علت پیشرفت صنعت خودروسازی چین

به گزارش خودرونویس، در ابتدا قصد داریم که دلیل پیشرفت سریع و چشمگیر صنعت خودروسازی چین را بررسی کنیم. اول اینکه میلیون ها نفر در این کشور وجود دارند که مشتری خرید خودرو جدید حتی با وجود مالیات های سنگین هستند. این موضوع آلودگی محیط های شهرهای چین را به سرعت افزایش داد و دولت تصمیم گرفت که سوبسید های بزرگی را برای خرید خودروهای الکتریکی به مشتری و خودروسازان این کشور اختصاص دهد. تمایل مردم در چین نسبت به خرید خودروهای الکتریکی به قدری زیاد شد که شرکت آمریکایی فورد هم تصمیم گرفت محصول کراس اوور الکتریکی موستانگ مک E را در چین تولید کند و مرسدس بنز نیز بازار چین را خانه دوم خود می داند!

بی وای دی نابودگر destroyer

نتیجه این سیاست مهم دولت چین، تسلط این کشور در بازار خودروهای الکتریکی شده است. اخیرا چانگان هم یک خودروی الکتریکی به نام Avatar E11 معرفی کرده بود که با یک بار شارژ کامل مسافتی معادل 700 کیلومتر را طی می کرد. تنها دو خودروی الکتریکی آمریکایی هستند که عملکرد بهتری از این کراس اوور الکتریکی چانگان دارند که هر دو قیمتی فراتر از 90 هزار دلار دارند. این در حالی بوده که چانگان آواتار E11 قیمتی معادل 47 هزار دلار دارد.

کابین بی وای دی نابودگر destroyer

بی وای دی نابودگر Destroyer

حال به بی وای دی نابودگر Destroyer بر می گردیم که بدترین نامیست که تا به امروز برای یک خودرو انتخاب شده. چنین نام ترسناکی باید برای یک اسیووی بزرگ و غول پیکر انتخاب می شد؛ ولی این سدان الکتریکی بی وای دی حتی از دور هم ظاهری شبیه به نامش یعنی نابودگر ندارد و خودروی الکتریکی مانند هامر الکتریکی جدید می تواند آن را ببلعد! به هر حال این نام به لطف سیاست انتخاب نام بی وای دی برای خودروهای پلاگین هیبریدی انتخاب شده که کشتی جنگی نام دارد! این در حالی بوده که سیاست کلی نام گذاری این شرکت برای خودروهای تماما الکتریکی Marine Life است.

کابین بی وای دی نابودگر destroyer

جدا از نام عجیبی که بی وای دی برای این خودروی سدان نابودگر خود انتخاب کرده، باقی قسمت های این خودرو واقعا حیرت آور و جذاب است. سدان بی وای دی Destroyer (نابودگر) طول و عرضی معادل 4775 و 1829 میلی متر دارد؛ به عبارت دیگر این خودرو مقداری نسبت به تویوتا پریوس پرایم کشیده تر و پهن تر است. به دلیل به تویوتا اشاره کردیم که بی وای دی نابودگر سدانی پلاگین هیبریدی بوده و تویوتا نیز باتجربه ترین شرکت در زمینه تولید خودروهای پلاگین هیبریدیست.

پشت آمپر بی وای دی نابودگر destroyer

مشخصات بی وای دی نابودگر ( BYD Destroyer )

بی وای دی نابودگر در دو نسخه با دو قدرت تولیدی مختلف 177 و 194 اسب بخاری عرضه می شود. نسخه ضعیف تر این سدان پلاگین هیبریدی می تواند در حالت تمام الکتریکی بیشینه مسافتی معادل 55 کیلومتر را طی کند. ولی نسخه قدرتمندتر می تواند در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی معادل 121 کیلومتر را طی کند که برای یک خودروی پلاگین هیبریدی رقم بسیار چشمگیریست. این در حالی بوده که تویوتا پریوس پرایم پلاگین هیبریدی در حالت شارژ کامل باتری ها و حالت تمام الکتریکی می تواند تنها 35 کیلومتر را طی کند که شاهد یک اختلاف چشمگیر میان این دو خودرو هستیم و این مسافت قابل پیمایش در حالت الکتریکی سدان بی وای دی نابودگر در سیکل استفاده های روزمره بسیار مفید و پرکاربرد است.

مولتی مدیا بی وای دی نابودگر destroyer

داخل بی وای دی نابودگر ( BYD Destroyer )

طراحی درون کابین بی وای دی نابودگر کاملا کاربر پسند بوده و یک نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در میان داشبورد این خودرو نصب شده و یک نمایشگر دیجیتالی 8.8 اینچی هم به جای گیج های آنالوگ در پشت فرمان این خودرو قرار دارد. کابین این خودرو دارای نورپردازی داخلی بسیار زیبایی بوده و شاهد تریم قرمز رنگ در برخی از قسمت های تودوزی صندلی ها هستیم. به طور کلی کابین بی وای دی نابودگر یا Destroyer به مراتب نسبت به تویوتا پریوس پرایم جذاب تر بوده؛ ولی کیفیت ساخت آن هرچند قابل قبول است، ولی نسبت به رقیب ژاپنی به مراتب پایین تر است.

کابین بی وای دی نابودگر destroyer

عکس بی وای دی نابودگر ( BYD Destroyer )

 

منبع CarBuzz
5 از 2 رای