایه ای معادل 11 هزار و 400 دلار در چین داشته و همین قیمت بسیار مناسب این خودرو بوده که باعث فروش بسیار بالای آن در مدت زمان 24 ساعت شده است.

byd-seagull بی وای دی سیگل (1)

مشخصات فنی بی وای دی سیگل BYD Seagull

بی وای دی سیگل روی e-Platform 3.0 درست مانند دلفین و سیل Seal توسعه یافته است. این خودرو دارای یک موتور برقی 74 اسب بخاری روی چرخ های جلو بوده و مشتری می تواند این خودرو را با دو پک باتری انحصاری BYD Blade LFP یا باتری های تیغه ای این برند سفارش دهد. مدل پایه دارای باتری با ظرفیت 30 کیلووات ساعت بوده که در سیکل CLTC قادر به پیمایش 305 کیلومتر مسافت است. یک پله بالاتر امکان سفارش باتری 38 کیلووات ساعتی برای این خودرو وجود داشته که تحت سیکل تست چین مسافت 405 کیلومتر را در حالت فول شارژ طی می کند.

byd-seagull بی وای دی سیگل (1)

هر دو پک باتری این خودرو دارای قابلیت شارژ سریع هستند که همین موضوع سبب شده طی 30 دقیقه شارژ سطح انرژی باتری های این خودرو به 80 درصد برسد. این هاچبک برقی پلی بین خودروهای شهری و سگمنت خودروهای فوق مینی محسوب می شود. این خودروی برقی ارزان قیمت دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 3780، 1715 و 1540 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2500 میلی متر اعلام شده است.

به عبارت دیگر بی وای دی سیگل 345 میلی متر طول کمتر، 55 میلی متر عرض کمتر و همچنین 30 میلی متر ارتفاع کمتری نسبت به خودروی دلفین دارد.

byd-seagull بی وای دی سیگل (1)

طراحی ظاهری بی وای دی سیگل

این خودرو یک هاچبک برقی پنج درب بوده که برای چهار سرنشین فضای مناسبی دارد. این خودرو با وجود قیمت ارزان طراحی مدرنی داشته و تا حدی شبیه به دلفین طراحی شده است. این خودرو چراغ های جلوی LED با دیزاین به نسبت خشنی بوده و روی شیشه جلوی بزرگ آن تنها یک برف پاک کن نصب شده است. از جمله ویژگی های طراحی این خودرو می توان به سقف شناور، چراغ عقب LED سرتاسری که طراحی آن بی شباهت به بی وای دی D1 مینی ون نیست و همچنین اسپویلر سقفی اسپرت اشاره کرد.

byd-seagull بی وای دی سیگل (1)

طراحی کابین BYD Seagull

این خودرو داخل کابین یک نمایشگر 5 اینچی دیجیتالی پشت فرمان دارد و در میان داشبورد هم یک نمایشگر لمسی 12.8 اینچی نصب شده است. غربیلک فرمان دیزاینی اسپرت داشته و D شکل طراحی شده است. یک پد شارژ بدون سیم تلفن همراه و همچنین دو جالیوانی هم برای این خودرو نصب شده است.

 

 

منبع Insideevs
5 از 2 رای